Descrição das propostas do Ministério da Educação na avaliação da deficiência intelectual
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/7306 |
Resumo: | This paper describes and examines the official recommendations of the Brazilian Ministry of Education (MEC) concerning the identification of intellectual disability in students. This study was conducted through the analysis of MECs legal and normative documents concerning assessment of intellectual disability. First, an analysis protocol was developed to address the following information: documents name, description and synthesis. The model of the analysis protocol was divided into three themes: definition of intellectual disability condition, assessment of intellectual disability condition, and educational support. The results reveal there is legal uncertainty concerning official guidelines on how to identify students with intellectual disabilities, whose consequences are still unknown. |
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Descrição das propostas do Ministério da Educação na avaliação da deficiência intelectual Descripción de las propuestas del Ministerio de la Educación en la evaluación en discapacidad intelectual Description of the Ministry of Educations proposals concerning the evaluation of intellectual disabilities special educationschool inclusionmental retardationneeds assessmenteducação especialinclusão escolarretardo mentalavaliação de necessidadeseducación especialinclusión escolarretraso mentalevaluación de necesidades This paper describes and examines the official recommendations of the Brazilian Ministry of Education (MEC) concerning the identification of intellectual disability in students. This study was conducted through the analysis of MECs legal and normative documents concerning assessment of intellectual disability. First, an analysis protocol was developed to address the following information: documents name, description and synthesis. The model of the analysis protocol was divided into three themes: definition of intellectual disability condition, assessment of intellectual disability condition, and educational support. The results reveal there is legal uncertainty concerning official guidelines on how to identify students with intellectual disabilities, whose consequences are still unknown. El objetivo es describir y analizar las recomendaciones oficiales del Ministerio de la Educación (MEC) en la identificación de la discapacidad intelectual en los alumnos. La investigación se realizó mediante el análisis de los documentos legales y normativos del MEC con relación a la evaluación de la discapacidad intelectual. Para eso, primero fue construido un protocolo de análisis que debería ser completado con los siguientes datos: nombre del documento, descripción y síntesis. El modelo del protocolo de análisis fue dividido en tres temas: definición de la condición de la deficiencia intelectual, evaluación de la condición de la deficiencia intelectual y atención educacional. Los resultados exponen que, en el momento, hay en Brasil una indefinición legal respecto a las directrices oficiales acerca de cómo identificar los alumnos con discapacidad intelectual y las consecuencias de esta práctica son aún desconocidas. Este artigo objetiva descrever e analisar as recomendações oficiais do Ministério da Educação (MEC) para identificação da deficiência intelectual em escolares. O estudo foi realizado por meio da análise de documentos legais e normativos do MEC sobre avaliação da deficiência intelectual. Para tanto, primeiramente foi construído um protocolo de análise que deveria ser preenchido com os seguintes dados: nome do documento, descrição e síntese. O modelo do protocolo de análise foi dividido em três temas: definição da condição da deficiência intelectual, avaliação da condição da deficiência intelectual e atendimento educacional. Os resultados evidenciam que há no país uma indefinição legal a respeito das diretrizes oficiais sobre como identificar os alunos com deficiência intelectual, cujas consequências na prática são ainda desconhecidas. Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto2011-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/730610.1590/S0103-863X2011000300014Paidéia (Ribeirão Preto); v. 21 n. 50 (2011); 413-421 Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 21 No. 50 (2011); 413-421 Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 21 Núm. 50 (2011); 413-421 1982-43270103-863Xreponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/7306/8789Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)info:eu-repo/semantics/openAccessVeltrone, Aline AparecidaMendes, Enicéia Gonçalves2012-05-03T17:34:10Zoai:revistas.usp.br:article/7306Revistahttps://www.revistas.usp.br/paideiaPUBhttps://www.revistas.usp.br/paideia/oai||paideia@usp.br1982-43270103-863Xopendoar:2012-05-03T17:34:10Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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