Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais"
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41424 |
Resumo: | This article had for objective to get students' and teacher's opinions about "Vital Signals" software. The investigation was developed in the Nursing Department of the Federal University of Ceará. The sample population was a total of 6 students and 3 teachers, who were submitted to an interview after using the software. The interviews generated 10 categories, which were separated in two themes: Features which stimulated the use of the "Vital Signals" software; and software educationally correct. The results showed that the teachers valued the correction of the content, while the students focused more on the dynamics of the program. |
id |
USP-24_4a7cf75114bb564154290a5d62eae241 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/41424 |
network_acronym_str |
USP-24 |
network_name_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais"Evaluación de estudiantes y profesores acerca del software "señales vitales"Evaluation of students and teachers concerning the "vital signs" softwareMedical informatics applicationSoftwareNursing educationAplicaciones de informática médicaProgramas de computaciónEducación en enfermeríaAplicação de informática médicaSoftwareEducação em enfermagemThis article had for objective to get students' and teacher's opinions about "Vital Signals" software. The investigation was developed in the Nursing Department of the Federal University of Ceará. The sample population was a total of 6 students and 3 teachers, who were submitted to an interview after using the software. The interviews generated 10 categories, which were separated in two themes: Features which stimulated the use of the "Vital Signals" software; and software educationally correct. The results showed that the teachers valued the correction of the content, while the students focused more on the dynamics of the program.Este artigo teve por objetivo levantar as opiniões de alunos e professores sobre o software "Sinais Vitais". O trabalho foi desenvolvido no Departamento de Enfermagem da Universidade Federal do Ceará. Trabalhou-se com um total de seis alunos e três professores, os quais foram submetidos a uma entrevista após a utilização do software. As entrevistas geraram dez categorias, as quais foram separadas em dois temas: Características que estimularam a utilização do software "Sinais Vitais" e Software educacionalmente correto. Concluiu-se que os professores valorizaram a correção do conteúdo, enquanto os alunos enfocaram mais a dinâmica do programa.Este artículo tuvo por objetivo levantar las opiniones de alumnos y profesores sobre el software "Señales Vitales". El trabajo fue desarrollado en el Departamento de Enfermería de la Universidad Federal de Ceará. Se trabajó con un total de 6 alumnos y 3 profesores, los cuales fueron sometidos a una entrevista después de la utilización del software. Las entrevistas generaron 10 categorías, que fueron separadas en dos temas: Características que estimularon la utilización del software "Señales Vitales"; y software educativamente correcto. Se concluyó que los profesores valoraron la corrección del contenido, mientras que los alumnos enfocaron más la dinámica del programa.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2004-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4142410.1590/S0080-62342004000400010Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 38 n. 4 (2004); 438-447Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 38 No. 4 (2004); 438-447Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 38 Núm. 4 (2004); 438-4471980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41424/45007http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLopes, Marcos Venícios de OliveiraAraujo, Thelma Leite de2012-08-31T19:12:56Zoai:revistas.usp.br:article/41424Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-08-31T19:12:56Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais" Evaluación de estudiantes y profesores acerca del software "señales vitales" Evaluation of students and teachers concerning the "vital signs" software |
title |
Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais" |
spellingShingle |
Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais" Lopes, Marcos Venícios de Oliveira Medical informatics application Software Nursing education Aplicaciones de informática médica Programas de computación Educación en enfermería Aplicação de informática médica Software Educação em enfermagem |
title_short |
Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais" |
title_full |
Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais" |
title_fullStr |
Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais" |
title_full_unstemmed |
Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais" |
title_sort |
Avaliação de alunos e professores acerca do software "Sinais Vitais" |
author |
Lopes, Marcos Venícios de Oliveira |
author_facet |
Lopes, Marcos Venícios de Oliveira Araujo, Thelma Leite de |
author_role |
author |
author2 |
Araujo, Thelma Leite de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lopes, Marcos Venícios de Oliveira Araujo, Thelma Leite de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Medical informatics application Software Nursing education Aplicaciones de informática médica Programas de computación Educación en enfermería Aplicação de informática médica Software Educação em enfermagem |
topic |
Medical informatics application Software Nursing education Aplicaciones de informática médica Programas de computación Educación en enfermería Aplicação de informática médica Software Educação em enfermagem |
description |
This article had for objective to get students' and teacher's opinions about "Vital Signals" software. The investigation was developed in the Nursing Department of the Federal University of Ceará. The sample population was a total of 6 students and 3 teachers, who were submitted to an interview after using the software. The interviews generated 10 categories, which were separated in two themes: Features which stimulated the use of the "Vital Signals" software; and software educationally correct. The results showed that the teachers valued the correction of the content, while the students focused more on the dynamics of the program. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41424 10.1590/S0080-62342004000400010 |
url |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41424 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0080-62342004000400010 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41424/45007 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 38 n. 4 (2004); 438-447 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 38 No. 4 (2004); 438-447 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 38 Núm. 4 (2004); 438-447 1980-220X 0080-6234 reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
collection |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||nursingscholar@usp.br |
_version_ |
1800221732192124928 |