The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Wahrhaftig, Alexandre
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Significação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/200939
Resumo: I miei film con Carmelo Bene / My films with Carmelo Bene / Mes films avec Carmelo Bene (2020) presents Mario Masini's testimony of the years working as a cinematographer for the Italian multiartist Carmelo Bene, between the decades of 1960 and 1970. The book intertwines backstage chronicles with technical commentaries regarding the construction of the films' images. The first gives us a feeling of Bene's and his crew's work environment, and the latter helps us to understand the making of the complex and inspired visuality of their cinema. The book is organized in chronological order, ranging from the first encounter between Masini and Bene until their last projects together.
id USP-12_5158cbadcdc22523fd1a423f3b7c08ab
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/200939
network_acronym_str USP-12
network_name_str Significação (Online)
repository_id_str
spelling The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographerO cinema de Carmelo Bene através das lentes de seu fotógrafocinematographyCarmelo BeneworkItalian cinemadireção de fotografiaCarmelo Benetrabalhocinema italianoI miei film con Carmelo Bene / My films with Carmelo Bene / Mes films avec Carmelo Bene (2020) presents Mario Masini's testimony of the years working as a cinematographer for the Italian multiartist Carmelo Bene, between the decades of 1960 and 1970. The book intertwines backstage chronicles with technical commentaries regarding the construction of the films' images. The first gives us a feeling of Bene's and his crew's work environment, and the latter helps us to understand the making of the complex and inspired visuality of their cinema. The book is organized in chronological order, ranging from the first encounter between Masini and Bene until their last projects together.Em I miei film con Carmelo Bene / My films with Carmelo Bene / Mes films avec Carmelo Bene (2020), encontramos um depoimento memorialístico do diretor de fotografia Mario Masini dos tempos em que trabalhou com o multiartista italiano Carmelo Bene entre as décadas de 1960 e 1970. O livro mescla anedotas de bastidores de filmagem, que nos aproximam do ambiente de trabalho em que estavam imersos Bene e sua trupe, com comentários mais técnicos em torno dos desafios propriamente fotográficos para a realização de um cinema de uma visualidade inventiva e complexa. Organizado em ordem cronológica, o depoimento de Masini cobre desde o primeiro encontro com Bene até seus últimos projetos juntos.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2023-06-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/20093910.11606/issn.2316-7114.sig.2023.200939Significação: Revista de Cultura Audiovisual; v. 50 (2023); 1-10Significação: Journal of Audiovisual Culture; Vol. 50 (2023); 1-102316-71141516-4330reponame:Significação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/200939/195853Copyright (c) 2023 Alexandre Wahrhaftighttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessWahrhaftig, Alexandre2024-03-19T12:03:50Zoai:revistas.usp.br:article/200939Revistahttp://www.usp.br/significacao/PUBhttp://www.revistas.usp.br/significacao/oai||significacao@usp.br2316-71141516-4330opendoar:2024-03-19T12:03:50Significação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer
O cinema de Carmelo Bene através das lentes de seu fotógrafo
title The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer
spellingShingle The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer
Wahrhaftig, Alexandre
cinematography
Carmelo Bene
work
Italian cinema
direção de fotografia
Carmelo Bene
trabalho
cinema italiano
title_short The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer
title_full The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer
title_fullStr The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer
title_full_unstemmed The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer
title_sort The cinema of Carmelo Bene through the lenses of his cinematographer
author Wahrhaftig, Alexandre
author_facet Wahrhaftig, Alexandre
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Wahrhaftig, Alexandre
dc.subject.por.fl_str_mv cinematography
Carmelo Bene
work
Italian cinema
direção de fotografia
Carmelo Bene
trabalho
cinema italiano
topic cinematography
Carmelo Bene
work
Italian cinema
direção de fotografia
Carmelo Bene
trabalho
cinema italiano
description I miei film con Carmelo Bene / My films with Carmelo Bene / Mes films avec Carmelo Bene (2020) presents Mario Masini's testimony of the years working as a cinematographer for the Italian multiartist Carmelo Bene, between the decades of 1960 and 1970. The book intertwines backstage chronicles with technical commentaries regarding the construction of the films' images. The first gives us a feeling of Bene's and his crew's work environment, and the latter helps us to understand the making of the complex and inspired visuality of their cinema. The book is organized in chronological order, ranging from the first encounter between Masini and Bene until their last projects together.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-06-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/200939
10.11606/issn.2316-7114.sig.2023.200939
url https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/200939
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-7114.sig.2023.200939
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/200939/195853
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Alexandre Wahrhaftig
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Alexandre Wahrhaftig
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Significação: Revista de Cultura Audiovisual; v. 50 (2023); 1-10
Significação: Journal of Audiovisual Culture; Vol. 50 (2023); 1-10
2316-7114
1516-4330
reponame:Significação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Significação (Online)
collection Significação (Online)
repository.name.fl_str_mv Significação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||significacao@usp.br
_version_ 1800237526801186816