Product condition: an interdisciplinary concept for marketing management
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Inovação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3375 |
Resumo: | The article presents an analysis of the relationship between subjectivity, virtual communication and management of web marketing to evaluate websites and blogs. The aim is to discuss the interdisciplinary dimensions of communication in the marketing management to map a product in cyberspace in a direct, clear and efficient way. Product of a quantitative and qualitative study that mapped 205 sites and blogs,describing their qualitative and quantitative characteristics. The result has enabled the creation of this evaluation instrument, interesting for both academics and professionals concerned with the metric to evaluate products in cyberspace. |
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Product condition: an interdisciplinary concept for marketing managementEstado do produto: uma proposta conceitual interdisciplinar para a comunicação e gestão de marketingMarketing. Representações. Comunicação. Estado do produto.comunicação e avaliação de produtoMarketing. Representation. Communication. State of product.The article presents an analysis of the relationship between subjectivity, virtual communication and management of web marketing to evaluate websites and blogs. The aim is to discuss the interdisciplinary dimensions of communication in the marketing management to map a product in cyberspace in a direct, clear and efficient way. Product of a quantitative and qualitative study that mapped 205 sites and blogs,describing their qualitative and quantitative characteristics. The result has enabled the creation of this evaluation instrument, interesting for both academics and professionals concerned with the metric to evaluate products in cyberspace.O artigo analisa a relação entre a subjetividade, comunicação virtual e a gestão de marketing na web para avaliar sites e blogs. O objetivo é discutir as dimensões interdisciplinares da comunicação na gestão de marketing para se mapear um produto no ciberespaço de modo direto, claro e eficiente. Fruto de estudo quanti-qualitativo que mapeou 205 sites e blogs, descrevendo suas características qualitativas e quantitativas. O resultado permitiu a criação deste instrumento avaliativo, interessante tanto para acadêmicos como para profissionais preocupados com a métrica para se avaliar produtos no ciberespaço. Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2016-02-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/337510.13037/ci.vol17n33.3375Comunicação & Inovação; v. 17 n. 33 (2016): Comunicação & Inovação; 112-1292178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/3375/1897Copyright (c) 2016 Rhanica Evelise Toledo Coutinho, Cristina Novikoffhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCoutinho, Rhanica Evelise ToledoNovikoff, Cristina2022-10-04T19:12:42Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/3375Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2022-10-04T19:12:42Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
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