Avaliando o impacto das políticas educacionais em Sobral
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Economia Aplicada |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/ecoa/article/view/110189 |
Resumo: | This article aims to evaluate the impact of educational policies adopted in the early 2000s on the quality of education in the municipality of Sobral, in the State of Ceará. These policies have reorganized the educational system without incurring significant increase in spending on education. We use a combination of Propensity Score Matching and differences in differences method to estimate the impact. The results indicate significant positive effects in the short and long term for the early years of elementary school. However, challenges remain in extending these results to the final years of the same level of education. |
id |
USP-21_8c57dd69d8e7cbf35a21f438a2067b51 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/110189 |
network_acronym_str |
USP-21 |
network_name_str |
Economia Aplicada |
repository_id_str |
|
spelling |
Avaliando o impacto das políticas educacionais em Sobralprimary educationsecondary educationeconomic evaluationpublic policyeducação básicaavaliação econômicapolítica públicaThis article aims to evaluate the impact of educational policies adopted in the early 2000s on the quality of education in the municipality of Sobral, in the State of Ceará. These policies have reorganized the educational system without incurring significant increase in spending on education. We use a combination of Propensity Score Matching and differences in differences method to estimate the impact. The results indicate significant positive effects in the short and long term for the early years of elementary school. However, challenges remain in extending these results to the final years of the same level of education.Este artigo tem como objetivo avaliar o impacto de políticas educacionais adotadas no início dos anos 2000 sobre a qualidade do ensino no município de Sobral, no Estado do Ceará. Essas políticas reorganizaram o sistema educacional, sem incorrer em aumento expressivo dos gastos em educação. Utilizamos uma combinação do Propensity Score Matching e do método de diferenças em diferenças para estimar o impacto. Os resultados indicam efeitos positivos significativos no curto e no longo prazo para os anos iniciais do Ensino Fundamental. No entanto, os desafios persistem na ampliação desses resultados para os anos finais do mesmo grau de ensino.Universidade de São Paulo, FEA-RP/USP2018-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/ecoa/article/view/11018910.11606/1980-5330/ea110189Economia Aplicada; Vol. 22 No. 4 (2018); 5-30Economia Aplicada; Vol. 22 Núm. 4 (2018); 5-30Economia Aplicada; v. 22 n. 4 (2018); 5-301980-53301413-8050reponame:Economia Aplicadainstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/ecoa/article/view/110189/160760Copyright (c) 2018 Economia Aplicadainfo:eu-repo/semantics/openAccessRocha, Roberto HsuMenezes-Filho, NaercioKomatsu, Bruno Kawaoka2020-08-04T15:57:17Zoai:revistas.usp.br:article/110189Revistahttps://www.revistas.usp.br/ecoaPUBhttps://www.revistas.usp.br/ecoa/oai||revecap@usp.br1980-53301413-8050opendoar:2023-09-13T12:17:04.434581Economia Aplicada - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Avaliando o impacto das políticas educacionais em Sobral |
title |
Avaliando o impacto das políticas educacionais em Sobral |
spellingShingle |
Avaliando o impacto das políticas educacionais em Sobral Rocha, Roberto Hsu primary education secondary education economic evaluation public policy educação básica avaliação econômica política pública |
title_short |
Avaliando o impacto das políticas educacionais em Sobral |
title_full |
Avaliando o impacto das políticas educacionais em Sobral |
title_fullStr |
Avaliando o impacto das políticas educacionais em Sobral |
title_full_unstemmed |
Avaliando o impacto das políticas educacionais em Sobral |
title_sort |
Avaliando o impacto das políticas educacionais em Sobral |
author |
Rocha, Roberto Hsu |
author_facet |
Rocha, Roberto Hsu Menezes-Filho, Naercio Komatsu, Bruno Kawaoka |
author_role |
author |
author2 |
Menezes-Filho, Naercio Komatsu, Bruno Kawaoka |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rocha, Roberto Hsu Menezes-Filho, Naercio Komatsu, Bruno Kawaoka |
dc.subject.por.fl_str_mv |
primary education secondary education economic evaluation public policy educação básica avaliação econômica política pública |
topic |
primary education secondary education economic evaluation public policy educação básica avaliação econômica política pública |
description |
This article aims to evaluate the impact of educational policies adopted in the early 2000s on the quality of education in the municipality of Sobral, in the State of Ceará. These policies have reorganized the educational system without incurring significant increase in spending on education. We use a combination of Propensity Score Matching and differences in differences method to estimate the impact. The results indicate significant positive effects in the short and long term for the early years of elementary school. However, challenges remain in extending these results to the final years of the same level of education. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/ecoa/article/view/110189 10.11606/1980-5330/ea110189 |
url |
https://www.revistas.usp.br/ecoa/article/view/110189 |
identifier_str_mv |
10.11606/1980-5330/ea110189 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/ecoa/article/view/110189/160760 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Economia Aplicada info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Economia Aplicada |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo, FEA-RP/USP |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo, FEA-RP/USP |
dc.source.none.fl_str_mv |
Economia Aplicada; Vol. 22 No. 4 (2018); 5-30 Economia Aplicada; Vol. 22 Núm. 4 (2018); 5-30 Economia Aplicada; v. 22 n. 4 (2018); 5-30 1980-5330 1413-8050 reponame:Economia Aplicada instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Economia Aplicada |
collection |
Economia Aplicada |
repository.name.fl_str_mv |
Economia Aplicada - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revecap@usp.br |
_version_ |
1800221695516082176 |