A hospitable school
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Estudos Aplicados em Educação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/8589 |
Resumo: | Is it possible to conceive of education in another way, which is not a process of development and training for some students – those who fit into the model established by the school? Can we rebuild the school, based on the unconditional acceptance of all students? Inspired by the recreation of teaching and learning processes, based on the concepts of: hospitality in Jacques Derrida; of difference itself in Gilles Deleuze; and intellectual emancipation, according to Jacques Rancière, this text intends to give an affirmative answer to this question. |
id |
USCS-2_d1fc3e99efd4775eabc99ecfacce7050 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/8589 |
network_acronym_str |
USCS-2 |
network_name_str |
Revista de Estudos Aplicados em Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
A hospitable schooluna escuela hospitalariaUMA ESCOLA HOSPITALEIRAhospitalidade; identidade e diferença; inclusãohospitalidad; identidad y diferencia; inclusiónhospitalidad; identidad y diferencia; inclusiónIs it possible to conceive of education in another way, which is not a process of development and training for some students – those who fit into the model established by the school? Can we rebuild the school, based on the unconditional acceptance of all students? Inspired by the recreation of teaching and learning processes, based on the concepts of: hospitality in Jacques Derrida; of difference itself in Gilles Deleuze; and intellectual emancipation, according to Jacques Rancière, this text intends to give an affirmative answer to this question.¿Es posible concebir la educación de otra manera, que no sea un proceso de desarrollo y formación de unos alumnos, los que encajan en el modelo establecido por la escuela? ¿Podemos reconstruir la escuela, basada en la aceptación incondicional de todos los alumnos? Inspirada en la recreación de los procesos de enseñanza y aprendizaje, a partir de los conceptos de: hospitalidad en Jacques Derrida; de la diferencia misma en Gilles Deleuze; y la emancipación intelectual, según Jacques Rancière, este texto pretende dar una respuesta afirmativa a esta pregunta.É possível conceber a educação de uma outra maneira, que não seja um processo de desenvolvimento e formação para alguns alunos – os que cabem no modelo estabelecido pela escola? Podemos reconstruir a escola, com base na acolhida incondicional a todos os alunos? Inspirado na recriação dos processos de ensino e de aprendizagem, firmados nas concepções de: hospitalidade em Jacques Derrida; de diferença em si em Gilles Deleuze; e emancipação intelectual, segundo Jacques Rancière, este texto pretende dar uma resposta afirmativa a essa questão. Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2022-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/858910.13037/rea-e.vol7n13.8589Revista de Estudos Aplicados em Educação; v. 7 n. 13 (2022): REVISTA ESTUDOS APLICADOS EM EDUCAÇÃO - REAe2525-703Xreponame:Revista de Estudos Aplicados em Educaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/8589/3760Copyright (c) 1969 Maria Teresa Egler Mantoanhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMantoan, Maria Teresa Egler2022-10-27T20:27:12Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/8589Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/oai2525-703X2525-703Xopendoar:2022-10-27T20:27:12Revista de Estudos Aplicados em Educação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A hospitable school una escuela hospitalaria UMA ESCOLA HOSPITALEIRA |
title |
A hospitable school |
spellingShingle |
A hospitable school Mantoan, Maria Teresa Egler hospitalidade; identidade e diferença; inclusão hospitalidad; identidad y diferencia; inclusión hospitalidad; identidad y diferencia; inclusión |
title_short |
A hospitable school |
title_full |
A hospitable school |
title_fullStr |
A hospitable school |
title_full_unstemmed |
A hospitable school |
title_sort |
A hospitable school |
author |
Mantoan, Maria Teresa Egler |
author_facet |
Mantoan, Maria Teresa Egler |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mantoan, Maria Teresa Egler |
dc.subject.por.fl_str_mv |
hospitalidade; identidade e diferença; inclusão hospitalidad; identidad y diferencia; inclusión hospitalidad; identidad y diferencia; inclusión |
topic |
hospitalidade; identidade e diferença; inclusão hospitalidad; identidad y diferencia; inclusión hospitalidad; identidad y diferencia; inclusión |
description |
Is it possible to conceive of education in another way, which is not a process of development and training for some students – those who fit into the model established by the school? Can we rebuild the school, based on the unconditional acceptance of all students? Inspired by the recreation of teaching and learning processes, based on the concepts of: hospitality in Jacques Derrida; of difference itself in Gilles Deleuze; and intellectual emancipation, according to Jacques Rancière, this text intends to give an affirmative answer to this question. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-10-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/8589 10.13037/rea-e.vol7n13.8589 |
url |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/8589 |
identifier_str_mv |
10.13037/rea-e.vol7n13.8589 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/8589/3760 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 1969 Maria Teresa Egler Mantoan https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 1969 Maria Teresa Egler Mantoan https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Estudos Aplicados em Educação; v. 7 n. 13 (2022): REVISTA ESTUDOS APLICADOS EM EDUCAÇÃO - REAe 2525-703X reponame:Revista de Estudos Aplicados em Educação instname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) instacron:USCS |
instname_str |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
instacron_str |
USCS |
institution |
USCS |
reponame_str |
Revista de Estudos Aplicados em Educação |
collection |
Revista de Estudos Aplicados em Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Estudos Aplicados em Educação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808844971403378688 |