Behavioral mapping: observation of children in a preschool playground

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Raymundo, Luana dos Santos
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Kuhnen, Ariane, Soares, Lia Brioschi
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/7308
Resumo: This paper describes the application of behavioral mapping centered on the space of a preschool playground. This technique, characteristic of Environmental Psychology, relates the studied behavior to the place where it occurs. A total of 65 children, aged 3 to 5 years old, from a school participated in the study. The planning process involved the definition of 11 behavioral categories. This paper presents part of the results and reveals that children had a preference for certain areas of the space. We discuss the importance of observational studies with easy coding to be implemented in practical interventions in the studied context.
id USP-22_65de5301b8bbdb7de3fd150db26a9013
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/7308
network_acronym_str USP-22
network_name_str Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
repository_id_str
spelling Behavioral mapping: observation of children in a preschool playground Cartografía de comportamiento: la observación del niño en el parque pre-escolar Mapeamento comportamental: observação de crianças no parque da pré-escola psicologia ambientalmétodos de observaçãocomportamento de brincarpsicología ambientalmétodos de observaciónconducta de jugarenvironmental psychologyobservation methodschildhood play behavior This paper describes the application of behavioral mapping centered on the space of a preschool playground. This technique, characteristic of Environmental Psychology, relates the studied behavior to the place where it occurs. A total of 65 children, aged 3 to 5 years old, from a school participated in the study. The planning process involved the definition of 11 behavioral categories. This paper presents part of the results and reveals that children had a preference for certain areas of the space. We discuss the importance of observational studies with easy coding to be implemented in practical interventions in the studied context. Este trabajo tiene como objetivo describir la aplicación de la asignación de espacio de comportamiento centrado en el parque de una escuela. Esta característica técnica de la psicología ambiental relata el comportamiento investigado con el lugar donde se produce. En el estudio participaron cerca de 65 niños de 3 a 5 años en una escuela. La planificación implicaba la creación de 11 categorías de comportamiento. Este texto sólo proporciona un recorte de los resultados, que muestran la preferencia de los niños por ciertos sectores del espacio. Se discute la importancia de los estudios observacionales, de fácil codificación, para se remitir en intervenciones prácticas en la realidad estudiada. O presente artigo tem por objetivo descrever a aplicação do mapeamento comportamental centrado no lugar no contexto de um parque escolar. Esta técnica característica da psicologia ambiental relaciona o comportamento investigado com o local onde ele ocorre. Participaram do estudo cerca de 65 crianças de 3 a 5 anos de uma instituição escolar. O planejamento envolveu a definição de 11 categorias comportamentais. Este artigo constitui um recorte dos resultados evidenciando a preferência por determinados setores do espaço pelas crianças. Discutimos a importância dos estudos observacionais de fácil codificação para serem vertidos em intervenções práticas na realidade pesquisada. Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto2011-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/730810.1590/S0103-863X2011000300016Paidéia (Ribeirão Preto); v. 21 n. 50 (2011); 431-435 Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 21 No. 50 (2011); 431-435 Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 21 Núm. 50 (2011); 431-435 1982-43270103-863Xreponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/7308/8791Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)info:eu-repo/semantics/openAccessRaymundo, Luana dos SantosKuhnen, ArianeSoares, Lia Brioschi2012-05-03T17:34:10Zoai:revistas.usp.br:article/7308Revistahttps://www.revistas.usp.br/paideiaPUBhttps://www.revistas.usp.br/paideia/oai||paideia@usp.br1982-43270103-863Xopendoar:2012-05-03T17:34:10Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Behavioral mapping: observation of children in a preschool playground
Cartografía de comportamiento: la observación del niño en el parque pre-escolar
Mapeamento comportamental: observação de crianças no parque da pré-escola
title Behavioral mapping: observation of children in a preschool playground
spellingShingle Behavioral mapping: observation of children in a preschool playground
Raymundo, Luana dos Santos
psicologia ambiental
métodos de observação
comportamento de brincar
psicología ambiental
métodos de observación
conducta de jugar
environmental psychology
observation methods
childhood play behavior
title_short Behavioral mapping: observation of children in a preschool playground
title_full Behavioral mapping: observation of children in a preschool playground
title_fullStr Behavioral mapping: observation of children in a preschool playground
title_full_unstemmed Behavioral mapping: observation of children in a preschool playground
title_sort Behavioral mapping: observation of children in a preschool playground
author Raymundo, Luana dos Santos
author_facet Raymundo, Luana dos Santos
Kuhnen, Ariane
Soares, Lia Brioschi
author_role author
author2 Kuhnen, Ariane
Soares, Lia Brioschi
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Raymundo, Luana dos Santos
Kuhnen, Ariane
Soares, Lia Brioschi
dc.subject.por.fl_str_mv psicologia ambiental
métodos de observação
comportamento de brincar
psicología ambiental
métodos de observación
conducta de jugar
environmental psychology
observation methods
childhood play behavior
topic psicologia ambiental
métodos de observação
comportamento de brincar
psicología ambiental
métodos de observación
conducta de jugar
environmental psychology
observation methods
childhood play behavior
description This paper describes the application of behavioral mapping centered on the space of a preschool playground. This technique, characteristic of Environmental Psychology, relates the studied behavior to the place where it occurs. A total of 65 children, aged 3 to 5 years old, from a school participated in the study. The planning process involved the definition of 11 behavioral categories. This paper presents part of the results and reveals that children had a preference for certain areas of the space. We discuss the importance of observational studies with easy coding to be implemented in practical interventions in the studied context.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/7308
10.1590/S0103-863X2011000300016
url https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/7308
identifier_str_mv 10.1590/S0103-863X2011000300016
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/7308/8791
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
dc.source.none.fl_str_mv Paidéia (Ribeirão Preto); v. 21 n. 50 (2011); 431-435
Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 21 No. 50 (2011); 431-435
Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 21 Núm. 50 (2011); 431-435
1982-4327
0103-863X
reponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
collection Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
repository.name.fl_str_mv Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||paideia@usp.br
_version_ 1800221832491565056