Falsa interface como recurso poético na obra interativa
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.11606/issn.2178-0447.ars.2014.96738 http://hdl.handle.net/11449/213041 |
Resumo: | The concept of false interface is born of the observation and production of interactive installations mediated by digital technology. The false interface is not a technological interface that allows the public to interact with a digital system, but it is a poetic resource, generally an apparatus or craft object with which the public interacts with the artwork, which is a system. The false interface presents a physical relationship, a connection with the technological interface. The playfull audience relates with the false interface and technological interface goes unnoticed in the background, although it captures and send it to the system the public performance. |
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Falsa interface como recurso poético na obra interativaFalse interface as poetic resort in interactive artworkinterfacepoeticsinteractivityinterfacepoéticainteratividadeThe concept of false interface is born of the observation and production of interactive installations mediated by digital technology. The false interface is not a technological interface that allows the public to interact with a digital system, but it is a poetic resource, generally an apparatus or craft object with which the public interacts with the artwork, which is a system. The false interface presents a physical relationship, a connection with the technological interface. The playfull audience relates with the false interface and technological interface goes unnoticed in the background, although it captures and send it to the system the public performance.O conceito de falsa interface nasce da observação e produção de instalações interativas mediadas pela tecnologia digital. A falsa interface não é uma interface tecnológica que permite ao público a interação com um sistema digital, mas é um recurso poético, geralmente um aparato ou objeto artesanal com o qual o público interage com a obra de arte, que é um sistema. A falsa interface apresenta uma relação física, uma conexão com uma interface tecnológica. O público se relaciona ludicamente com a falsa interface e a interface tecnológica passa despercebida, em segundo plano, embora seja ela que capte e envie para o sistema a atuação do público.UNESP, Instituto de ArtesUNESP, Instituto de ArtesEscola de Comunicações e Artes da Universidade de São PauloUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Sogabe, Milton Terumitsu [UNESP]2021-07-14T10:49:00Z2021-07-14T10:49:00Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article62-69application/pdfhttp://dx.doi.org/10.11606/issn.2178-0447.ars.2014.96738ARS (São Paulo). Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo, v. 12, n. 24, p. 62-69, 2014.1678-53202178-0447http://hdl.handle.net/11449/21304110.11606/issn.2178-0447.ars.2014.96738S1678-53202014000200062S1678-53202014000200062.pdfSciELOreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporARS (São Paulo)info:eu-repo/semantics/openAccess2024-10-02T18:35:34Zoai:repositorio.unesp.br:11449/213041Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestrepositoriounesp@unesp.bropendoar:29462024-10-02T18:35:34Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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