Curso de gerontologia nos currículos de graduação em enfermagem
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/103145 |
Resumo: | Objective To explores nursing faculty members’ attitudes towards older people, their thoughts about gerontological nursing education. Method Five focus groups and a survey were used with nursing faculty members 132 at the three nursing schools to explore their attitudes towards the care of older people and the perceived status of gerontological nursing education. The survey was given to 132 faculty members, including 76 clinical instructors, 40 associate professors and 16 professors. The nursing faculty in general had a positive attitude toward older people (M=3.36, SD 0.25), and teachers’ attitudes were higher than those of their nursing students (M=3.18, SD0.29). Results This study results suggests that Saudi nursing curricula should include more extensive gerontology content and clinical experience with older people. Conclusion This is the first time in Saudi Arabia that research has listened to their voices and examined their commitments toward gerontology education. |
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Curso de gerontologia nos currículos de graduação em enfermagem Curso de gerontología en los currículos de grado de enfermería Gerontology course in the nursing undergraduate curricula Objective To explores nursing faculty members’ attitudes towards older people, their thoughts about gerontological nursing education. Method Five focus groups and a survey were used with nursing faculty members 132 at the three nursing schools to explore their attitudes towards the care of older people and the perceived status of gerontological nursing education. The survey was given to 132 faculty members, including 76 clinical instructors, 40 associate professors and 16 professors. The nursing faculty in general had a positive attitude toward older people (M=3.36, SD 0.25), and teachers’ attitudes were higher than those of their nursing students (M=3.18, SD0.29). Results This study results suggests that Saudi nursing curricula should include more extensive gerontology content and clinical experience with older people. Conclusion This is the first time in Saudi Arabia that research has listened to their voices and examined their commitments toward gerontology education.
Objetivo Explorar a atitude dos docentes de enfermagem em relação às pessoas mais velhas e suas reflexões sobre o ensino de enfermagem gerontológica nos currículos de graduação em enfermagem na Arábia Saudita. Método Uma pesquisa com cinco grupos focais foi utilizada com membros do corpo docente, nas três escolas de enfermagem. O levantamento contou com 132 membros, incluindo 76 instrutores clínicos, 40 professores associados e 16 professores. A faculdade de enfermagem em geral teve uma atitude positiva para com os idosos (M = 3,36, DP 0,25) e as atitudes dos professores foram mais elevadas do que os de seus alunos de enfermagem (M = 3,18, SD0.29). Resultados Sugerem que os currículos de enfermagem Sauditas devem incluir um conteúdo mais extenso em gerontologia e experiência clínica com as pessoas mais velhas. Conclusão Esta foi a primeira vez na Arábia Saudita, que a pesquisa ouviu suas vozes e examinou os seus compromissos para com a educação gerontológica.
Objetivo Explorar la actitud de los docentes de enfermería con relación a las personas mayores y sus reflexiones acerca de la enseñanza de enfermería gerontológica en los currículos de grado de enfermería en Arabia Saudita. Método Una investigación con cinco grupos focales fue utilizada con miembros del cuerpo docente, en las tres escuelas de enfermería. El relevamiento contó con 132 miembros, incluyéndose a 76 instructores clínicos, 40 profesores asociados y 16 profesores. La facultad de enfermería, en general, tuvo una actitud positiva ante los ancianos (M = 3,36, DP 0,25) y las actitudes de los profesores fueron más elevadas que las de sus alumnos de enfermería (M = 3,18, SD0.29). Resultados Sugieren que los currículos de enfermería sauditas deban incluir un contenido más extensivo en gerontología y experiencia clínica con las personas mayores. Conclusión Esta fue la primera vez que la investigación oyó las voces de Arabia Saudita y examinó sus compromisos con relación a la educación gerontológica.
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