Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Saúde Pública |
DOI: | 10.1590/S0034-89102012005000014 |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107 |
Resumo: | OBJECTIVE: To evaluate the intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes in primary and secondary school. METHODS: School-based cross-sectional study carried out by means of the observation of 218 Physical Education classes, including a total of 272 students (each one of the students was evaluated three times). The study was carried out in the city of Pelotas (Southern Brazil), between August and December 2009. In order to evaluate the intensity of the efforts, accelerometers were used and the following cut-off points were adopted (in counts per minute): sedentary activities (0-100), light activities (101-2,000), moderate (2,001-4,999), vigorous (5,000-7,999), and very vigorous activities (>8000). RESULTS: The mean duration of the classes was 35.6 minutes (SD 6.0). The mean proportion of time spent in moderate to vigorous physical activity was 32.7% (SD 25.2). Boys (44.1%) were involved significantly more in moderate to vigorous physical activity as compared to girls (21.0%; p |
id |
USP-23_9479b52844d4e7bdb143679f79fc50c6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/33107 |
network_acronym_str |
USP-23 |
network_name_str |
Revista de Saúde Pública |
spelling |
Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes Intensidad y duración de los esfuerzos físicos en clases de Educación Física Intensidade e duração dos esforços físicos em aulas de Educação Física EstudantesEducação Física e TreinamentoAtividade MotoraEsforço FísicoEstudos TransversaisEstudiantesEducación y Entrenamiento FísicoActividad MotoraEsfuerzo FísicoEstudios TransversalesStudentsPhysical Education and TrainingMotor ActivityPhysical ExertionCross-Sectional Studies OBJECTIVE: To evaluate the intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes in primary and secondary school. METHODS: School-based cross-sectional study carried out by means of the observation of 218 Physical Education classes, including a total of 272 students (each one of the students was evaluated three times). The study was carried out in the city of Pelotas (Southern Brazil), between August and December 2009. In order to evaluate the intensity of the efforts, accelerometers were used and the following cut-off points were adopted (in counts per minute): sedentary activities (0-100), light activities (101-2,000), moderate (2,001-4,999), vigorous (5,000-7,999), and very vigorous activities (>8000). RESULTS: The mean duration of the classes was 35.6 minutes (SD 6.0). The mean proportion of time spent in moderate to vigorous physical activity was 32.7% (SD 25.2). Boys (44.1%) were involved significantly more in moderate to vigorous physical activity as compared to girls (21.0%; p OBJETIVO: Evaluar la intensidad y la duración de los esfuerzos físicos en clases de Educación Física en la enseñanza básica y media. MÉTODOS: Estudio transversal de base escolar por medio de observación de 218 clases de Educación Física, incluyendo un total de 272 estudiantes (evaluados tres veces cada uno). El estudio fue realizado en Pelotas, Sur de Brasil, de agosto a septiembre del año 2009. Para la intensidad de los esfuerzos, se utilizaron acelerómetros y se adoptaron los puntos de corte (en counts por minuto): actividades sedentarias (0 a 100), leves (101 a 2.000), moderadas (2.001 a 4.999), vigorosas (5.000 a 7.999) y muy vigorosas (> 8.000). RESULTADOS: El tiempo promedio de duración de las clases fue de 35,6 minutos (de 6,0). La proporción promedio de tiempo de las clases en actividades físicas de intensidad moderada a vigorosa fue de 32,7% (desviación estándar 25,2). Los niños varones (44,1%) se involucraron significativamente en actividades físicas moderadas a vigorosas con relación a las niñas (21,0%; p OBJETIVO: Avaliar a intensidade e a duração dos esforços físicos em aulas de Educação Física no ensino fundamental e médio. MÉTODOS: Estudo transversal de base escolar por meio de observação de 218 aulas de Educação Física, incluindo um total de 272 estudantes (avaliados três vezes cada um). O estudo foi realizado em Pelotas, RS, de agosto a setembro de 2009. Para a intensidade dos esforços, foram utilizados acelerômetros e adotados os pontos de corte (em counts por minuto): atividades sedentárias (0 a 100), leves (101 a 2.000), moderadas (2.001 a 4.999), vigorosas (5.000 a 7.999) e muito vigorosas (> 8.000). RESULTADOS: O tempo médio de duração das aulas foi de 35,6 minutos (dp 6,0). A proporção média de tempo das aulas em atividades físicas de intensidade moderada a vigorosa foi de 32,7% (dp 25,2). Os meninos (44,1%) envolveram-se significativamente mais em atividades físicas moderadas a vigorosas do que as meninas (21,0%; p < 0,01). Estudantes que se envolvem em atividade física fora das aulas tiveram maior participação em atividades físicas moderadas a vigorosas nas aulas de Educação Física. CONCLUSÕES: Além de o tempo da aula de Educação Física ser reduzido, os estudantes praticam atividades físicas de intensidade moderada a vigorosa um terço da aula, com pouca contribuição significativa para o nível de atividade física dos estudantes. Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública2012-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/3310710.1590/S0034-89102012005000014Revista de Saúde Pública; Vol. 46 No. 2 (2012); 320-326 Revista de Saúde Pública; Vol. 46 Núm. 2 (2012); 320-326 Revista de Saúde Pública; v. 46 n. 2 (2012); 320-326 1518-87870034-8910reponame:Revista de Saúde Públicainstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107/35826https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107/35827Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessKremer, Marina MarquesReichert, Felipe FossatiHallal, Pedro Curi2012-07-11T23:11:23Zoai:revistas.usp.br:article/33107Revistahttps://www.revistas.usp.br/rsp/indexONGhttps://www.revistas.usp.br/rsp/oairevsp@org.usp.br||revsp1@usp.br1518-87870034-8910opendoar:2012-07-11T23:11:23Revista de Saúde Pública - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes Intensidad y duración de los esfuerzos físicos en clases de Educación Física Intensidade e duração dos esforços físicos em aulas de Educação Física |
title |
Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes |
spellingShingle |
Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes Kremer, Marina Marques Estudantes Educação Física e Treinamento Atividade Motora Esforço Físico Estudos Transversais Estudiantes Educación y Entrenamiento Físico Actividad Motora Esfuerzo Físico Estudios Transversales Students Physical Education and Training Motor Activity Physical Exertion Cross-Sectional Studies Kremer, Marina Marques Estudantes Educação Física e Treinamento Atividade Motora Esforço Físico Estudos Transversais Estudiantes Educación y Entrenamiento Físico Actividad Motora Esfuerzo Físico Estudios Transversales Students Physical Education and Training Motor Activity Physical Exertion Cross-Sectional Studies |
title_short |
Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes |
title_full |
Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes |
title_fullStr |
Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes |
title_full_unstemmed |
Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes |
title_sort |
Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes |
author |
Kremer, Marina Marques |
author_facet |
Kremer, Marina Marques Kremer, Marina Marques Reichert, Felipe Fossati Hallal, Pedro Curi Reichert, Felipe Fossati Hallal, Pedro Curi |
author_role |
author |
author2 |
Reichert, Felipe Fossati Hallal, Pedro Curi |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kremer, Marina Marques Reichert, Felipe Fossati Hallal, Pedro Curi |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estudantes Educação Física e Treinamento Atividade Motora Esforço Físico Estudos Transversais Estudiantes Educación y Entrenamiento Físico Actividad Motora Esfuerzo Físico Estudios Transversales Students Physical Education and Training Motor Activity Physical Exertion Cross-Sectional Studies |
topic |
Estudantes Educação Física e Treinamento Atividade Motora Esforço Físico Estudos Transversais Estudiantes Educación y Entrenamiento Físico Actividad Motora Esfuerzo Físico Estudios Transversales Students Physical Education and Training Motor Activity Physical Exertion Cross-Sectional Studies |
description |
OBJECTIVE: To evaluate the intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes in primary and secondary school. METHODS: School-based cross-sectional study carried out by means of the observation of 218 Physical Education classes, including a total of 272 students (each one of the students was evaluated three times). The study was carried out in the city of Pelotas (Southern Brazil), between August and December 2009. In order to evaluate the intensity of the efforts, accelerometers were used and the following cut-off points were adopted (in counts per minute): sedentary activities (0-100), light activities (101-2,000), moderate (2,001-4,999), vigorous (5,000-7,999), and very vigorous activities (>8000). RESULTS: The mean duration of the classes was 35.6 minutes (SD 6.0). The mean proportion of time spent in moderate to vigorous physical activity was 32.7% (SD 25.2). Boys (44.1%) were involved significantly more in moderate to vigorous physical activity as compared to girls (21.0%; p |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107 10.1590/S0034-89102012005000014 |
url |
https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0034-89102012005000014 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107/35826 https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107/35827 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Pública info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Pública |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Saúde Pública; Vol. 46 No. 2 (2012); 320-326 Revista de Saúde Pública; Vol. 46 Núm. 2 (2012); 320-326 Revista de Saúde Pública; v. 46 n. 2 (2012); 320-326 1518-8787 0034-8910 reponame:Revista de Saúde Pública instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista de Saúde Pública |
collection |
Revista de Saúde Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Saúde Pública - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revsp@org.usp.br||revsp1@usp.br |
_version_ |
1822178995250135040 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.1590/S0034-89102012005000014 |