The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Significação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/200939 |
Resumo: | I miei film con Carmelo Bene / My films with Carmelo Bene / Mes films avec Carmelo Bene (2020) presents Mario Masini's testimony of the years working as a cinematographer for the Italian multiartist Carmelo Bene, between the decades of 1960 and 1970. The book intertwines backstage chronicles with technical commentaries regarding the construction of the films' images. The first gives us a feeling of Bene's and his crew's work environment, and the latter helps us to understand the making of the complex and inspired visuality of their cinema. The book is organized in chronological order, ranging from the first encounter between Masini and Bene until their last projects together. |
id |
USP-12_5158cbadcdc22523fd1a423f3b7c08ab |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/200939 |
network_acronym_str |
USP-12 |
network_name_str |
Significação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographerO cinema de Carmelo Bene através das lentes de seu fotógrafocinematographyCarmelo BeneworkItalian cinemadireção de fotografiaCarmelo Benetrabalhocinema italianoI miei film con Carmelo Bene / My films with Carmelo Bene / Mes films avec Carmelo Bene (2020) presents Mario Masini's testimony of the years working as a cinematographer for the Italian multiartist Carmelo Bene, between the decades of 1960 and 1970. The book intertwines backstage chronicles with technical commentaries regarding the construction of the films' images. The first gives us a feeling of Bene's and his crew's work environment, and the latter helps us to understand the making of the complex and inspired visuality of their cinema. The book is organized in chronological order, ranging from the first encounter between Masini and Bene until their last projects together.Em I miei film con Carmelo Bene / My films with Carmelo Bene / Mes films avec Carmelo Bene (2020), encontramos um depoimento memorialístico do diretor de fotografia Mario Masini dos tempos em que trabalhou com o multiartista italiano Carmelo Bene entre as décadas de 1960 e 1970. O livro mescla anedotas de bastidores de filmagem, que nos aproximam do ambiente de trabalho em que estavam imersos Bene e sua trupe, com comentários mais técnicos em torno dos desafios propriamente fotográficos para a realização de um cinema de uma visualidade inventiva e complexa. Organizado em ordem cronológica, o depoimento de Masini cobre desde o primeiro encontro com Bene até seus últimos projetos juntos.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2023-06-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/20093910.11606/issn.2316-7114.sig.2023.200939Significação: Revista de Cultura Audiovisual; v. 50 (2023); 1-10Significação: Journal of Audiovisual Culture; Vol. 50 (2023); 1-102316-71141516-4330reponame:Significação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/200939/195853Copyright (c) 2023 Alexandre Wahrhaftighttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessWahrhaftig, Alexandre2024-03-19T12:03:50Zoai:revistas.usp.br:article/200939Revistahttp://www.usp.br/significacao/PUBhttp://www.revistas.usp.br/significacao/oai||significacao@usp.br2316-71141516-4330opendoar:2024-03-19T12:03:50Significação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer O cinema de Carmelo Bene através das lentes de seu fotógrafo |
title |
The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer |
spellingShingle |
The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer Wahrhaftig, Alexandre cinematography Carmelo Bene work Italian cinema direção de fotografia Carmelo Bene trabalho cinema italiano |
title_short |
The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer |
title_full |
The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer |
title_fullStr |
The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer |
title_full_unstemmed |
The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer |
title_sort |
The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer |
author |
Wahrhaftig, Alexandre |
author_facet |
Wahrhaftig, Alexandre |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Wahrhaftig, Alexandre |
dc.subject.por.fl_str_mv |
cinematography Carmelo Bene work Italian cinema direção de fotografia Carmelo Bene trabalho cinema italiano |
topic |
cinematography Carmelo Bene work Italian cinema direção de fotografia Carmelo Bene trabalho cinema italiano |
description |
I miei film con Carmelo Bene / My films with Carmelo Bene / Mes films avec Carmelo Bene (2020) presents Mario Masini's testimony of the years working as a cinematographer for the Italian multiartist Carmelo Bene, between the decades of 1960 and 1970. The book intertwines backstage chronicles with technical commentaries regarding the construction of the films' images. The first gives us a feeling of Bene's and his crew's work environment, and the latter helps us to understand the making of the complex and inspired visuality of their cinema. The book is organized in chronological order, ranging from the first encounter between Masini and Bene until their last projects together. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-06-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/200939 10.11606/issn.2316-7114.sig.2023.200939 |
url |
https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/200939 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-7114.sig.2023.200939 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/200939/195853 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Alexandre Wahrhaftig https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Alexandre Wahrhaftig https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Significação: Revista de Cultura Audiovisual; v. 50 (2023); 1-10 Significação: Journal of Audiovisual Culture; Vol. 50 (2023); 1-10 2316-7114 1516-4330 reponame:Significação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Significação (Online) |
collection |
Significação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Significação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||significacao@usp.br |
_version_ |
1800237526801186816 |