The preschool child of 2 to 6 years of age and the assistance given him
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1981 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Saúde Pública |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/23082 |
Resumo: | The importance of the preschool phase (from 2 to 6 years of age) in children is emphasised, with regard to the biological maturation process as well as to socio-psycho-motor development which occurs in this phase as a consequence of environmental stimuli. However this important age group is barely reached by the various existing programs and receives the least nutritional assistance and socio-cultural guidance. In Brazil more than 90% of this group receive no kind of organized assistance. An alternative, less sophisticated, program is suggested, on Preschool Education and Feeding Centre (CEAPE) lines, more consistent with local resources. This type of program recommended provides all-round assistance to this very import age group, at low cost. |
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The preschool child of 2 to 6 years of age and the assistance given him O pré-escolar de dois a seis anos de idade e o seu atendimento Pré-escolaresnutriçãoCriançaassistênciaPrograma CEAPEChildpreschoolNutritionChild careCEAPE Program The importance of the preschool phase (from 2 to 6 years of age) in children is emphasised, with regard to the biological maturation process as well as to socio-psycho-motor development which occurs in this phase as a consequence of environmental stimuli. However this important age group is barely reached by the various existing programs and receives the least nutritional assistance and socio-cultural guidance. In Brazil more than 90% of this group receive no kind of organized assistance. An alternative, less sophisticated, program is suggested, on Preschool Education and Feeding Centre (CEAPE) lines, more consistent with local resources. This type of program recommended provides all-round assistance to this very import age group, at low cost. É evidenciada a importância da fase pré-escolar de 2 a 6 anos, tanto no que diz respeito ao processo de maturação biológica como ao desenvolvimento sócio-psicomotor por que passa a criança em seu relacionamento com o meio ambiente. Este importante grupo etário é um dos mais carentes de atendimento no país, estimando-se que mais de 90% deles não consegue obter nenhuma orientação ou assistência formal. Sugere-se a adoção de alternativas menos sofisticadas conforme o Progama de Educação e Alimentação do Pré-Escolar, este, mais compatível com as infra-estruturas e recursos existentes no país. Este programa se propõe proporcionar, em caráter conjuntural e supletivo, o atendimento integral, abrangente e de baixo custo aos pré-escolares. Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública1981-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/2308210.1590/S0034-89101981000700002Revista de Saúde Pública; Vol. 15 No. supl. (1981); 3-8 Revista de Saúde Pública; Vol. 15 Núm. supl. (1981); 3-8 Revista de Saúde Pública; v. 15 n. supl. (1981); 3-8 1518-87870034-8910reponame:Revista de Saúde Públicainstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/23082/25108Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessGandra, Yaro Ribeiro2012-05-28T14:53:13Zoai:revistas.usp.br:article/23082Revistahttps://www.revistas.usp.br/rsp/indexONGhttps://www.revistas.usp.br/rsp/oairevsp@org.usp.br||revsp1@usp.br1518-87870034-8910opendoar:2012-05-28T14:53:13Revista de Saúde Pública - Universidade de São Paulo (USP)false |
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