Do impresso ao Facebook: inserção do Jornal Regional Comércio do Jahu nos meios digitais
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/203910 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2020-03-13/000928569.pdf |
Resumo: | This project aims to analyse how a hundred years old newspaper and from a small town in São Paulo State countryside, Comércio do Jahu, made its insertion in the digital and social media using its fan page on Facebook. The internal changes in the newspaper board and how it started to produce digital media was studied. This change to social media was an important step for Comércio do Jahu, as it had to adapt itself to new trends to get closer to its readers. Six videos from the fan page of Comércio do Jahu on Facebook, three from January 2017 and three from Abril 2018, were analysed through the methodology of hermeneutics to understand how the move from paper based to social media was carried out and the results obtained by the newspaper. It was also analysed how Comércio do Jahu adapted the particularities of regional journalism to the web journalism and how this new format changed its relationship with the consumer |
id |
UNSP_9d4df8c7efc4928ef75e15f48268c56e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/203910 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Do impresso ao Facebook: inserção do Jornal Regional Comércio do Jahu nos meios digitaisJornalismoFacebook (Recursos eletrônicos)Redes sociais on-lineFacebook (Electronic resource)This project aims to analyse how a hundred years old newspaper and from a small town in São Paulo State countryside, Comércio do Jahu, made its insertion in the digital and social media using its fan page on Facebook. The internal changes in the newspaper board and how it started to produce digital media was studied. This change to social media was an important step for Comércio do Jahu, as it had to adapt itself to new trends to get closer to its readers. Six videos from the fan page of Comércio do Jahu on Facebook, three from January 2017 and three from Abril 2018, were analysed through the methodology of hermeneutics to understand how the move from paper based to social media was carried out and the results obtained by the newspaper. It was also analysed how Comércio do Jahu adapted the particularities of regional journalism to the web journalism and how this new format changed its relationship with the consumerEste projeto de pesquisa propõe uma análise de como o regional e centenário jornal do interior de São Paulo, Comércio do Jahu, fez sua inserção no meio digital através das redes sociais em sua fanpage no Facebook. Com a intenção de fazer parte e mostrar presença em uma tendência importante para a profissão e desejando também um contato maior com um novo público alvo, buscou-se entender como foi a produção de conteúdo próprio a partir da organização da equipe e a preparação do material jornalístico. A partir do estudo de seis vídeos da fanpage do Comércio do Jahu no Facebook, três de janeiro de 2017 e três de abril de 2018, por meio da metodologia da hermenêutica, é possível compreender a execução e os resultados obtidos com essa inserção a partir das particularidades do jornalismo regional e das características do webjornalismo na busca pela participação nesse novo formato e na sua relação com o consumidorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Vicente, Maximiliano Martin [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Agostinho Hernandez, Ana Luísa [UNESP]2021-03-10T12:58:43Z2021-03-10T12:58:43Z2018-11-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis81 f.application/pdfAGOSTINHO HERNANDEZ, Ana Luísa. Do impresso ao Facebook: inserção do Jornal Regional Comércio do Jahu nos meios digitais. 2018. 81 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social-Jornalismo) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2018.http://hdl.handle.net/11449/203910990009285690206341http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2020-03-13/000928569.pdfAlmareponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-07-11T13:41:03Zoai:repositorio.unesp.br:11449/203910Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T22:39:09.391556Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Do impresso ao Facebook: inserção do Jornal Regional Comércio do Jahu nos meios digitais |
title |
Do impresso ao Facebook: inserção do Jornal Regional Comércio do Jahu nos meios digitais |
spellingShingle |
Do impresso ao Facebook: inserção do Jornal Regional Comércio do Jahu nos meios digitais Agostinho Hernandez, Ana Luísa [UNESP] Jornalismo Facebook (Recursos eletrônicos) Redes sociais on-line Facebook (Electronic resource) |
title_short |
Do impresso ao Facebook: inserção do Jornal Regional Comércio do Jahu nos meios digitais |
title_full |
Do impresso ao Facebook: inserção do Jornal Regional Comércio do Jahu nos meios digitais |
title_fullStr |
Do impresso ao Facebook: inserção do Jornal Regional Comércio do Jahu nos meios digitais |
title_full_unstemmed |
Do impresso ao Facebook: inserção do Jornal Regional Comércio do Jahu nos meios digitais |
title_sort |
Do impresso ao Facebook: inserção do Jornal Regional Comércio do Jahu nos meios digitais |
author |
Agostinho Hernandez, Ana Luísa [UNESP] |
author_facet |
Agostinho Hernandez, Ana Luísa [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Vicente, Maximiliano Martin [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Agostinho Hernandez, Ana Luísa [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Jornalismo Facebook (Recursos eletrônicos) Redes sociais on-line Facebook (Electronic resource) |
topic |
Jornalismo Facebook (Recursos eletrônicos) Redes sociais on-line Facebook (Electronic resource) |
description |
This project aims to analyse how a hundred years old newspaper and from a small town in São Paulo State countryside, Comércio do Jahu, made its insertion in the digital and social media using its fan page on Facebook. The internal changes in the newspaper board and how it started to produce digital media was studied. This change to social media was an important step for Comércio do Jahu, as it had to adapt itself to new trends to get closer to its readers. Six videos from the fan page of Comércio do Jahu on Facebook, three from January 2017 and three from Abril 2018, were analysed through the methodology of hermeneutics to understand how the move from paper based to social media was carried out and the results obtained by the newspaper. It was also analysed how Comércio do Jahu adapted the particularities of regional journalism to the web journalism and how this new format changed its relationship with the consumer |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-11-30 2021-03-10T12:58:43Z 2021-03-10T12:58:43Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
AGOSTINHO HERNANDEZ, Ana Luísa. Do impresso ao Facebook: inserção do Jornal Regional Comércio do Jahu nos meios digitais. 2018. 81 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social-Jornalismo) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2018. http://hdl.handle.net/11449/203910 990009285690206341 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2020-03-13/000928569.pdf |
identifier_str_mv |
AGOSTINHO HERNANDEZ, Ana Luísa. Do impresso ao Facebook: inserção do Jornal Regional Comércio do Jahu nos meios digitais. 2018. 81 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social-Jornalismo) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2018. 990009285690206341 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/203910 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2020-03-13/000928569.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
81 f. application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Alma reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129446762250240 |