Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Inovação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3485 |
Resumo: | Reflections on communication as a core competence of organizations for the promotion of innovation culture. It presumesthat the way the communication relates and assists in setting up an organization composes a strong inducing element in the innovation process in the organizational context. It is the recognition of communication as a core competence which deals with the hybridization of the communicative competence of the organization with the innovation culture. In order to do so, it is applied a theoretical research with exploratory and conceptual purposes. |
id |
USCS_083f33b477229193f97868af93f94797 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/3485 |
network_acronym_str |
USCS |
network_name_str |
Comunicação & Inovação |
repository_id_str |
|
spelling |
Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflectionsCompetência em comunicação e cultura de inovação nas organizações: breves reflexõesComunicação. Competência em comunicação. Cultura de inovação.Comunicação e inovaçãoCommunication. Communication competence. Innovation Culture.Reflections on communication as a core competence of organizations for the promotion of innovation culture. It presumesthat the way the communication relates and assists in setting up an organization composes a strong inducing element in the innovation process in the organizational context. It is the recognition of communication as a core competence which deals with the hybridization of the communicative competence of the organization with the innovation culture. In order to do so, it is applied a theoretical research with exploratory and conceptual purposes.Reflexões acerca da comunicação como competência essencial de uma organização para a promoção da cultura de inovação. Parte-se do pressuposto de que a forma como a comunicação se relaciona e colabora na constituição de uma organização compõe um forte elemento indutor do processo de inovação no âmbito organizacional. Trata-se do reconhecimento da comunicação como uma competência essencial, que pressupõe a hibridização da competência em comunicação com a cultura de inovação. Para tanto, a pesquisa teórica será empregada com fins exploratórios e conceituais. Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2016-02-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/348510.13037/ci.vol17n33.3485Comunicação & Inovação; v. 17 n. 33 (2016): Comunicação & Inovação; 95-1112178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3485/1899Copyright (c) 2016 Maria Eugênia Porém, Tamara de Souza Brandão Guaraldo, Raquel Cabral, Roseane Andrelohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPorém, Maria Eugêniade Souza Brandão Guaraldo, TamaraCabral, RaquelAndrelo, Roseane2022-10-04T19:12:43Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/3485Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2022-10-04T19:12:43Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections Competência em comunicação e cultura de inovação nas organizações: breves reflexões |
title |
Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections |
spellingShingle |
Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections Porém, Maria Eugênia Comunicação. Competência em comunicação. Cultura de inovação. Comunicação e inovação Communication. Communication competence. Innovation Culture. |
title_short |
Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections |
title_full |
Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections |
title_fullStr |
Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections |
title_full_unstemmed |
Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections |
title_sort |
Competence in communication and innovation culture in organizations: brief reflections |
author |
Porém, Maria Eugênia |
author_facet |
Porém, Maria Eugênia de Souza Brandão Guaraldo, Tamara Cabral, Raquel Andrelo, Roseane |
author_role |
author |
author2 |
de Souza Brandão Guaraldo, Tamara Cabral, Raquel Andrelo, Roseane |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Porém, Maria Eugênia de Souza Brandão Guaraldo, Tamara Cabral, Raquel Andrelo, Roseane |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação. Competência em comunicação. Cultura de inovação. Comunicação e inovação Communication. Communication competence. Innovation Culture. |
topic |
Comunicação. Competência em comunicação. Cultura de inovação. Comunicação e inovação Communication. Communication competence. Innovation Culture. |
description |
Reflections on communication as a core competence of organizations for the promotion of innovation culture. It presumesthat the way the communication relates and assists in setting up an organization composes a strong inducing element in the innovation process in the organizational context. It is the recognition of communication as a core competence which deals with the hybridization of the communicative competence of the organization with the innovation culture. In order to do so, it is applied a theoretical research with exploratory and conceptual purposes. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-02-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3485 10.13037/ci.vol17n33.3485 |
url |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3485 |
identifier_str_mv |
10.13037/ci.vol17n33.3485 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3485/1899 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Inovação; v. 17 n. 33 (2016): Comunicação & Inovação; 95-111 2178-0145 1809-564X reponame:Comunicação & Inovação instname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) instacron:USCS |
instname_str |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
instacron_str |
USCS |
institution |
USCS |
reponame_str |
Comunicação & Inovação |
collection |
Comunicação & Inovação |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br |
_version_ |
1798313369309020160 |