A Família na Clínica Fonoaudiológica e Psicopedagógica: Uma Valiosa Parceria
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2002 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
Texto Completo: | http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/1058 |
Resumo: | The present article broaches the importance of family influences on personal development by looking at emotional, cognitive, and language issues or, in other words, in understanding and learning the world. The article emphasizes the need for partnerships between the families of kids with learning and communication disturbances and specialists (the speech pathologist and the psychopedagogue) who, when paying attention to a child's familiar dynamic, will develop more productive and efficient work which provides for and assures the growth of his patient in all aspects. |
id |
UPM-1_a479cbe850ebd05dfde5aceb20aca7e7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/1058 |
network_acronym_str |
UPM-1 |
network_name_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
A Família na Clínica Fonoaudiológica e Psicopedagógica: Uma Valiosa Parceriaspeech pathologist and familypsychopedagogue and familyfamily and specialists,partnershipfonoaudiologia e famíliapsicopedagogia e famíliafamília e profissionaisparceriaThe present article broaches the importance of family influences on personal development by looking at emotional, cognitive, and language issues or, in other words, in understanding and learning the world. The article emphasizes the need for partnerships between the families of kids with learning and communication disturbances and specialists (the speech pathologist and the psychopedagogue) who, when paying attention to a child's familiar dynamic, will develop more productive and efficient work which provides for and assures the growth of his patient in all aspects.O presente artigo aborda a importância da família no desenvolvimento do indivíduo nos aspectos emocionais, cognitivos e de linguagem, ou seja, no apreender e aprender o mundo. Enfatiza a necessidade da parceria entre a família de crianças com distúrbios da comunicação e de aprendizagem e o profissional (o fonoaudiólogo e o psicopedagogo), que, atento à dinâmica familiar na qual a criança está inserida, desenvolverá um trabalho clínico mais eficiente e produtivo, propiciando o crescimento do seu paciente sob todos esses aspectos. Editora Mackenzie2002-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/1058Journal Psychology: Theory and Practice ; Vol. 4 No. 2 (2002); 41-46Revista Psicologia: Teoría y Práctica; Vol. 4 Núm. 2 (2002); 41-46Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 4 n. 2 (2002); 41-461980-69061516-3687reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)instacron:UPMporhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/1058/774Abbud, Gláucia Albuquerque CavalcantiSantos, Tathiane Cecíliainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-01-04T15:42:01Zoai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/1058Revistahttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/indexPRIhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/oairevistapsico@mackenzie.br1980-69061516-3687opendoar:2023-01-12T16:39:31.492014Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A Família na Clínica Fonoaudiológica e Psicopedagógica: Uma Valiosa Parceria |
title |
A Família na Clínica Fonoaudiológica e Psicopedagógica: Uma Valiosa Parceria |
spellingShingle |
A Família na Clínica Fonoaudiológica e Psicopedagógica: Uma Valiosa Parceria Abbud, Gláucia Albuquerque Cavalcanti speech pathologist and family psychopedagogue and family family and specialists, partnership fonoaudiologia e família psicopedagogia e família família e profissionais parceria |
title_short |
A Família na Clínica Fonoaudiológica e Psicopedagógica: Uma Valiosa Parceria |
title_full |
A Família na Clínica Fonoaudiológica e Psicopedagógica: Uma Valiosa Parceria |
title_fullStr |
A Família na Clínica Fonoaudiológica e Psicopedagógica: Uma Valiosa Parceria |
title_full_unstemmed |
A Família na Clínica Fonoaudiológica e Psicopedagógica: Uma Valiosa Parceria |
title_sort |
A Família na Clínica Fonoaudiológica e Psicopedagógica: Uma Valiosa Parceria |
author |
Abbud, Gláucia Albuquerque Cavalcanti |
author_facet |
Abbud, Gláucia Albuquerque Cavalcanti Santos, Tathiane Cecília |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Tathiane Cecília |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Abbud, Gláucia Albuquerque Cavalcanti Santos, Tathiane Cecília |
dc.subject.por.fl_str_mv |
speech pathologist and family psychopedagogue and family family and specialists, partnership fonoaudiologia e família psicopedagogia e família família e profissionais parceria |
topic |
speech pathologist and family psychopedagogue and family family and specialists, partnership fonoaudiologia e família psicopedagogia e família família e profissionais parceria |
description |
The present article broaches the importance of family influences on personal development by looking at emotional, cognitive, and language issues or, in other words, in understanding and learning the world. The article emphasizes the need for partnerships between the families of kids with learning and communication disturbances and specialists (the speech pathologist and the psychopedagogue) who, when paying attention to a child's familiar dynamic, will develop more productive and efficient work which provides for and assures the growth of his patient in all aspects. |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002-07-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/1058 |
url |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/1058 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/1058/774 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Psychology: Theory and Practice ; Vol. 4 No. 2 (2002); 41-46 Revista Psicologia: Teoría y Práctica; Vol. 4 Núm. 2 (2002); 41-46 Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 4 n. 2 (2002); 41-46 1980-6906 1516-3687 reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) instacron:UPM |
instname_str |
Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
instacron_str |
UPM |
institution |
UPM |
reponame_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
collection |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapsico@mackenzie.br |
_version_ |
1797051379877937152 |