Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Porém, Maria Eugênia
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: de Souza Brandão Guaraldo, Tamara, Cabral, Raquel, Andrelo, Roseane
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Inovação
Texto Completo: http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3485
Resumo: Reflections on communication as a core competence of organizations for the promotion of innovation culture. It presumesthat the way the communication relates and assists in setting up an organization composes a strong inducing element in the innovation process in the organizational context. It is the recognition of communication as a core competence which deals with the hybridization of the communicative competence of the organization with the innovation culture. In order to do so, it is applied a theoretical research with exploratory and conceptual purposes.
id USCS_083f33b477229193f97868af93f94797
oai_identifier_str oai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/3485
network_acronym_str USCS
network_name_str Comunicação & Inovação
repository_id_str
spelling Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflectionsCompetência em comunicação e cultura de inovação nas organizações: breves reflexõesComunicação. Competência em comunicação. Cultura de inovação.Comunicação e inovaçãoCommunication. Communication competence. Innovation Culture.Reflections on communication as a core competence of organizations for the promotion of innovation culture. It presumesthat the way the communication relates and assists in setting up an organization composes a strong inducing element in the innovation process in the organizational context. It is the recognition of communication as a core competence which deals with the hybridization of the communicative competence of the organization with the innovation culture. In order to do so, it is applied a theoretical research with exploratory and conceptual purposes.Reflexões acerca da comunicação como competência essencial de uma organização para a promoção da cultura de inovação. Parte-se do pressuposto de que a forma como a comunicação se relaciona e colabora na constituição de uma organização compõe um forte elemento indutor do processo de inovação no âmbito organizacional. Trata-se do reconhecimento da comunicação como uma competência essencial, que pressupõe a hibridização da competência em comunicação com a cultura de inovação. Para tanto, a pesquisa teórica será empregada com fins exploratórios e conceituais.  Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2016-02-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/348510.13037/ci.vol17n33.3485Comunicação & Inovação; v. 17 n. 33 (2016): Comunicação & Inovação; 95-1112178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3485/1899Copyright (c) 2016 Maria Eugênia Porém, Tamara de Souza Brandão Guaraldo, Raquel Cabral, Roseane Andrelohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPorém, Maria Eugêniade Souza Brandão Guaraldo, TamaraCabral, RaquelAndrelo, Roseane2022-10-04T19:12:43Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/3485Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2022-10-04T19:12:43Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false
dc.title.none.fl_str_mv Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections
Competência em comunicação e cultura de inovação nas organizações: breves reflexões
title Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections
spellingShingle Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections
Porém, Maria Eugênia
Comunicação. Competência em comunicação. Cultura de inovação.
Comunicação e inovação
Communication. Communication competence. Innovation Culture.
title_short Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections
title_full Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections
title_fullStr Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections
title_full_unstemmed Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections
title_sort Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections
author Porém, Maria Eugênia
author_facet Porém, Maria Eugênia
de Souza Brandão Guaraldo, Tamara
Cabral, Raquel
Andrelo, Roseane
author_role author
author2 de Souza Brandão Guaraldo, Tamara
Cabral, Raquel
Andrelo, Roseane
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Porém, Maria Eugênia
de Souza Brandão Guaraldo, Tamara
Cabral, Raquel
Andrelo, Roseane
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação. Competência em comunicação. Cultura de inovação.
Comunicação e inovação
Communication. Communication competence. Innovation Culture.
topic Comunicação. Competência em comunicação. Cultura de inovação.
Comunicação e inovação
Communication. Communication competence. Innovation Culture.
description Reflections on communication as a core competence of organizations for the promotion of innovation culture. It presumesthat the way the communication relates and assists in setting up an organization composes a strong inducing element in the innovation process in the organizational context. It is the recognition of communication as a core competence which deals with the hybridization of the communicative competence of the organization with the innovation culture. In order to do so, it is applied a theoretical research with exploratory and conceptual purposes.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-02-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3485
10.13037/ci.vol17n33.3485
url http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3485
identifier_str_mv 10.13037/ci.vol17n33.3485
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3485/1899
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS
publisher.none.fl_str_mv Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Inovação; v. 17 n. 33 (2016): Comunicação & Inovação; 95-111
2178-0145
1809-564X
reponame:Comunicação & Inovação
instname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
instacron:USCS
instname_str Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
instacron_str USCS
institution USCS
reponame_str Comunicação & Inovação
collection Comunicação & Inovação
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
repository.mail.fl_str_mv revistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br
_version_ 1798313369309020160