Evidence of Validity of the Reading Subtest of School Achievement Test
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
Texto Completo: | http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/6254 |
Resumo: | The school achievement test is a psychopedagogical instrument for children from 1st to 6th grade, assessing broadly learning through three subtests: reading, writing and arithmetic. The goal of this study was to evaluate the psychometric properties of the reading subtest, using principal axes analysis and item response theory to evaluate the internal structure, items difficulty and discrimination. The sample consisted of data from surveys conducted in four Brazilian states (N= 1831). Results indicated that the reading subtest presents evidence of unidimensionality, more accurately assess students with low and medium skill, and discriminates students only through third grade. These results indicate that subtest presents evidence of validity, but requires refinement. |
id |
UPM-1_8c0099c2b4b67e02b4b5c608dc9052be |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/6254 |
network_acronym_str |
UPM-1 |
network_name_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Evidence of Validity of the Reading Subtest of School Achievement TestEvidencias de Calidad del Subtest de Lectura del Test de Desempeño EscolarEvidências de Validade do Subteste de Leitura do Teste de Desempenho Escolarreadingschool achievement testvalidityitem response theoryleiturateste de desempenho escolarvalidadeteoria de resposta ao itemavaliação psicológicalecturaprueba de rendimiento académicola validezla Teoría de Respuesta al Ítemabuso sexual, pericia psicológica forense, impacto psicológico, evaluación psicológicaThe school achievement test is a psychopedagogical instrument for children from 1st to 6th grade, assessing broadly learning through three subtests: reading, writing and arithmetic. The goal of this study was to evaluate the psychometric properties of the reading subtest, using principal axes analysis and item response theory to evaluate the internal structure, items difficulty and discrimination. The sample consisted of data from surveys conducted in four Brazilian states (N= 1831). Results indicated that the reading subtest presents evidence of unidimensionality, more accurately assess students with low and medium skill, and discriminates students only through third grade. These results indicate that subtest presents evidence of validity, but requires refinement. Test de Desempeño Escolar es un instrumento psicológico y pedagógico desarrollado para los niños de 1º a 6º grado, evaluando de manera general el aprendizaje por tres subtests: Lectura, escrita y aritmética. El objetivo de este estudio fue evaluar las propiedades psicométricas del subtest de lectura mediante el análisis de los ejes principales y la Teoría de Respuesta al evaluar la estructura interna, la dificultad y la discriminación de materiales. La muestra consistió en datos de encuestas realizadas en cuatro estados de Brasil (N = 1.831). Los resultados indicaron que el subtest de lectura: (a) presenta evidencia de unidimensionalidad, (b) evalua con mayor precisión a los estudiantes con baja y media capacidad y (c) discrimina a los estudiantes sólo hasta el tercer grado. Estos resultados indican que el subtest tiene evidencias de validez, pero requiere de refinación.O teste de desempenho escolar é um instrumento psicopedagógico desenvolvido para crianças da 1ª à 6ª série, cujo objetivo é avaliar de maneira ampla a aprendizagem por meio de três subtestes: leitura, escrita e aritmética. A proposta deste estudo foi avaliar as propriedades psicométricas do subteste de leitura, utilizando a análise de eixos principais e a teoria de resposta ao item para avaliar a estrutura interna, a dificuldade e a discriminação dos itens. A amostra foi composta de dados oriundos de pesquisas realizadas em quatro Estados brasileiros (N= 1.831). Os resultados indicaram que o subteste de leitura apresenta evidências de unidimensionalidade, avalia com mais precisão estudantes com níveis baixos e médios de habilidade e discrimina estudantes apenas até a 3ª série. Esses resultados indicam que o subteste mostra evidências de validade, mas requer refinamento.Editora Mackenzie2014-10-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAPapplication/pdfhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/625410.15348/1980‑6906/psicologia.v16n2p131 ‑140The Journal Of Psychology: Theory and Practice ; Vol. 16 No. 2 (2014); 131 ‑140Revista Psicología: Teoría y Práctica; Vol. 16 Núm. 2 (2014); 131 ‑140Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 16 n. 2 (2014); 131 ‑1401980-69061516-3687reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)instacron:UPMporhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/6254/5025Copyright (c) 2014 Marcia de Lima Athayde, Cláudia Hofheinz Giacomoni, Cristian Zanon, Lilian Milnitsky Steinhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAthayde, Marcia de LimaGiacomoni, Cláudia HofheinzZanon, CristianStein, Lilian Milnitsky2023-07-13T18:00:12Zoai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/6254Revistahttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/indexPRIhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/oairevistapsico@mackenzie.br1980-69061516-3687opendoar:2023-07-13T18:00:12Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evidence of Validity of the Reading Subtest of School Achievement Test Evidencias de Calidad del Subtest de Lectura del Test de Desempeño Escolar Evidências de Validade do Subteste de Leitura do Teste de Desempenho Escolar |
title |
Evidence of Validity of the Reading Subtest of School Achievement Test |
spellingShingle |
Evidence of Validity of the Reading Subtest of School Achievement Test Athayde, Marcia de Lima reading school achievement test validity item response theory leitura teste de desempenho escolar validade teoria de resposta ao item avaliação psicológica lectura prueba de rendimiento académico la validez la Teoría de Respuesta al Ítem abuso sexual, pericia psicológica forense, impacto psicológico, evaluación psicológica |
title_short |
Evidence of Validity of the Reading Subtest of School Achievement Test |
title_full |
Evidence of Validity of the Reading Subtest of School Achievement Test |
title_fullStr |
Evidence of Validity of the Reading Subtest of School Achievement Test |
title_full_unstemmed |
Evidence of Validity of the Reading Subtest of School Achievement Test |
title_sort |
Evidence of Validity of the Reading Subtest of School Achievement Test |
author |
Athayde, Marcia de Lima |
author_facet |
Athayde, Marcia de Lima Giacomoni, Cláudia Hofheinz Zanon, Cristian Stein, Lilian Milnitsky |
author_role |
author |
author2 |
Giacomoni, Cláudia Hofheinz Zanon, Cristian Stein, Lilian Milnitsky |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Athayde, Marcia de Lima Giacomoni, Cláudia Hofheinz Zanon, Cristian Stein, Lilian Milnitsky |
dc.subject.por.fl_str_mv |
reading school achievement test validity item response theory leitura teste de desempenho escolar validade teoria de resposta ao item avaliação psicológica lectura prueba de rendimiento académico la validez la Teoría de Respuesta al Ítem abuso sexual, pericia psicológica forense, impacto psicológico, evaluación psicológica |
topic |
reading school achievement test validity item response theory leitura teste de desempenho escolar validade teoria de resposta ao item avaliação psicológica lectura prueba de rendimiento académico la validez la Teoría de Respuesta al Ítem abuso sexual, pericia psicológica forense, impacto psicológico, evaluación psicológica |
description |
The school achievement test is a psychopedagogical instrument for children from 1st to 6th grade, assessing broadly learning through three subtests: reading, writing and arithmetic. The goal of this study was to evaluate the psychometric properties of the reading subtest, using principal axes analysis and item response theory to evaluate the internal structure, items difficulty and discrimination. The sample consisted of data from surveys conducted in four Brazilian states (N= 1831). Results indicated that the reading subtest presents evidence of unidimensionality, more accurately assess students with low and medium skill, and discriminates students only through third grade. These results indicate that subtest presents evidence of validity, but requires refinement. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-10-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion AP |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/6254 10.15348/1980‑6906/psicologia.v16n2p131 ‑140 |
url |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/6254 |
identifier_str_mv |
10.15348/1980‑6906/psicologia.v16n2p131 ‑140 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/6254/5025 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
dc.source.none.fl_str_mv |
The Journal Of Psychology: Theory and Practice ; Vol. 16 No. 2 (2014); 131 ‑140 Revista Psicología: Teoría y Práctica; Vol. 16 Núm. 2 (2014); 131 ‑140 Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 16 n. 2 (2014); 131 ‑140 1980-6906 1516-3687 reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) instacron:UPM |
instname_str |
Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
instacron_str |
UPM |
institution |
UPM |
reponame_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
collection |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapsico@mackenzie.br |
_version_ |
1797051376309633024 |