Produção de uma animação quadro a quadro: as brumas
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/203249 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2019-03-19/000911116.pdf |
Resumo: | This work analyzes the transiton of traditional and craft animation to the development of a mass entertainment industry, involving the invention of many optical devices and division of labor in the studios. Bank of scenes and formulas were created in attempt to accelerate the production, conditioning the estern public to a great amount of less creative narratives and languages. That scenario contribuited to an animation saturation until 1980, supassed by the success of the earlies computer animations, followed by aesthetic aceleration. Added to the iconographic aspect and the entertainment megacorporation's domain, there is no much space for diverse contents and techniques. Although, the global workflow and exchange of information associated to the acess to cheaper softwares and equipments, made stop-motion and frame to frame and the independant productions viable, being successful because of their complexed narratives and creative visual language. Looking for a representation of the arturian myth, retold by Marion Zimmer Bradley from the point of view of the women who worshiped the Goddesses of Avalon, aiming to break the patriarchate ideal presente untill today, that connects these insubordinated women to the savage, sinful. Questioning the binary representation of women as angel or monster, Bradley introduces us to their complexes personalities and motivations, requiring their role as importante historical subjects |
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Produção de uma animação quadro a quadro: as brumasAnimação (Cinematografia)EntretenimentoFilmes de animação em stop motionStop-motion animation filmsThis work analyzes the transiton of traditional and craft animation to the development of a mass entertainment industry, involving the invention of many optical devices and division of labor in the studios. Bank of scenes and formulas were created in attempt to accelerate the production, conditioning the estern public to a great amount of less creative narratives and languages. That scenario contribuited to an animation saturation until 1980, supassed by the success of the earlies computer animations, followed by aesthetic aceleration. Added to the iconographic aspect and the entertainment megacorporation's domain, there is no much space for diverse contents and techniques. Although, the global workflow and exchange of information associated to the acess to cheaper softwares and equipments, made stop-motion and frame to frame and the independant productions viable, being successful because of their complexed narratives and creative visual language. Looking for a representation of the arturian myth, retold by Marion Zimmer Bradley from the point of view of the women who worshiped the Goddesses of Avalon, aiming to break the patriarchate ideal presente untill today, that connects these insubordinated women to the savage, sinful. Questioning the binary representation of women as angel or monster, Bradley introduces us to their complexes personalities and motivations, requiring their role as importante historical subjectsEste trabalho analisa a transição das animações tradicionais e artesanais para o desenvolvimento de uma indústria de entretenimento de massa, envolvendo a invenção de diversos dispositivos e a divisão de trabalho nos estúdios. Na tentativa de acelerar a produção, bancos de cenas e fórmulas foram criadas, condicionando o público ocidental a consumir uma grande quantidade de narrativas e linguagens pouco criativas. O que contribuiu para a saturação da animação nos anos 1980, superada pelo sucesso das primeiras obras utilizando computadores, levando também à aceleração estética. Somada ao aspecto iconofágico e o domínio de grandes corporações de entretenimento, há pouco espaço para conteúdos e uso de técnincas diversificadas. Porém, a troca de informações na conjuntura de fluxo global de trabalho aliados ao barateamento de softwares e equipamentos, tornou as produções independentes e a utilização de técnicas como stop-motion e quadro a quadro mais viáveis, tento êxito devido suas narrativas complexas e linguagem visual criativa. Procurando trazer uma representação do mito arturiano, recontado por Marion Zimmer Bradley a partir do ponto de vista das mulheres que cultuavam as Deusas de Avalon, buscou-se quebrar com o imaginário patriarcal que, ainda hoje, relaciona as mulheres que não subordinam-se às imposições cristãs e masculinas, ao selvagem, pecaminoso. Questionando os estereótipos da mulher anjo e mulher monstro, Bradley mostra aquelas mulheres com personalidades e motivações complexas, requerendo, o seu papel enquanto sujeito históricoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Américo, Marcos [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Montanhaur, Beatriz Daniel [UNESP]2021-03-10T12:56:11Z2021-03-10T12:56:11Z2018-12-25info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis48 f.application/pdfMONTANHAUR, Beatriz Daniel. Produção de uma animação quadro a quadro: as brumas. 2018. 48 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social-Radialismo) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2018.http://hdl.handle.net/11449/203249990009111160206341http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2019-03-19/000911116.pdfAlmareponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-07-10T16:59:36Zoai:repositorio.unesp.br:11449/203249Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T16:27:39.767957Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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