Falsa interface como recurso poético na obra interativa

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sogabe, Milton Terumitsu [UNESP]
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://dx.doi.org/10.11606/issn.2178-0447.ars.2014.96738
http://hdl.handle.net/11449/213041
Resumo: The concept of false interface is born of the observation and production of interactive installations mediated by digital technology. The false interface is not a technological interface that allows the public to interact with a digital system, but it is a poetic resource, generally an apparatus or craft object with which the public interacts with the artwork, which is a system. The false interface presents a physical relationship, a connection with the technological interface. The playfull audience relates with the false interface and technological interface goes unnoticed in the background, although it captures and send it to the system the public performance.
id UNSP_914b0b09ede9225eaf4eb4a1df271fb1
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/213041
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Falsa interface como recurso poético na obra interativaFalse interface as poetic resort in interactive artworkinterfacepoeticsinteractivityinterfacepoéticainteratividadeThe concept of false interface is born of the observation and production of interactive installations mediated by digital technology. The false interface is not a technological interface that allows the public to interact with a digital system, but it is a poetic resource, generally an apparatus or craft object with which the public interacts with the artwork, which is a system. The false interface presents a physical relationship, a connection with the technological interface. The playfull audience relates with the false interface and technological interface goes unnoticed in the background, although it captures and send it to the system the public performance.O conceito de falsa interface nasce da observação e produção de instalações interativas mediadas pela tecnologia digital. A falsa interface não é uma interface tecnológica que permite ao público a interação com um sistema digital, mas é um recurso poético, geralmente um aparato ou objeto artesanal com o qual o público interage com a obra de arte, que é um sistema. A falsa interface apresenta uma relação física, uma conexão com uma interface tecnológica. O público se relaciona ludicamente com a falsa interface e a interface tecnológica passa despercebida, em segundo plano, embora seja ela que capte e envie para o sistema a atuação do público.UNESP, Instituto de ArtesUNESP, Instituto de ArtesEscola de Comunicações e Artes da Universidade de São PauloUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Sogabe, Milton Terumitsu [UNESP]2021-07-14T10:49:00Z2021-07-14T10:49:00Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article62-69application/pdfhttp://dx.doi.org/10.11606/issn.2178-0447.ars.2014.96738ARS (São Paulo). Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo, v. 12, n. 24, p. 62-69, 2014.1678-53202178-0447http://hdl.handle.net/11449/21304110.11606/issn.2178-0447.ars.2014.96738S1678-53202014000200062S1678-53202014000200062.pdfSciELOreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporARS (São Paulo)info:eu-repo/semantics/openAccess2024-10-02T18:35:34Zoai:repositorio.unesp.br:11449/213041Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestrepositoriounesp@unesp.bropendoar:29462024-10-02T18:35:34Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Falsa interface como recurso poético na obra interativa
False interface as poetic resort in interactive artwork
title Falsa interface como recurso poético na obra interativa
spellingShingle Falsa interface como recurso poético na obra interativa
Sogabe, Milton Terumitsu [UNESP]
interface
poetics
interactivity
interface
poética
interatividade
title_short Falsa interface como recurso poético na obra interativa
title_full Falsa interface como recurso poético na obra interativa
title_fullStr Falsa interface como recurso poético na obra interativa
title_full_unstemmed Falsa interface como recurso poético na obra interativa
title_sort Falsa interface como recurso poético na obra interativa
author Sogabe, Milton Terumitsu [UNESP]
author_facet Sogabe, Milton Terumitsu [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Sogabe, Milton Terumitsu [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv interface
poetics
interactivity
interface
poética
interatividade
topic interface
poetics
interactivity
interface
poética
interatividade
description The concept of false interface is born of the observation and production of interactive installations mediated by digital technology. The false interface is not a technological interface that allows the public to interact with a digital system, but it is a poetic resource, generally an apparatus or craft object with which the public interacts with the artwork, which is a system. The false interface presents a physical relationship, a connection with the technological interface. The playfull audience relates with the false interface and technological interface goes unnoticed in the background, although it captures and send it to the system the public performance.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014
2021-07-14T10:49:00Z
2021-07-14T10:49:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://dx.doi.org/10.11606/issn.2178-0447.ars.2014.96738
ARS (São Paulo). Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo, v. 12, n. 24, p. 62-69, 2014.
1678-5320
2178-0447
http://hdl.handle.net/11449/213041
10.11606/issn.2178-0447.ars.2014.96738
S1678-53202014000200062
S1678-53202014000200062.pdf
url http://dx.doi.org/10.11606/issn.2178-0447.ars.2014.96738
http://hdl.handle.net/11449/213041
identifier_str_mv ARS (São Paulo). Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo, v. 12, n. 24, p. 62-69, 2014.
1678-5320
2178-0447
10.11606/issn.2178-0447.ars.2014.96738
S1678-53202014000200062
S1678-53202014000200062.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv ARS (São Paulo)
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 62-69
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv SciELO
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv repositoriounesp@unesp.br
_version_ 1813546436863721472