State of the art of getting credit for the adoption of carbon electric vehicle
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista brasileira de gestão e desenvolvimento regional |
Texto Completo: | https://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/794 |
Resumo: | This paper aims to highlight the state of the art of obtaining carbon credits through the use of electric vehicles. This is one of the solutions to significantly reduce the emission of GHG (Greenhouse Gas) emissions in the case of CO2, NOx, SOx, and CH4 (thermochemical reactions arising from the combustion of gasoline with ethanol) in motor vehicles. For this quantitative study was done based on the survey of bibliographic data available and the development of basic calculations considering the car fleet of the Country of Brazil and the CO2 emissions generated by the same. Thus explaining the considerable gain in air quality and reduction of vectors of greenhouse gases in the case of replacing the current fleet of vehicles combustion of hydrocarbon aliphatic chain, for an eco-efficient fleet consists of electric vehicles and / or hybrids. |
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State of the art of getting credit for the adoption of carbon electric vehicleEstado da arte da obtenção de crédito de carbono via adoção de veículo elétricoVeículoelétricoCrédito de carbonoGases de efeito estufaVEElectricVehicleCarbon CreditsGreenhouse gasesVEThis paper aims to highlight the state of the art of obtaining carbon credits through the use of electric vehicles. This is one of the solutions to significantly reduce the emission of GHG (Greenhouse Gas) emissions in the case of CO2, NOx, SOx, and CH4 (thermochemical reactions arising from the combustion of gasoline with ethanol) in motor vehicles. For this quantitative study was done based on the survey of bibliographic data available and the development of basic calculations considering the car fleet of the Country of Brazil and the CO2 emissions generated by the same. Thus explaining the considerable gain in air quality and reduction of vectors of greenhouse gases in the case of replacing the current fleet of vehicles combustion of hydrocarbon aliphatic chain, for an eco-efficient fleet consists of electric vehicles and / or hybrids.O presente trabalho tem como objetivo evidenciar o estado da arte da obtenção de créditos de carbono via a utilização de veículos elétricos. Esta é uma das soluções para reduzir consideravelmente à emissão de GEE (Gases de Efeito Estufa), no caso as emissões de CO2, de NOx, SOx e CH4 (oriundo das reações termoquímicas da combustão de gasolina com o etanol) em veículos automotores. Para tanto foi feito o estudo quantitativo com base no levantamento de dados bibliográficos disponíveis e no desenvolvimento de cálculos básicos considerando a frota de automóveis do Brasileira e as emissões de CO2, gerada pela mesma. Explicitando assim o ganho considerável na qualidade do ar e na redução dos vetores causadores do efeito estufa, no caso da substituição da frota atual de automóveis a combustão de hidrocarbonetos de cadeia alifática, por uma frota eco eficiente constituída por veículos elétricos e/ou híbridos. Portanto, esse trabalho tem como foco apresentar a emissão de CO2 (dióxido de carbono) por representar a maior percentagem na emissão da combustão dos automóveis.Universidade de Taubaté2012-10-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/79410.54399/rbgdr.v8i3.794Revista Brasileira de Gestão e Desenvolvimento Regional; Vol. 8 No. 3 (2012)RBGDR; Vol. 8 Núm. 3 (2012)Revista Brasileira de Gestão e Desenvolvimento Regional; v. 8 n. 3 (2012)1809-239X10.54399/rbgdr.v8i3reponame:Revista brasileira de gestão e desenvolvimento regionalinstname:Universidade de Taubaté (UNITAU)instacron:UNITAUporhttps://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/794/312Ramos, Denis FernandoSantos, Roni Robson dosGrandinetti, Francisco JoséGodoy Júnior, EderaldoOliveira, Edson Aparecida de Araújo Querido deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2012-10-24T21:18:26Zoai:ojs2.rbgdr.net:article/794Revistahttps://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdrPUBhttps://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/oai||monicafcarniello@gmail.com1809-239X1809-239Xopendoar:2012-10-24T21:18:26Revista brasileira de gestão e desenvolvimento regional - Universidade de Taubaté (UNITAU)false |
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