Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Kremer, Marina Marques
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Reichert, Felipe Fossati, Hallal, Pedro Curi
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista de Saúde Pública
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107
Resumo: OBJECTIVE: To evaluate the intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes in primary and secondary school. METHODS: School-based cross-sectional study carried out by means of the observation of 218 Physical Education classes, including a total of 272 students (each one of the students was evaluated three times). The study was carried out in the city of Pelotas (Southern Brazil), between August and December 2009. In order to evaluate the intensity of the efforts, accelerometers were used and the following cut-off points were adopted (in counts per minute): sedentary activities (0-100), light activities (101-2,000), moderate (2,001-4,999), vigorous (5,000-7,999), and very vigorous activities (>8000). RESULTS: The mean duration of the classes was 35.6 minutes (SD 6.0). The mean proportion of time spent in moderate to vigorous physical activity was 32.7% (SD 25.2). Boys (44.1%) were involved significantly more in moderate to vigorous physical activity as compared to girls (21.0%; p
id USP-23_9479b52844d4e7bdb143679f79fc50c6
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/33107
network_acronym_str USP-23
network_name_str Revista de Saúde Pública
repository_id_str
spelling Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes Intensidad y duración de los esfuerzos físicos en clases de Educación Física Intensidade e duração dos esforços físicos em aulas de Educação Física EstudantesEducação Física e TreinamentoAtividade MotoraEsforço FísicoEstudos TransversaisEstudiantesEducación y Entrenamiento FísicoActividad MotoraEsfuerzo FísicoEstudios TransversalesStudentsPhysical Education and TrainingMotor ActivityPhysical ExertionCross-Sectional Studies OBJECTIVE: To evaluate the intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes in primary and secondary school. METHODS: School-based cross-sectional study carried out by means of the observation of 218 Physical Education classes, including a total of 272 students (each one of the students was evaluated three times). The study was carried out in the city of Pelotas (Southern Brazil), between August and December 2009. In order to evaluate the intensity of the efforts, accelerometers were used and the following cut-off points were adopted (in counts per minute): sedentary activities (0-100), light activities (101-2,000), moderate (2,001-4,999), vigorous (5,000-7,999), and very vigorous activities (&gt;8000). RESULTS: The mean duration of the classes was 35.6 minutes (SD 6.0). The mean proportion of time spent in moderate to vigorous physical activity was 32.7% (SD 25.2). Boys (44.1%) were involved significantly more in moderate to vigorous physical activity as compared to girls (21.0%; p OBJETIVO: Evaluar la intensidad y la duración de los esfuerzos físicos en clases de Educación Física en la enseñanza básica y media. MÉTODOS: Estudio transversal de base escolar por medio de observación de 218 clases de Educación Física, incluyendo un total de 272 estudiantes (evaluados tres veces cada uno). El estudio fue realizado en Pelotas, Sur de Brasil, de agosto a septiembre del año 2009. Para la intensidad de los esfuerzos, se utilizaron acelerómetros y se adoptaron los puntos de corte (en counts por minuto): actividades sedentarias (0 a 100), leves (101 a 2.000), moderadas (2.001 a 4.999), vigorosas (5.000 a 7.999) y muy vigorosas (&gt; 8.000). RESULTADOS: El tiempo promedio de duración de las clases fue de 35,6 minutos (de 6,0). La proporción promedio de tiempo de las clases en actividades físicas de intensidad moderada a vigorosa fue de 32,7% (desviación estándar 25,2). Los niños varones (44,1%) se involucraron significativamente en actividades físicas moderadas a vigorosas con relación a las niñas (21,0%; p OBJETIVO: Avaliar a intensidade e a duração dos esforços físicos em aulas de Educação Física no ensino fundamental e médio. MÉTODOS: Estudo transversal de base escolar por meio de observação de 218 aulas de Educação Física, incluindo um total de 272 estudantes (avaliados três vezes cada um). O estudo foi realizado em Pelotas, RS, de agosto a setembro de 2009. Para a intensidade dos esforços, foram utilizados acelerômetros e adotados os pontos de corte (em counts por minuto): atividades sedentárias (0 a 100), leves (101 a 2.000), moderadas (2.001 a 4.999), vigorosas (5.000 a 7.999) e muito vigorosas (&gt; 8.000). RESULTADOS: O tempo médio de duração das aulas foi de 35,6 minutos (dp 6,0). A proporção média de tempo das aulas em atividades físicas de intensidade moderada a vigorosa foi de 32,7% (dp 25,2). Os meninos (44,1%) envolveram-se significativamente mais em atividades físicas moderadas a vigorosas do que as meninas (21,0%; p < 0,01). Estudantes que se envolvem em atividade física fora das aulas tiveram maior participação em atividades físicas moderadas a vigorosas nas aulas de Educação Física. CONCLUSÕES: Além de o tempo da aula de Educação Física ser reduzido, os estudantes praticam atividades físicas de intensidade moderada a vigorosa um terço da aula, com pouca contribuição significativa para o nível de atividade física dos estudantes. Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública2012-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/3310710.1590/S0034-89102012005000014Revista de Saúde Pública; Vol. 46 No. 2 (2012); 320-326 Revista de Saúde Pública; Vol. 46 Núm. 2 (2012); 320-326 Revista de Saúde Pública; v. 46 n. 2 (2012); 320-326 1518-87870034-8910reponame:Revista de Saúde Públicainstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107/35826https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107/35827Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessKremer, Marina MarquesReichert, Felipe FossatiHallal, Pedro Curi2012-07-11T23:11:23Zoai:revistas.usp.br:article/33107Revistahttps://www.revistas.usp.br/rsp/indexONGhttps://www.revistas.usp.br/rsp/oairevsp@org.usp.br||revsp1@usp.br1518-87870034-8910opendoar:2012-07-11T23:11:23Revista de Saúde Pública - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes
Intensidad y duración de los esfuerzos físicos en clases de Educación Física
Intensidade e duração dos esforços físicos em aulas de Educação Física
title Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes
spellingShingle Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes
Kremer, Marina Marques
Estudantes
Educação Física e Treinamento
Atividade Motora
Esforço Físico
Estudos Transversais
Estudiantes
Educación y Entrenamiento Físico
Actividad Motora
Esfuerzo Físico
Estudios Transversales
Students
Physical Education and Training
Motor Activity
Physical Exertion
Cross-Sectional Studies
title_short Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes
title_full Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes
title_fullStr Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes
title_full_unstemmed Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes
title_sort Intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes
author Kremer, Marina Marques
author_facet Kremer, Marina Marques
Reichert, Felipe Fossati
Hallal, Pedro Curi
author_role author
author2 Reichert, Felipe Fossati
Hallal, Pedro Curi
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Kremer, Marina Marques
Reichert, Felipe Fossati
Hallal, Pedro Curi
dc.subject.por.fl_str_mv Estudantes
Educação Física e Treinamento
Atividade Motora
Esforço Físico
Estudos Transversais
Estudiantes
Educación y Entrenamiento Físico
Actividad Motora
Esfuerzo Físico
Estudios Transversales
Students
Physical Education and Training
Motor Activity
Physical Exertion
Cross-Sectional Studies
topic Estudantes
Educação Física e Treinamento
Atividade Motora
Esforço Físico
Estudos Transversais
Estudiantes
Educación y Entrenamiento Físico
Actividad Motora
Esfuerzo Físico
Estudios Transversales
Students
Physical Education and Training
Motor Activity
Physical Exertion
Cross-Sectional Studies
description OBJECTIVE: To evaluate the intensity and duration of physical efforts in Physical Education classes in primary and secondary school. METHODS: School-based cross-sectional study carried out by means of the observation of 218 Physical Education classes, including a total of 272 students (each one of the students was evaluated three times). The study was carried out in the city of Pelotas (Southern Brazil), between August and December 2009. In order to evaluate the intensity of the efforts, accelerometers were used and the following cut-off points were adopted (in counts per minute): sedentary activities (0-100), light activities (101-2,000), moderate (2,001-4,999), vigorous (5,000-7,999), and very vigorous activities (&gt;8000). RESULTS: The mean duration of the classes was 35.6 minutes (SD 6.0). The mean proportion of time spent in moderate to vigorous physical activity was 32.7% (SD 25.2). Boys (44.1%) were involved significantly more in moderate to vigorous physical activity as compared to girls (21.0%; p
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107
10.1590/S0034-89102012005000014
url https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107
identifier_str_mv 10.1590/S0034-89102012005000014
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107/35826
https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/33107/35827
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Pública
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Pública
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Saúde Pública; Vol. 46 No. 2 (2012); 320-326
Revista de Saúde Pública; Vol. 46 Núm. 2 (2012); 320-326
Revista de Saúde Pública; v. 46 n. 2 (2012); 320-326
1518-8787
0034-8910
reponame:Revista de Saúde Pública
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista de Saúde Pública
collection Revista de Saúde Pública
repository.name.fl_str_mv Revista de Saúde Pública - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revsp@org.usp.br||revsp1@usp.br
_version_ 1800221792789331968