Knowledge, skills, and attitudes of nursing students on evidence-based practice
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/191504 |
Resumo: | Objective: To identify knowledge, skills, and attitudes on Evidence-Based Practice of nursing students in the School of Nursing of Universidade de São Paulo and to explore the relationship between knowledge, skills, and attitudes and associated variables. Method: This is an exploratory, descriptive, analytical study conducted with 125 nursing undergraduate students. The data were obtained through application of the Evidence-Based Practice Questionnaire. Results: The mean score for the questionnaire was 4.73 (SD = 0.79), with a higher score in the Attitudes domain. There was a significant statistical correlation between questionnaire score and course year (p < 0.001). Conclusion: There is a gap in the knowledge and skills associated to Evidence-Based Practice among nursing students. Effective strategies for teaching this subject in the nursing undergraduate course must be developed. |
id |
USP-24_1fb27ce603b59b41a12b6e86bbbf3126 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/191504 |
network_acronym_str |
USP-24 |
network_name_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Knowledge, skills, and attitudes of nursing students on evidence-based practiceConhecimentos, habilidades e atitudes de estudantes de enfermagem sobre a prática baseada em evidênciasConocimientos, habilidades y actitudes de los estudiantes de enfermería sobre la práctica basada en la evidenciaEvidence-Based NursingHealth Knowledge, Attitudes, PracticeStudents, NursingEducation, NursingEnfermagem Baseada em EvidênciasConhecimentos, Atitudes e Prática em SaúdeEstudantes de EnfermagemEducação em EnfermagemEnfermería Basada en la EvidenciaConocimientos, Actitudes y Práctica en SaludEstudiantes de EnfermeríaEducación en EnfermeríaObjective: To identify knowledge, skills, and attitudes on Evidence-Based Practice of nursing students in the School of Nursing of Universidade de São Paulo and to explore the relationship between knowledge, skills, and attitudes and associated variables. Method: This is an exploratory, descriptive, analytical study conducted with 125 nursing undergraduate students. The data were obtained through application of the Evidence-Based Practice Questionnaire. Results: The mean score for the questionnaire was 4.73 (SD = 0.79), with a higher score in the Attitudes domain. There was a significant statistical correlation between questionnaire score and course year (p < 0.001). Conclusion: There is a gap in the knowledge and skills associated to Evidence-Based Practice among nursing students. Effective strategies for teaching this subject in the nursing undergraduate course must be developed.Objetivo: Identificar conhecimentos, habilidades e atitudes sobre a Prática Baseada em Evidências de estudantes de enfermagem da Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo e explorar as relações entre conhecimentos, habilidades e atitudes e variáveis associadas. Método: Trata-se de um estudo exploratório, descritivo e analítico, realizado com 125 alunos do bacharelado em enfermagem. Os dados foram obtidos pela aplicação do Questionário de Prática Baseada em Evidências. Resultados: A pontuação média do questionário foi de 4,73 (DP = 0,79), com a maior pontuação no domínio Atitudes. Houve correlação estatística significante entre a pontuação do questionário e o ano do curso (p < 0,001). Conclusão: Há lacuna nos conhecimentos e habilidades associadas à Prática Baseada em Evidências entre os estudantes de enfermagem. É necessário desenvolver estratégias efetivas para o ensino da disciplina na graduação em Enfermagem.Objetivo: Identificar los conocimientos, habilidades y actitudes de los estudiantes de enfermería de la Escuela de Enfermería de la Universidade de São Paulo sobre la Práctica Basada en la Evidencia y explorar las relaciones entre conocimientos, habilidades y actitudes y las variables asociadas. Método: Se trata de un estudio exploratorio, descriptivo y analítico, realizado con 125 estudiantes del bachillerato en enfermería. Los datos se obtuvieron con la aplicación del Cuestionario de Práctica Basada en la Evidencia. Resultados: La puntuación media del cuestionario fue del 4,73 (SD = 0,79) y el dominio de las Actitudes tuvo la puntuación más alta. Hubo una correlación estadísticamente significativa entre la puntuación del cuestionario y el año del curso (p < 0,001). Conclusión: Existe una laguna en los conocimientos y habilidades asociados a la Práctica Basada en la Evidencia entre los estudiantes de enfermería. Es necesario desarrollar estrategias eficaces para la enseñanza de esta asignatura en los cursos de pregrado de Enfermería.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2021-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/19150410.1590/1980-220X-REEUSP-2020-0428Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 55 (2021); e20200428Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 55 (2021); e20200428Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 55 (2021); e202004281980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/191504/176489https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/191504/176490http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMyakava, Lucas Hideki KatoSantos, Mariana Alvina dosPüschel, Vilanice Alves de Araújo2021-10-15T21:28:56Zoai:revistas.usp.br:article/191504Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2021-10-15T21:28:56Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Knowledge, skills, and attitudes of nursing students on evidence-based practice Conhecimentos, habilidades e atitudes de estudantes de enfermagem sobre a prática baseada em evidências Conocimientos, habilidades y actitudes de los estudiantes de enfermería sobre la práctica basada en la evidencia |
title |
Knowledge, skills, and attitudes of nursing students on evidence-based practice |
spellingShingle |
Knowledge, skills, and attitudes of nursing students on evidence-based practice Myakava, Lucas Hideki Kato Evidence-Based Nursing Health Knowledge, Attitudes, Practice Students, Nursing Education, Nursing Enfermagem Baseada em Evidências Conhecimentos, Atitudes e Prática em Saúde Estudantes de Enfermagem Educação em Enfermagem Enfermería Basada en la Evidencia Conocimientos, Actitudes y Práctica en Salud Estudiantes de Enfermería Educación en Enfermería |
title_short |
Knowledge, skills, and attitudes of nursing students on evidence-based practice |
title_full |
Knowledge, skills, and attitudes of nursing students on evidence-based practice |
title_fullStr |
Knowledge, skills, and attitudes of nursing students on evidence-based practice |
title_full_unstemmed |
Knowledge, skills, and attitudes of nursing students on evidence-based practice |
title_sort |
Knowledge, skills, and attitudes of nursing students on evidence-based practice |
author |
Myakava, Lucas Hideki Kato |
author_facet |
Myakava, Lucas Hideki Kato Santos, Mariana Alvina dos Püschel, Vilanice Alves de Araújo |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Mariana Alvina dos Püschel, Vilanice Alves de Araújo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Myakava, Lucas Hideki Kato Santos, Mariana Alvina dos Püschel, Vilanice Alves de Araújo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Evidence-Based Nursing Health Knowledge, Attitudes, Practice Students, Nursing Education, Nursing Enfermagem Baseada em Evidências Conhecimentos, Atitudes e Prática em Saúde Estudantes de Enfermagem Educação em Enfermagem Enfermería Basada en la Evidencia Conocimientos, Actitudes y Práctica en Salud Estudiantes de Enfermería Educación en Enfermería |
topic |
Evidence-Based Nursing Health Knowledge, Attitudes, Practice Students, Nursing Education, Nursing Enfermagem Baseada em Evidências Conhecimentos, Atitudes e Prática em Saúde Estudantes de Enfermagem Educação em Enfermagem Enfermería Basada en la Evidencia Conocimientos, Actitudes y Práctica en Salud Estudiantes de Enfermería Educación en Enfermería |
description |
Objective: To identify knowledge, skills, and attitudes on Evidence-Based Practice of nursing students in the School of Nursing of Universidade de São Paulo and to explore the relationship between knowledge, skills, and attitudes and associated variables. Method: This is an exploratory, descriptive, analytical study conducted with 125 nursing undergraduate students. The data were obtained through application of the Evidence-Based Practice Questionnaire. Results: The mean score for the questionnaire was 4.73 (SD = 0.79), with a higher score in the Attitudes domain. There was a significant statistical correlation between questionnaire score and course year (p < 0.001). Conclusion: There is a gap in the knowledge and skills associated to Evidence-Based Practice among nursing students. Effective strategies for teaching this subject in the nursing undergraduate course must be developed. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/191504 10.1590/1980-220X-REEUSP-2020-0428 |
url |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/191504 |
identifier_str_mv |
10.1590/1980-220X-REEUSP-2020-0428 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/191504/176489 https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/191504/176490 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 55 (2021); e20200428 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 55 (2021); e20200428 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 55 (2021); e20200428 1980-220X 0080-6234 reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
collection |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||nursingscholar@usp.br |
_version_ |
1800221747907133440 |