A construção de uma identidade profissional

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pilatti, Ormil Alves [UNESP]
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/123911
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/02-06-2015/000831962.pdf
Resumo: Based on personal documents that circulated within the Secretary of Education of the State of São Paulo, an elementary school mathematics teacher explores, in this paper, his ownproceedings, backed up by educational legislation, with the objective of understanding different levels of involvement of educational agents in face of official guidelines or recommendations for change in the public school system. Particularly related to the projects EscolaPadrão and Conselho de Escola, the analyzed episodes refer to municipal and statepublic schools units in the Capital and to another state public schools in the cities of Rio Claro, Santa Gertrudes and Cordeirópolis, covering a period extending from the early 1980s to the first years of the 2000s
id UNSP_88eec4e4afffd7907f581396e4e1c9d1
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/123911
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling A construção de uma identidade profissionalEducation and state - BrazilEducação e Estado - BrasilPoliticas publicasEnsino - LegislaçãoEnsino fundamentalIdentidade profissionalDiretores escolaresBased on personal documents that circulated within the Secretary of Education of the State of São Paulo, an elementary school mathematics teacher explores, in this paper, his ownproceedings, backed up by educational legislation, with the objective of understanding different levels of involvement of educational agents in face of official guidelines or recommendations for change in the public school system. Particularly related to the projects EscolaPadrão and Conselho de Escola, the analyzed episodes refer to municipal and statepublic schools units in the Capital and to another state public schools in the cities of Rio Claro, Santa Gertrudes and Cordeirópolis, covering a period extending from the early 1980s to the first years of the 2000sNeste trabalho, fundamentado em documentos pessoais que em grande parte tramitaram em instâncias da Secretaria Estadual da Educação de São Paulo, um professor de Matemática do Ensino Fundamental aborda procedimentos respaldos na legislação educacional com o objetivo de compreender diferentes níveis de envolvimento de agentes educacionais diante de diretrizes ou recomendações oficiais voltadas para mudanças na escola pública. Particularmente vinculados aos projetos Escola Padrão e Conselho de Escola, os episódios explorados referem-se a unidades escolares do sistema público de ensino da Capital, nem todas estaduais, e a outras unidades da rede estadual pertencentes aos municípios paulistas de Rio Claro, Santa Gertrudes e Cordeirópolis, abrangendo um período que se estende de princípios da década de 1980 aos primeiros anos de 2000Universidade Estadual Paulista (Unesp)Mattos, Adriana César de [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Pilatti, Ormil Alves [UNESP]2015-06-17T19:34:17Z2015-06-17T19:34:17Z2014-12-20info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis141 f. : il.application/pdfPILATTI, Ormil Alves. A construção de uma identidade profissional. 2014. 141 f. Dissertação - (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Geociências e Ciências Exatas, 2014.http://hdl.handle.net/11449/123911000831962http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/02-06-2015/000831962.pdf33004137031P76010359389066152Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-10-22T06:06:45Zoai:repositorio.unesp.br:11449/123911Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T15:36:02.251361Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv A construção de uma identidade profissional
title A construção de uma identidade profissional
spellingShingle A construção de uma identidade profissional
Pilatti, Ormil Alves [UNESP]
Education and state - Brazil
Educação e Estado - Brasil
Politicas publicas
Ensino - Legislação
Ensino fundamental
Identidade profissional
Diretores escolares
title_short A construção de uma identidade profissional
title_full A construção de uma identidade profissional
title_fullStr A construção de uma identidade profissional
title_full_unstemmed A construção de uma identidade profissional
title_sort A construção de uma identidade profissional
author Pilatti, Ormil Alves [UNESP]
author_facet Pilatti, Ormil Alves [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Mattos, Adriana César de [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Pilatti, Ormil Alves [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Education and state - Brazil
Educação e Estado - Brasil
Politicas publicas
Ensino - Legislação
Ensino fundamental
Identidade profissional
Diretores escolares
topic Education and state - Brazil
Educação e Estado - Brasil
Politicas publicas
Ensino - Legislação
Ensino fundamental
Identidade profissional
Diretores escolares
description Based on personal documents that circulated within the Secretary of Education of the State of São Paulo, an elementary school mathematics teacher explores, in this paper, his ownproceedings, backed up by educational legislation, with the objective of understanding different levels of involvement of educational agents in face of official guidelines or recommendations for change in the public school system. Particularly related to the projects EscolaPadrão and Conselho de Escola, the analyzed episodes refer to municipal and statepublic schools units in the Capital and to another state public schools in the cities of Rio Claro, Santa Gertrudes and Cordeirópolis, covering a period extending from the early 1980s to the first years of the 2000s
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-12-20
2015-06-17T19:34:17Z
2015-06-17T19:34:17Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv PILATTI, Ormil Alves. A construção de uma identidade profissional. 2014. 141 f. Dissertação - (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Geociências e Ciências Exatas, 2014.
http://hdl.handle.net/11449/123911
000831962
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/02-06-2015/000831962.pdf
33004137031P7
6010359389066152
identifier_str_mv PILATTI, Ormil Alves. A construção de uma identidade profissional. 2014. 141 f. Dissertação - (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Geociências e Ciências Exatas, 2014.
000831962
33004137031P7
6010359389066152
url http://hdl.handle.net/11449/123911
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/02-06-2015/000831962.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 141 f. : il.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808128538430144512