Tarifa e ocupação em hotéis: provocando o modelo de apreçamento convencional
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14196 |
Resumo: | This work aims to discuss the relationship between price and occupancy in hotels. Customer segmentation, marketing mix and pricing strategies theories were applied to the study. The hotels of Santos, classified as Tourism and Luxury, were intentionally chosen. Eighty-three percent of them replied to the survey questions. The data revealed that there is a relationship between hotel rates and occupancy rates, as in terms of hotel categories as customer segmentations as well. At the other hand, the surveys reported in this work have shown that three marketing mix variables, including price, are among of the top attributes attracting customers. |
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Tarifa e ocupação em hotéis: provocando o modelo de apreçamento convencionalRate and occupancy in hotels: provoking the conventional pricing modelapreçamentoocupação em hotéiscomposto mercadológicosegmentação de clientes.pricingoccupancy rates in hotelsmarketing mixcustomer segmentation.This work aims to discuss the relationship between price and occupancy in hotels. Customer segmentation, marketing mix and pricing strategies theories were applied to the study. The hotels of Santos, classified as Tourism and Luxury, were intentionally chosen. Eighty-three percent of them replied to the survey questions. The data revealed that there is a relationship between hotel rates and occupancy rates, as in terms of hotel categories as customer segmentations as well. At the other hand, the surveys reported in this work have shown that three marketing mix variables, including price, are among of the top attributes attracting customers.O objetivo central deste trabalho é discutir a relação entre tarifa e taxa de ocupação em hotéis. As teorias de segmentação de clientes, composto mercadológico e estratégia de apreçamento foram aplicadas ao estudo. Os hotéis de Santos classificados como Turístico e Luxo foram escolhidos intencionalmente. Oitenta e três por cento deles responderam ao questionário de pesquisa. Os dados revelaram que há relação entre tarifa média e taxa de ocupação, tanto nas categorias de hotéis como nos segmentos de clientes. Por seu turno, as pesquisas relatadas neste trabalho demonstraram que três atributos do composto mercadológico, inclusive o preço, estão dentre os que mais atraem clientes de hoteis.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2009-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/1419610.11606/issn.1984-4867.v20i3p469-484Revista Turismo em Análise; Vol. 20 No. 3 (2009); 469-484Revista Turismo em Análise; Vol. 20 Núm. 3 (2009); 469-484Revista Turismo em Análise; v. 20 n. 3 (2009); 469-4841984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14196/16014Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessPinto, Eder Paschoal2015-11-13T15:56:37Zoai:revistas.usp.br:article/14196Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2015-11-13T15:56:37Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
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This work aims to discuss the relationship between price and occupancy in hotels. Customer segmentation, marketing mix and pricing strategies theories were applied to the study. The hotels of Santos, classified as Tourism and Luxury, were intentionally chosen. Eighty-three percent of them replied to the survey questions. The data revealed that there is a relationship between hotel rates and occupancy rates, as in terms of hotel categories as customer segmentations as well. At the other hand, the surveys reported in this work have shown that three marketing mix variables, including price, are among of the top attributes attracting customers. |
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