Estratégias adotadas pela Accor Hotels do Brasil entre 1974 e 2006
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14172 |
Resumo: | The problem that motivated this research was to understand how the formation of strategies from Accor Hotels in Brazil between 1974-2006 occurred. Trying to discover the perspectives from the responders about the phenomenon in investigation a qualitative case study was developed. Thirteen managers who acted in the strategic management of the organization were interviewed. The analysis of the data contained the description and interpretation of the different aspects of the phenomenon investigated. Important events were identified and also seven phases during the development of the organization in Brazil. It was observed that the process of forming corporate strategies occurred predominantly through the planning mode. It was also noticed that the major part of the investigated process fits itself in the logical incrementalism approach. |
id |
USP - 65_2de9ae9356ffb98df45a72eec267339e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/14172 |
network_acronym_str |
USP - 65 |
network_name_str |
Revista Turismo em Análise |
repository_id_str |
|
spelling |
Estratégias adotadas pela Accor Hotels do Brasil entre 1974 e 2006Strategies adopted by Accor Hotels in Brazil between 1974 and 2006processo de formação de estratégiashospitalidadeAccor Hotels.strategy formation processhospitalityAccor Hotels.The problem that motivated this research was to understand how the formation of strategies from Accor Hotels in Brazil between 1974-2006 occurred. Trying to discover the perspectives from the responders about the phenomenon in investigation a qualitative case study was developed. Thirteen managers who acted in the strategic management of the organization were interviewed. The analysis of the data contained the description and interpretation of the different aspects of the phenomenon investigated. Important events were identified and also seven phases during the development of the organization in Brazil. It was observed that the process of forming corporate strategies occurred predominantly through the planning mode. It was also noticed that the major part of the investigated process fits itself in the logical incrementalism approach.O problema que motivou esta pesquisa foi o de entender como ocorreu o processo de formação das estratégias da Accor Hotels, no Brasil, entre 1974 e 2006. Buscando descobrir as perspectivas dos respondentes sobre o fenômeno em investigação, um estudo de caso qualitativo foi desenvolvido. Treze executivos que atuaram na administração estratégica da organização foram entrevistados. A análise dos dados compreendeu a descrição e a interpretação de diferentes aspectos do fenômeno investigado. Foram identificados eventos importantes e também sete fases durante o desenvolvimento da organização no Brasil. Observou-se que o processo de formação das estratégias corporativas ocorreu predominantemente pelo modo de planejamento. Notou-se, ainda, que no todo o processo investigado enquadra-se na abordagem do incrementalismo lógico.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2009-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/1417210.11606/issn.1984-4867.v20i1p48-69Revista Turismo em Análise; Vol. 20 No. 1 (2009); 48-69Revista Turismo em Análise; Vol. 20 Núm. 1 (2009); 48-69Revista Turismo em Análise; v. 20 n. 1 (2009); 48-691984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14172/15990Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Yákara VasconcelosLucena, Eduardo de Aquino2015-11-13T15:56:41Zoai:revistas.usp.br:article/14172Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2015-11-13T15:56:41Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Estratégias adotadas pela Accor Hotels do Brasil entre 1974 e 2006 Strategies adopted by Accor Hotels in Brazil between 1974 and 2006 |
title |
Estratégias adotadas pela Accor Hotels do Brasil entre 1974 e 2006 |
spellingShingle |
Estratégias adotadas pela Accor Hotels do Brasil entre 1974 e 2006 Pereira, Yákara Vasconcelos processo de formação de estratégias hospitalidade Accor Hotels. strategy formation process hospitality Accor Hotels. |
title_short |
Estratégias adotadas pela Accor Hotels do Brasil entre 1974 e 2006 |
title_full |
Estratégias adotadas pela Accor Hotels do Brasil entre 1974 e 2006 |
title_fullStr |
Estratégias adotadas pela Accor Hotels do Brasil entre 1974 e 2006 |
title_full_unstemmed |
Estratégias adotadas pela Accor Hotels do Brasil entre 1974 e 2006 |
title_sort |
Estratégias adotadas pela Accor Hotels do Brasil entre 1974 e 2006 |
author |
Pereira, Yákara Vasconcelos |
author_facet |
Pereira, Yákara Vasconcelos Lucena, Eduardo de Aquino |
author_role |
author |
author2 |
Lucena, Eduardo de Aquino |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Yákara Vasconcelos Lucena, Eduardo de Aquino |
dc.subject.por.fl_str_mv |
processo de formação de estratégias hospitalidade Accor Hotels. strategy formation process hospitality Accor Hotels. |
topic |
processo de formação de estratégias hospitalidade Accor Hotels. strategy formation process hospitality Accor Hotels. |
description |
The problem that motivated this research was to understand how the formation of strategies from Accor Hotels in Brazil between 1974-2006 occurred. Trying to discover the perspectives from the responders about the phenomenon in investigation a qualitative case study was developed. Thirteen managers who acted in the strategic management of the organization were interviewed. The analysis of the data contained the description and interpretation of the different aspects of the phenomenon investigated. Important events were identified and also seven phases during the development of the organization in Brazil. It was observed that the process of forming corporate strategies occurred predominantly through the planning mode. It was also noticed that the major part of the investigated process fits itself in the logical incrementalism approach. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares Peer-reviewed Revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14172 10.11606/issn.1984-4867.v20i1p48-69 |
url |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14172 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1984-4867.v20i1p48-69 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14172/15990 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Turismo em Análise; Vol. 20 No. 1 (2009); 48-69 Revista Turismo em Análise; Vol. 20 Núm. 1 (2009); 48-69 Revista Turismo em Análise; v. 20 n. 1 (2009); 48-69 1984-4867 0103-5541 reponame:Revista Turismo em Análise instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista Turismo em Análise |
collection |
Revista Turismo em Análise |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
tanalise@usp.br || bragadc@usp.br |
_version_ |
1797054164999602176 |