Imagem do espaço turístico na televisão japonesa
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1999 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63481 |
Resumo: | This article approaches the touristic places and images from the point of view of films produced by Japanese TV. The analysed films include soap operas and programs with various purposes and preset various duration. The use of touristic places and situations transmit and make public the director's archetype, the advertiser's philosophy and concepts of sponsors' values. Concluding, the touristic spaces transmitted by the Japanese TV reflect the Japanese culture and eventually contribute to publish the focalized localities, establishing an important instrument of marketing. |
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Imagem do espaço turístico na televisão japonesatouristic placesimagesculluremarketingJapan.espaço turísticoimagemculturamarketingJapão.This article approaches the touristic places and images from the point of view of films produced by Japanese TV. The analysed films include soap operas and programs with various purposes and preset various duration. The use of touristic places and situations transmit and make public the director's archetype, the advertiser's philosophy and concepts of sponsors' values. Concluding, the touristic spaces transmitted by the Japanese TV reflect the Japanese culture and eventually contribute to publish the focalized localities, establishing an important instrument of marketing.Aborda o espaço e a imagem turísticos vistos através de filmes veiculados pela televisão japonesa. Os filmes analisados incluem novelas e programações especiais, feitas com finalidades diversas e apresentam durações variáveis. A utilização de situações e de locais turísticos transmitem e divulgam o arquétipo dos diretores de filmes, a filosofia dos publicitários e a concepção de valor dos patrocinadores em relação aos espaços turísticos. Conclui-se que os espaços turísticos transmitidos pela televisão japonesa refletem a cultura e acabam divulgando as localidades focalizadas, constituindo um importante instrumento de marketing.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes1999-11-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/6348110.11606/issn.1984-4867.v10i2p54-63Revista Turismo em Análise; Vol. 10 No. 2 (1999); 54-63Revista Turismo em Análise; Vol. 10 Núm. 2 (1999); 54-63Revista Turismo em Análise; v. 10 n. 2 (1999); 54-631984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63481/66225Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessIkari, Luci Tiho2014-04-04T16:35:20Zoai:revistas.usp.br:article/63481Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2014-04-04T16:35:20Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
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