A qualidade do ranking das escolas de ensino médio baseado no ENEM é questionável
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos Econômicos (São Paulo) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/ee/article/view/46889 |
Resumo: | The findings in this paper question the quality of the high schools’ ranking based on ENEM. Small schools’ test scores tend to: (i) be more extreme; (ii) have larger short runfluctuations; and (iii) have a greater weight of “non-persistent factors” in the decompositionof their scores’ variance. Moreover, the ranking has an important temporarycomponent that tends to disappear in the next edition. Finally, the probability that oneschool maintains, in the future, a given position in the ranking is small. In sum, thequality of the information provided by the ranking is low. |
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A qualidade do ranking das escolas de ensino médio baseado no ENEM é questionávelThe quality of the high school ranking system based on the ENEM is questionableENEMEducationHigh SchoolRankingsENEMrankingmatriz markovianaensino médioThe findings in this paper question the quality of the high schools’ ranking based on ENEM. Small schools’ test scores tend to: (i) be more extreme; (ii) have larger short runfluctuations; and (iii) have a greater weight of “non-persistent factors” in the decompositionof their scores’ variance. Moreover, the ranking has an important temporarycomponent that tends to disappear in the next edition. Finally, the probability that oneschool maintains, in the future, a given position in the ranking is small. In sum, thequality of the information provided by the ranking is low.Esse trabalho questiona a qualidade do ranking das escolas do ensino médio baseado no ENEM. Escolas menores tendem a apresentar desempenho: (i) mais extremado; (ii) com flutuações de curto prazo mais significativas; e (iii) com maior peso de “fatores não-persistentes” na decomposição da variância da sua nota. O ranking não parece capaz de sumarizar todas as informações relevantes disponíveis de forma eficiente. Por fim, a probabilidade de uma escola manter, no futuro, uma determinada posição no ranking é relativamente baixa. Em suma, a qualidade das informações contida no ranking é baixa.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade2015-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/ee/article/view/4688910.1590/0101-4161201545221eaiEstudos Econômicos (São Paulo); v. 45 n. 2 (2015); 253-2861980-53570101-4161reponame:Estudos Econômicos (São Paulo)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/ee/article/view/46889/98035https://www.revistas.usp.br/ee/article/view/46889/168611Copyright (c) 2015 Eduardo de Carvalho Andrade, Ivan Soidahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAndrade, Eduardo de CarvalhoSoida, Ivan2021-02-09T14:18:05Zoai:revistas.usp.br:article/46889Revistahttps://www.revistas.usp.br/eePUBhttps://www.revistas.usp.br/ee/oaiestudoseconomicos@usp.br||aldrighi@usp.br1980-53570101-4161opendoar:2021-02-09T14:18:05Estudos Econômicos (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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