Estado da arte da obtenção de crédito de carbono via adoção de veículo elétrico
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/794 http://hdl.handle.net/11449/73732 |
Resumo: | This paper aims to highlight the state of the art of obtaining carbon credits through the use of electric vehicles. This is one of the solutions to significantly reduce the emission of GHG (Greenhouse Gas) emissions in the case of CO 2, NOx, SOx, and CH 4 (thermochemical reactions arising from the combustion of gasoline with ethanol) in motor vehicles. For this quantitative study was done based on the survey of bibliographic data available and the development of basic calculations considering the car fleet of the Country of Brazil and the CO 2 emissions generated by the same. Thus explaining the considerable gain in air quality and reduction of vectors of greenhouse gases in the case of replacing the current fleet of vehicles combustion of hydrocarbon aliphatic chain, for an eco-efficient fleet consists of electric vehicles and/or hybrids. |
id |
UNSP_88d769d60700af3c28176947f39c9fde |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/73732 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Estado da arte da obtenção de crédito de carbono via adoção de veículo elétricoState of the art of getting credit for the adoption of carbon electric vehicleCarbon creditsElectricGreenhouse gasesVEVehicleThis paper aims to highlight the state of the art of obtaining carbon credits through the use of electric vehicles. This is one of the solutions to significantly reduce the emission of GHG (Greenhouse Gas) emissions in the case of CO 2, NOx, SOx, and CH 4 (thermochemical reactions arising from the combustion of gasoline with ethanol) in motor vehicles. For this quantitative study was done based on the survey of bibliographic data available and the development of basic calculations considering the car fleet of the Country of Brazil and the CO 2 emissions generated by the same. Thus explaining the considerable gain in air quality and reduction of vectors of greenhouse gases in the case of replacing the current fleet of vehicles combustion of hydrocarbon aliphatic chain, for an eco-efficient fleet consists of electric vehicles and/or hybrids.Universidade de Taubate Engenheiro de Projetos do Combustol Indústria e Comércio LTDARafesa Indústria e Comércio LtdaInstituto Tecnológico de Aeronáutica Universidade de TaubatéUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho Universidade de TaubatéInstituto Tecnológico de Aeronáutica Universidade de Taubaté - UNITAU, TaubatéUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho Universidade de TaubatéUniversidade de Taubate Engenheiro de Projetos do Combustol Indústria e Comércio LTDARafesa Indústria e Comércio LtdaUniversidade de TaubatéUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Universidade de Taubaté - UNITAURamos, Denis Fernandodos Santos, Roni RobsonGrandinetti, Francisco JoséGodoy Jr., Ederaldo [UNESP]de Oliveira, Edson Aparecida de Araújo Querido2014-05-27T11:27:09Z2014-05-27T11:27:09Z2012-11-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article342-356application/pdfhttp://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/794Revista Brasileira de Gestao e Desenvolvimento Regional, v. 8, n. 3, p. 342-356, 2012.1809-239Xhttp://hdl.handle.net/11449/737322-s2.0-848683810292-s2.0-84868381029.pdfScopusreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPengporRevista Brasileira de Gestao e Desenvolvimento Regionalinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-10-09T06:05:25Zoai:repositorio.unesp.br:11449/73732Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T14:26:38.384496Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Estado da arte da obtenção de crédito de carbono via adoção de veículo elétrico State of the art of getting credit for the adoption of carbon electric vehicle |
title |
Estado da arte da obtenção de crédito de carbono via adoção de veículo elétrico |
spellingShingle |
Estado da arte da obtenção de crédito de carbono via adoção de veículo elétrico Ramos, Denis Fernando Carbon credits Electric Greenhouse gases VE Vehicle |
title_short |
Estado da arte da obtenção de crédito de carbono via adoção de veículo elétrico |
title_full |
Estado da arte da obtenção de crédito de carbono via adoção de veículo elétrico |
title_fullStr |
Estado da arte da obtenção de crédito de carbono via adoção de veículo elétrico |
title_full_unstemmed |
Estado da arte da obtenção de crédito de carbono via adoção de veículo elétrico |
title_sort |
Estado da arte da obtenção de crédito de carbono via adoção de veículo elétrico |
author |
Ramos, Denis Fernando |
author_facet |
Ramos, Denis Fernando dos Santos, Roni Robson Grandinetti, Francisco José Godoy Jr., Ederaldo [UNESP] de Oliveira, Edson Aparecida de Araújo Querido |
author_role |
author |
author2 |
dos Santos, Roni Robson Grandinetti, Francisco José Godoy Jr., Ederaldo [UNESP] de Oliveira, Edson Aparecida de Araújo Querido |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade de Taubate Engenheiro de Projetos do Combustol Indústria e Comércio LTDA Rafesa Indústria e Comércio Ltda Universidade de Taubaté Universidade Estadual Paulista (Unesp) Universidade de Taubaté - UNITAU |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ramos, Denis Fernando dos Santos, Roni Robson Grandinetti, Francisco José Godoy Jr., Ederaldo [UNESP] de Oliveira, Edson Aparecida de Araújo Querido |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Carbon credits Electric Greenhouse gases VE Vehicle |
topic |
Carbon credits Electric Greenhouse gases VE Vehicle |
description |
This paper aims to highlight the state of the art of obtaining carbon credits through the use of electric vehicles. This is one of the solutions to significantly reduce the emission of GHG (Greenhouse Gas) emissions in the case of CO 2, NOx, SOx, and CH 4 (thermochemical reactions arising from the combustion of gasoline with ethanol) in motor vehicles. For this quantitative study was done based on the survey of bibliographic data available and the development of basic calculations considering the car fleet of the Country of Brazil and the CO 2 emissions generated by the same. Thus explaining the considerable gain in air quality and reduction of vectors of greenhouse gases in the case of replacing the current fleet of vehicles combustion of hydrocarbon aliphatic chain, for an eco-efficient fleet consists of electric vehicles and/or hybrids. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-11-09 2014-05-27T11:27:09Z 2014-05-27T11:27:09Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/794 Revista Brasileira de Gestao e Desenvolvimento Regional, v. 8, n. 3, p. 342-356, 2012. 1809-239X http://hdl.handle.net/11449/73732 2-s2.0-84868381029 2-s2.0-84868381029.pdf |
url |
http://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/794 http://hdl.handle.net/11449/73732 |
identifier_str_mv |
Revista Brasileira de Gestao e Desenvolvimento Regional, v. 8, n. 3, p. 342-356, 2012. 1809-239X 2-s2.0-84868381029 2-s2.0-84868381029.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng por |
language |
eng por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Gestao e Desenvolvimento Regional |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
342-356 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Scopus reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128361409544192 |