A hospitable school

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mantoan, Maria Teresa Egler
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Estudos Aplicados em Educação
Texto Completo: http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/8589
Resumo: Is it possible to conceive of education in another way, which is not a process of development and training for some students – those who fit into the model established by the school? Can we rebuild the school, based on the unconditional acceptance of all students? Inspired by the recreation of teaching and learning processes, based on the concepts of: hospitality in Jacques Derrida; of difference itself in Gilles Deleuze; and intellectual emancipation, according to Jacques Rancière, this text intends to give an affirmative answer to this question.
id USCS-2_d1fc3e99efd4775eabc99ecfacce7050
oai_identifier_str oai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/8589
network_acronym_str USCS-2
network_name_str Revista de Estudos Aplicados em Educação
repository_id_str
spelling A hospitable schooluna escuela hospitalariaUMA ESCOLA HOSPITALEIRAhospitalidade; identidade e diferença; inclusãohospitalidad; identidad y diferencia; inclusiónhospitalidad; identidad y diferencia; inclusiónIs it possible to conceive of education in another way, which is not a process of development and training for some students – those who fit into the model established by the school? Can we rebuild the school, based on the unconditional acceptance of all students? Inspired by the recreation of teaching and learning processes, based on the concepts of: hospitality in Jacques Derrida; of difference itself in Gilles Deleuze; and intellectual emancipation, according to Jacques Rancière, this text intends to give an affirmative answer to this question.¿Es posible concebir la educación de otra manera, que no sea un proceso de desarrollo y formación de unos alumnos, los que encajan en el modelo establecido por la escuela? ¿Podemos reconstruir la escuela, basada en la aceptación incondicional de todos los alumnos? Inspirada en la recreación de los procesos de enseñanza y aprendizaje, a partir de los conceptos de: hospitalidad en Jacques Derrida; de la diferencia misma en Gilles Deleuze; y la emancipación intelectual, según Jacques Rancière, este texto pretende dar una respuesta afirmativa a esta pregunta.É possível conceber a educação de uma outra maneira, que não seja um processo de desenvolvimento e formação para alguns alunos – os que cabem no modelo estabelecido pela escola? Podemos reconstruir a escola, com base na acolhida incondicional a todos os alunos? Inspirado na recriação dos processos de ensino e de aprendizagem, firmados nas concepções de: hospitalidade em Jacques Derrida; de diferença em si em Gilles Deleuze; e emancipação intelectual, segundo Jacques Rancière, este texto pretende dar uma resposta afirmativa a essa questão.                                                                                                                                                                             Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2022-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/858910.13037/rea-e.vol7n13.8589Revista de Estudos Aplicados em Educação; v. 7 n. 13 (2022): REVISTA ESTUDOS APLICADOS EM EDUCAÇÃO - REAe2525-703Xreponame:Revista de Estudos Aplicados em Educaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/8589/3760Copyright (c) 1969 Maria Teresa Egler Mantoanhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMantoan, Maria Teresa Egler2022-10-27T20:27:12Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/8589Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/oai2525-703X2525-703Xopendoar:2022-10-27T20:27:12Revista de Estudos Aplicados em Educação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false
dc.title.none.fl_str_mv A hospitable school
una escuela hospitalaria
UMA ESCOLA HOSPITALEIRA
title A hospitable school
spellingShingle A hospitable school
Mantoan, Maria Teresa Egler
hospitalidade; identidade e diferença; inclusão
hospitalidad; identidad y diferencia; inclusión
hospitalidad; identidad y diferencia; inclusión
title_short A hospitable school
title_full A hospitable school
title_fullStr A hospitable school
title_full_unstemmed A hospitable school
title_sort A hospitable school
author Mantoan, Maria Teresa Egler
author_facet Mantoan, Maria Teresa Egler
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mantoan, Maria Teresa Egler
dc.subject.por.fl_str_mv hospitalidade; identidade e diferença; inclusão
hospitalidad; identidad y diferencia; inclusión
hospitalidad; identidad y diferencia; inclusión
topic hospitalidade; identidade e diferença; inclusão
hospitalidad; identidad y diferencia; inclusión
hospitalidad; identidad y diferencia; inclusión
description Is it possible to conceive of education in another way, which is not a process of development and training for some students – those who fit into the model established by the school? Can we rebuild the school, based on the unconditional acceptance of all students? Inspired by the recreation of teaching and learning processes, based on the concepts of: hospitality in Jacques Derrida; of difference itself in Gilles Deleuze; and intellectual emancipation, according to Jacques Rancière, this text intends to give an affirmative answer to this question.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-10-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/8589
10.13037/rea-e.vol7n13.8589
url http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/8589
identifier_str_mv 10.13037/rea-e.vol7n13.8589
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/8589/3760
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 1969 Maria Teresa Egler Mantoan
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 1969 Maria Teresa Egler Mantoan
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS
publisher.none.fl_str_mv Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Estudos Aplicados em Educação; v. 7 n. 13 (2022): REVISTA ESTUDOS APLICADOS EM EDUCAÇÃO - REAe
2525-703X
reponame:Revista de Estudos Aplicados em Educação
instname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
instacron:USCS
instname_str Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
instacron_str USCS
institution USCS
reponame_str Revista de Estudos Aplicados em Educação
collection Revista de Estudos Aplicados em Educação
repository.name.fl_str_mv Revista de Estudos Aplicados em Educação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808844971403378688