Impactos da progressão continuada na educação do estado de São Paulo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bizelli, Jose Luis [UNESP]
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Cunha, Maira Darido da [UNESP], Pereira, Carlos Eduardo Candido [UNESP]
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://www.fclar.unesp.br/#!/departamentos/ciencias-da-educacao/publicacoes/revista-eletronica/revistas2/
http://hdl.handle.net/11449/124651
Resumo: The presented article discuss theoretical context and the practical impact reported in the bibliography about Continued Progression at São Paulo State schools. Such proceeding, oriented through Law of Basic Guidelines, LBG, from 1996, previses a restructuring in the Basic Education at the schools, primarily with respect to evaluations. Grades are replaced for cycles and reprobation only can happen if the student exceeds the limit of stated absences or for lowered acting at final of each cycle. The impact of educational public policy drafted through Continued Progression provoke transformations that need more attention, indicating a path of reflection turned to structural conditions in order that school offers the required reinforcement to students and assure quality education. It’s primordial understand, therefore, the endogenous and exogenous factors that leaded to adoption of such proceeding in the São Paulo State.
id UNSP_f2422b6dc3531fbad99a37a25bf5819e
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/124651
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Impactos da progressão continuada na educação do estado de São PauloImpacts of the continued progression in the São Paulo state's educationEducationPublic policiesContinued progressionEducaçãoprogressão continuadaPolíticas públicasThe presented article discuss theoretical context and the practical impact reported in the bibliography about Continued Progression at São Paulo State schools. Such proceeding, oriented through Law of Basic Guidelines, LBG, from 1996, previses a restructuring in the Basic Education at the schools, primarily with respect to evaluations. Grades are replaced for cycles and reprobation only can happen if the student exceeds the limit of stated absences or for lowered acting at final of each cycle. The impact of educational public policy drafted through Continued Progression provoke transformations that need more attention, indicating a path of reflection turned to structural conditions in order that school offers the required reinforcement to students and assure quality education. It’s primordial understand, therefore, the endogenous and exogenous factors that leaded to adoption of such proceeding in the São Paulo State.O artigo apresentado discute o contexto teórico e o impacto prático relatado na bibliografia sobre a Progressão Continuada nas escolas do Estado de São Paulo. Tal medida, orientada pela Lei de Diretrizes Básicas, LDB, de 1996, prevê uma reestruturação do Ensino Básico nas escolas, principalmente no que tange às avaliações. As séries são substituídas por ciclos e a reprovação só pode acontecer no caso de o estudante ultrapassar o limite de faltas determinado ou por baixo desempenho no fim de cada ciclo. O impacto da política pública educacional traçada através da Progressão Continuada provoca transformações que carecem de maior atenção, indicando um caminho de reflexão voltado às condições estruturais para que a escola ofereça o reforço necessário aos alunos e garanta educação de qualidade. É fundamental compreender, portanto, os fatores endógenos e exógenos que levaram a adoção da medida no Estado de São Paulo.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Antropologia Política e Filosofia, Faculdade de Ciências e Letras de AraraquaraUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Antropologia Política e Filosofia, Faculdade de Ciências e Letras de AraraquaraUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Bizelli, Jose Luis [UNESP]Cunha, Maira Darido da [UNESP]Pereira, Carlos Eduardo Candido [UNESP]2015-07-15T18:27:22Z2015-07-15T18:27:22Z2013info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article150-166application/pdfhttp://www.fclar.unesp.br/#!/departamentos/ciencias-da-educacao/publicacoes/revista-eletronica/revistas2/Política e Gestão Educacional, v. 1, n. 15, p. 150-166, 2013.1519-9029http://hdl.handle.net/11449/124651ISSN1519-9029-2013-01-15-150-166.pdf37512873386556851472529642945802Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporPolítica e Gestão Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-02T06:17:54Zoai:repositorio.unesp.br:11449/124651Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-01-02T06:17:54Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Impactos da progressão continuada na educação do estado de São Paulo
Impacts of the continued progression in the São Paulo state's education
title Impactos da progressão continuada na educação do estado de São Paulo
spellingShingle Impactos da progressão continuada na educação do estado de São Paulo
Bizelli, Jose Luis [UNESP]
Education
Public policies
Continued progression
Educação
progressão continuada
Políticas públicas
title_short Impactos da progressão continuada na educação do estado de São Paulo
title_full Impactos da progressão continuada na educação do estado de São Paulo
title_fullStr Impactos da progressão continuada na educação do estado de São Paulo
title_full_unstemmed Impactos da progressão continuada na educação do estado de São Paulo
title_sort Impactos da progressão continuada na educação do estado de São Paulo
author Bizelli, Jose Luis [UNESP]
author_facet Bizelli, Jose Luis [UNESP]
Cunha, Maira Darido da [UNESP]
Pereira, Carlos Eduardo Candido [UNESP]
author_role author
author2 Cunha, Maira Darido da [UNESP]
Pereira, Carlos Eduardo Candido [UNESP]
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Bizelli, Jose Luis [UNESP]
Cunha, Maira Darido da [UNESP]
Pereira, Carlos Eduardo Candido [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Education
Public policies
Continued progression
Educação
progressão continuada
Políticas públicas
topic Education
Public policies
Continued progression
Educação
progressão continuada
Políticas públicas
description The presented article discuss theoretical context and the practical impact reported in the bibliography about Continued Progression at São Paulo State schools. Such proceeding, oriented through Law of Basic Guidelines, LBG, from 1996, previses a restructuring in the Basic Education at the schools, primarily with respect to evaluations. Grades are replaced for cycles and reprobation only can happen if the student exceeds the limit of stated absences or for lowered acting at final of each cycle. The impact of educational public policy drafted through Continued Progression provoke transformations that need more attention, indicating a path of reflection turned to structural conditions in order that school offers the required reinforcement to students and assure quality education. It’s primordial understand, therefore, the endogenous and exogenous factors that leaded to adoption of such proceeding in the São Paulo State.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013
2015-07-15T18:27:22Z
2015-07-15T18:27:22Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.fclar.unesp.br/#!/departamentos/ciencias-da-educacao/publicacoes/revista-eletronica/revistas2/
Política e Gestão Educacional, v. 1, n. 15, p. 150-166, 2013.
1519-9029
http://hdl.handle.net/11449/124651
ISSN1519-9029-2013-01-15-150-166.pdf
3751287338655685
1472529642945802
url http://www.fclar.unesp.br/#!/departamentos/ciencias-da-educacao/publicacoes/revista-eletronica/revistas2/
http://hdl.handle.net/11449/124651
identifier_str_mv Política e Gestão Educacional, v. 1, n. 15, p. 150-166, 2013.
1519-9029
ISSN1519-9029-2013-01-15-150-166.pdf
3751287338655685
1472529642945802
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Política e Gestão Educacional
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 150-166
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv Currículo Lattes
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1797790178381660160