O discurso da participação: um estudo da performance de imersão em anúncios publicitários
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Significação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/116302 |
Resumo: | Cultural and technological transformations results in the emergence of new communication postures to meet the demands of an essentially participatory and interactive context, in which advertising is challenged to adopt new argumentative patterns. With theories of language and social discourses, we try to demonstrate how advertising has been incorporating the speech and the (re)action of its interlocutors in the construction of its narratives. This new discursive circularity starts from new relation models between the agents of this communication, and points to the achievement of objectives that are materialized in the immersion of an ideological subject in an organizational context. |
id |
USP-12_bac476860e13d15dbc16a5c69b3b5d25 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/116302 |
network_acronym_str |
USP-12 |
network_name_str |
Significação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
O discurso da participação: um estudo da performance de imersão em anúncios publicitáriosThe discourse of participation: an immersion performance study in advertisingadvertisingsocial discoursesprosumernarrative immersionpublicidadediscursoprossumidorimersão narrativaPublicidadePós-estruturalismoProssumidorImersão narrativa.Cultural and technological transformations results in the emergence of new communication postures to meet the demands of an essentially participatory and interactive context, in which advertising is challenged to adopt new argumentative patterns. With theories of language and social discourses, we try to demonstrate how advertising has been incorporating the speech and the (re)action of its interlocutors in the construction of its narratives. This new discursive circularity starts from new relation models between the agents of this communication, and points to the achievement of objectives that are materialized in the immersion of an ideological subject in an organizational context.As transformações culturais e tecnológicas resultam na emergência de novas posturas comunicacionais para atender as exigências de um contexto essencialmente participativo e interativo, no qual a publicidade é desafiada a adotar novos padrões argumentativos. Com aportes teóricos dos campos da linguagem e dos discursos sociais, procuramos demonstrar como a publicidade vem incorporando a fala e a (re)ação de seus interlocutores na construção de suas narrativas. Essa nova circularidade discursiva parte de novos modelos de relação entre os agentes dessa comunicação e apontam para a consecução de objetivos que se materializam na imersão de um sujeito ideológico num contexto organizacionalUniversidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2016-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/11630210.11606/issn.2316-7114.sig.2016.116302Significação: Journal of Audiovisual Culture; Vol. 43 No. 46 (2016); 214-229Significação: Revista de Cultura Audiovisual; v. 43 n. 46 (2016); 214-2292316-71141516-4330reponame:Significação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/116302/121187Copyright (c) 2016 Elizabeth Moraes Gonçalves, Gustavo Moreira Zaninihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGonçalves, Elizabeth MoraesZanini, Gustavo Moreira2019-03-28T02:21:13Zoai:revistas.usp.br:article/116302Revistahttp://www.usp.br/significacao/PUBhttp://www.revistas.usp.br/significacao/oai||significacao@usp.br2316-71141516-4330opendoar:2019-03-28T02:21:13Significação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O discurso da participação: um estudo da performance de imersão em anúncios publicitários The discourse of participation: an immersion performance study in advertising |
title |
O discurso da participação: um estudo da performance de imersão em anúncios publicitários |
spellingShingle |
O discurso da participação: um estudo da performance de imersão em anúncios publicitários Gonçalves, Elizabeth Moraes advertising social discourses prosumer narrative immersion publicidade discurso prossumidor imersão narrativaPublicidade Pós-estruturalismo Prossumidor Imersão narrativa. |
title_short |
O discurso da participação: um estudo da performance de imersão em anúncios publicitários |
title_full |
O discurso da participação: um estudo da performance de imersão em anúncios publicitários |
title_fullStr |
O discurso da participação: um estudo da performance de imersão em anúncios publicitários |
title_full_unstemmed |
O discurso da participação: um estudo da performance de imersão em anúncios publicitários |
title_sort |
O discurso da participação: um estudo da performance de imersão em anúncios publicitários |
author |
Gonçalves, Elizabeth Moraes |
author_facet |
Gonçalves, Elizabeth Moraes Zanini, Gustavo Moreira |
author_role |
author |
author2 |
Zanini, Gustavo Moreira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gonçalves, Elizabeth Moraes Zanini, Gustavo Moreira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
advertising social discourses prosumer narrative immersion publicidade discurso prossumidor imersão narrativaPublicidade Pós-estruturalismo Prossumidor Imersão narrativa. |
topic |
advertising social discourses prosumer narrative immersion publicidade discurso prossumidor imersão narrativaPublicidade Pós-estruturalismo Prossumidor Imersão narrativa. |
description |
Cultural and technological transformations results in the emergence of new communication postures to meet the demands of an essentially participatory and interactive context, in which advertising is challenged to adopt new argumentative patterns. With theories of language and social discourses, we try to demonstrate how advertising has been incorporating the speech and the (re)action of its interlocutors in the construction of its narratives. This new discursive circularity starts from new relation models between the agents of this communication, and points to the achievement of objectives that are materialized in the immersion of an ideological subject in an organizational context. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/116302 10.11606/issn.2316-7114.sig.2016.116302 |
url |
https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/116302 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-7114.sig.2016.116302 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/116302/121187 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Elizabeth Moraes Gonçalves, Gustavo Moreira Zanini http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Elizabeth Moraes Gonçalves, Gustavo Moreira Zanini http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Significação: Journal of Audiovisual Culture; Vol. 43 No. 46 (2016); 214-229 Significação: Revista de Cultura Audiovisual; v. 43 n. 46 (2016); 214-229 2316-7114 1516-4330 reponame:Significação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Significação (Online) |
collection |
Significação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Significação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||significacao@usp.br |
_version_ |
1787713787559673856 |