Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais"

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lopes, Marcos Venícios de Oliveira
Data de Publicação: 2004
Outros Autores: Araujo, Thelma Leite de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41424
Resumo: This article had for objective to get students' and teacher's opinions about "Vital Signals" software. The investigation was developed in the Nursing Department of the Federal University of Ceará. The sample population was a total of 6 students and 3 teachers, who were submitted to an interview after using the software. The interviews generated 10 categories, which were separated in two themes: Features which stimulated the use of the "Vital Signals" software; and software educationally correct. The results showed that the teachers valued the correction of the content, while the students focused more on the dynamics of the program.
id USP-24_4a7cf75114bb564154290a5d62eae241
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/41424
network_acronym_str USP-24
network_name_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository_id_str
spelling Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais"Evaluación de estudiantes y profesores acerca del software "señales vitales"Evaluation of students and teachers concerning the "vital signs" softwareMedical informatics applicationSoftwareNursing educationAplicaciones de informática médicaProgramas de computaciónEducación en enfermeríaAplicação de informática médicaSoftwareEducação em enfermagemThis article had for objective to get students' and teacher's opinions about "Vital Signals" software. The investigation was developed in the Nursing Department of the Federal University of Ceará. The sample population was a total of 6 students and 3 teachers, who were submitted to an interview after using the software. The interviews generated 10 categories, which were separated in two themes: Features which stimulated the use of the "Vital Signals" software; and software educationally correct. The results showed that the teachers valued the correction of the content, while the students focused more on the dynamics of the program.Este artigo teve por objetivo levantar as opiniões de alunos e professores sobre o software "Sinais Vitais". O trabalho foi desenvolvido no Departamento de Enfermagem da Universidade Federal do Ceará. Trabalhou-se com um total de seis alunos e três professores, os quais foram submetidos a uma entrevista após a utilização do software. As entrevistas geraram dez categorias, as quais foram separadas em dois temas: Características que estimularam a utilização do software "Sinais Vitais" e Software educacionalmente correto. Concluiu-se que os professores valorizaram a correção do conteúdo, enquanto os alunos enfocaram mais a dinâmica do programa.Este artículo tuvo por objetivo levantar las opiniones de alumnos y profesores sobre el software "Señales Vitales". El trabajo fue desarrollado en el Departamento de Enfermería de la Universidad Federal de Ceará. Se trabajó con un total de 6 alumnos y 3 profesores, los cuales fueron sometidos a una entrevista después de la utilización del software. Las entrevistas generaron 10 categorías, que fueron separadas en dos temas: Características que estimularon la utilización del software "Señales Vitales"; y software educativamente correcto. Se concluyó que los profesores valoraron la corrección del contenido, mientras que los alumnos enfocaron más la dinámica del programa.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2004-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4142410.1590/S0080-62342004000400010Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 38 n. 4 (2004); 438-447Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 38 No. 4 (2004); 438-447Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 38 Núm. 4 (2004); 438-4471980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41424/45007http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLopes, Marcos Venícios de OliveiraAraujo, Thelma Leite de2012-08-31T19:12:56Zoai:revistas.usp.br:article/41424Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-08-31T19:12:56Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais"
Evaluación de estudiantes y profesores acerca del software "señales vitales"
Evaluation of students and teachers concerning the "vital signs" software
title Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais"
spellingShingle Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais"
Lopes, Marcos Venícios de Oliveira
Medical informatics application
Software
Nursing education
Aplicaciones de informática médica
Programas de computación
Educación en enfermería
Aplicação de informática médica
Software
Educação em enfermagem
title_short Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais"
title_full Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais"
title_fullStr Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais"
title_full_unstemmed Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais"
title_sort Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais"
author Lopes, Marcos Venícios de Oliveira
author_facet Lopes, Marcos Venícios de Oliveira
Araujo, Thelma Leite de
author_role author
author2 Araujo, Thelma Leite de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lopes, Marcos Venícios de Oliveira
Araujo, Thelma Leite de
dc.subject.por.fl_str_mv Medical informatics application
Software
Nursing education
Aplicaciones de informática médica
Programas de computación
Educación en enfermería
Aplicação de informática médica
Software
Educação em enfermagem
topic Medical informatics application
Software
Nursing education
Aplicaciones de informática médica
Programas de computación
Educación en enfermería
Aplicação de informática médica
Software
Educação em enfermagem
description This article had for objective to get students' and teacher's opinions about "Vital Signals" software. The investigation was developed in the Nursing Department of the Federal University of Ceará. The sample population was a total of 6 students and 3 teachers, who were submitted to an interview after using the software. The interviews generated 10 categories, which were separated in two themes: Features which stimulated the use of the "Vital Signals" software; and software educationally correct. The results showed that the teachers valued the correction of the content, while the students focused more on the dynamics of the program.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41424
10.1590/S0080-62342004000400010
url https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41424
identifier_str_mv 10.1590/S0080-62342004000400010
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41424/45007
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 38 n. 4 (2004); 438-447
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 38 No. 4 (2004); 438-447
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 38 Núm. 4 (2004); 438-447
1980-220X
0080-6234
reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
collection Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||nursingscholar@usp.br
_version_ 1800221732192124928