Professores de escolas públicas: formação e atuação profissional
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1995 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6005 |
Resumo: | This study intends to analyse data obtained through interviews and questionaries with Public Schools teachers', so it can be possible to describe the graduation system of these teachers, the characteristics of their professional activities and the beliefs that base them, trying to discuss the teachers ideary against what occurs in the Brazilian Educational System nowadays. |
id |
USP-22_f56ac86f79ccfded66378f48a46cff28 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/6005 |
network_acronym_str |
USP-22 |
network_name_str |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Professores de escolas públicas: formação e atuação profissional Escola PúblicaFormaçãoProfessoresAtuação ProfissionalPublic SchoolsTeachers GraduationProfessional Activities This study intends to analyse data obtained through interviews and questionaries with Public Schools teachers', so it can be possible to describe the graduation system of these teachers, the characteristics of their professional activities and the beliefs that base them, trying to discuss the teachers ideary against what occurs in the Brazilian Educational System nowadays. Este estudo foi levado a efeito visando analisar dados, obtidos a partir de questionários e entrevistas com professores de Escolas Públicas, que descrevessem sua formação, características de sua atuação profissional e as crenças que as embasam, objetivando discutir esse ideário contra o que ocorre no Sistema Educacional no Brasil atualmente. Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto1995-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/600510.1590/S0103-863X1995000100003Paidéia (Ribeirão Preto); n. 8-9 (1995); 17-36 Paidéia (Ribeirão Preto); No. 8-9 (1995); 17-36 Paidéia (Ribeirão Preto); Núm. 8-9 (1995); 17-36 1982-43270103-863Xreponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6005/7536Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)info:eu-repo/semantics/openAccessAlves, Zélia M. M. Biasoli2012-04-30T00:48:45Zoai:revistas.usp.br:article/6005Revistahttps://www.revistas.usp.br/paideiaPUBhttps://www.revistas.usp.br/paideia/oai||paideia@usp.br1982-43270103-863Xopendoar:2012-04-30T00:48:45Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Professores de escolas públicas: formação e atuação profissional |
title |
Professores de escolas públicas: formação e atuação profissional |
spellingShingle |
Professores de escolas públicas: formação e atuação profissional Alves, Zélia M. M. Biasoli Escola Pública Formação Professores Atuação Profissional Public Schools Teachers Graduation Professional Activities |
title_short |
Professores de escolas públicas: formação e atuação profissional |
title_full |
Professores de escolas públicas: formação e atuação profissional |
title_fullStr |
Professores de escolas públicas: formação e atuação profissional |
title_full_unstemmed |
Professores de escolas públicas: formação e atuação profissional |
title_sort |
Professores de escolas públicas: formação e atuação profissional |
author |
Alves, Zélia M. M. Biasoli |
author_facet |
Alves, Zélia M. M. Biasoli |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alves, Zélia M. M. Biasoli |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Escola Pública Formação Professores Atuação Profissional Public Schools Teachers Graduation Professional Activities |
topic |
Escola Pública Formação Professores Atuação Profissional Public Schools Teachers Graduation Professional Activities |
description |
This study intends to analyse data obtained through interviews and questionaries with Public Schools teachers', so it can be possible to describe the graduation system of these teachers, the characteristics of their professional activities and the beliefs that base them, trying to discuss the teachers ideary against what occurs in the Brazilian Educational System nowadays. |
publishDate |
1995 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1995-08-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6005 10.1590/S0103-863X1995000100003 |
url |
https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6005 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0103-863X1995000100003 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6005/7536 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto) info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
dc.source.none.fl_str_mv |
Paidéia (Ribeirão Preto); n. 8-9 (1995); 17-36 Paidéia (Ribeirão Preto); No. 8-9 (1995); 17-36 Paidéia (Ribeirão Preto); Núm. 8-9 (1995); 17-36 1982-4327 0103-863X reponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
collection |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||paideia@usp.br |
_version_ |
1800221829399314432 |