A construção de uma identidade profissional
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/123911 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/02-06-2015/000831962.pdf |
Resumo: | Based on personal documents that circulated within the Secretary of Education of the State of São Paulo, an elementary school mathematics teacher explores, in this paper, his ownproceedings, backed up by educational legislation, with the objective of understanding different levels of involvement of educational agents in face of official guidelines or recommendations for change in the public school system. Particularly related to the projects EscolaPadrão and Conselho de Escola, the analyzed episodes refer to municipal and statepublic schools units in the Capital and to another state public schools in the cities of Rio Claro, Santa Gertrudes and Cordeirópolis, covering a period extending from the early 1980s to the first years of the 2000s |
id |
UNSP_88eec4e4afffd7907f581396e4e1c9d1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/123911 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
A construção de uma identidade profissionalEducation and state - BrazilEducação e Estado - BrasilPoliticas publicasEnsino - LegislaçãoEnsino fundamentalIdentidade profissionalDiretores escolaresBased on personal documents that circulated within the Secretary of Education of the State of São Paulo, an elementary school mathematics teacher explores, in this paper, his ownproceedings, backed up by educational legislation, with the objective of understanding different levels of involvement of educational agents in face of official guidelines or recommendations for change in the public school system. Particularly related to the projects EscolaPadrão and Conselho de Escola, the analyzed episodes refer to municipal and statepublic schools units in the Capital and to another state public schools in the cities of Rio Claro, Santa Gertrudes and Cordeirópolis, covering a period extending from the early 1980s to the first years of the 2000sNeste trabalho, fundamentado em documentos pessoais que em grande parte tramitaram em instâncias da Secretaria Estadual da Educação de São Paulo, um professor de Matemática do Ensino Fundamental aborda procedimentos respaldos na legislação educacional com o objetivo de compreender diferentes níveis de envolvimento de agentes educacionais diante de diretrizes ou recomendações oficiais voltadas para mudanças na escola pública. Particularmente vinculados aos projetos Escola Padrão e Conselho de Escola, os episódios explorados referem-se a unidades escolares do sistema público de ensino da Capital, nem todas estaduais, e a outras unidades da rede estadual pertencentes aos municípios paulistas de Rio Claro, Santa Gertrudes e Cordeirópolis, abrangendo um período que se estende de princípios da década de 1980 aos primeiros anos de 2000Universidade Estadual Paulista (Unesp)Mattos, Adriana César de [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Pilatti, Ormil Alves [UNESP]2015-06-17T19:34:17Z2015-06-17T19:34:17Z2014-12-20info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis141 f. : il.application/pdfPILATTI, Ormil Alves. A construção de uma identidade profissional. 2014. 141 f. Dissertação - (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Geociências e Ciências Exatas, 2014.http://hdl.handle.net/11449/123911000831962http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/02-06-2015/000831962.pdf33004137031P76010359389066152Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-10-22T06:06:45Zoai:repositorio.unesp.br:11449/123911Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T15:36:02.251361Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A construção de uma identidade profissional |
title |
A construção de uma identidade profissional |
spellingShingle |
A construção de uma identidade profissional Pilatti, Ormil Alves [UNESP] Education and state - Brazil Educação e Estado - Brasil Politicas publicas Ensino - Legislação Ensino fundamental Identidade profissional Diretores escolares |
title_short |
A construção de uma identidade profissional |
title_full |
A construção de uma identidade profissional |
title_fullStr |
A construção de uma identidade profissional |
title_full_unstemmed |
A construção de uma identidade profissional |
title_sort |
A construção de uma identidade profissional |
author |
Pilatti, Ormil Alves [UNESP] |
author_facet |
Pilatti, Ormil Alves [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Mattos, Adriana César de [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pilatti, Ormil Alves [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education and state - Brazil Educação e Estado - Brasil Politicas publicas Ensino - Legislação Ensino fundamental Identidade profissional Diretores escolares |
topic |
Education and state - Brazil Educação e Estado - Brasil Politicas publicas Ensino - Legislação Ensino fundamental Identidade profissional Diretores escolares |
description |
Based on personal documents that circulated within the Secretary of Education of the State of São Paulo, an elementary school mathematics teacher explores, in this paper, his ownproceedings, backed up by educational legislation, with the objective of understanding different levels of involvement of educational agents in face of official guidelines or recommendations for change in the public school system. Particularly related to the projects EscolaPadrão and Conselho de Escola, the analyzed episodes refer to municipal and statepublic schools units in the Capital and to another state public schools in the cities of Rio Claro, Santa Gertrudes and Cordeirópolis, covering a period extending from the early 1980s to the first years of the 2000s |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-12-20 2015-06-17T19:34:17Z 2015-06-17T19:34:17Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
PILATTI, Ormil Alves. A construção de uma identidade profissional. 2014. 141 f. Dissertação - (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Geociências e Ciências Exatas, 2014. http://hdl.handle.net/11449/123911 000831962 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/02-06-2015/000831962.pdf 33004137031P7 6010359389066152 |
identifier_str_mv |
PILATTI, Ormil Alves. A construção de uma identidade profissional. 2014. 141 f. Dissertação - (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Geociências e Ciências Exatas, 2014. 000831962 33004137031P7 6010359389066152 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/123911 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/02-06-2015/000831962.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
141 f. : il. application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128538430144512 |