Análise temporal das vendas de televisores preto e branco ao mercado brasileiro

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fonseca, Jairo Simon da
Data de Publicação: 1978
Outros Autores: Mazzon, Jose Afonso
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração (São Paulo)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166545
Resumo: Adequate quantitative evaluation of demand can be used to analyze oportunities in the market, plan the market effort and control the enterprise performance in the markets in which it operate. So the authors formulate, from a theoretical framework, two descriptive models — the logistic and the Gompertz — to study the sales behavior of a product. From a historical serie of black and white TV sales the two models were applicated. Some important conclusions were obtained from the analysis of the results, which can be considered as a additional element for the decision-making process.
id USP-27_80973867e9e563595b78590104b4f26e
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/166545
network_acronym_str USP-27
network_name_str Revista de Administração (São Paulo)
repository_id_str
spelling Análise temporal das vendas de televisores preto e branco ao mercado brasileiroAnálise temporal das vendas de televisores preto e branco ao mercado brasileiroAdequate quantitative evaluation of demand can be used to analyze oportunities in the market, plan the market effort and control the enterprise performance in the markets in which it operate. So the authors formulate, from a theoretical framework, two descriptive models — the logistic and the Gompertz — to study the sales behavior of a product. From a historical serie of black and white TV sales the two models were applicated. Some important conclusions were obtained from the analysis of the results, which can be considered as a additional element for the decision-making process.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade1978-10-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/16654510.1016/rausp.v13i4.166545Revista de Administração; v. 13 n. 4 (1978); 21-46Revista de Administração; Vol. 13 No. 4 (1978); 21-46Revista de Administração; Vol. 13 Núm. 4 (1978); 21-461984-61420080-2107reponame:Revista de Administração (São Paulo)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166545/159235Copyright (c) 1978 Revista de Administraçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFonseca, Jairo Simon daMazzon, Jose Afonso2020-02-11T17:32:37Zoai:revistas.usp.br:article/166545Revistahttps://www.revistas.usp.br/rauspPUBhttps://www.revistas.usp.br/rausp/oairausp@usp.br||reinhard@usp.br1984-61420080-2107opendoar:2020-02-11T17:32:37Revista de Administração (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Análise temporal das vendas de televisores preto e branco ao mercado brasileiro
Análise temporal das vendas de televisores preto e branco ao mercado brasileiro
title Análise temporal das vendas de televisores preto e branco ao mercado brasileiro
spellingShingle Análise temporal das vendas de televisores preto e branco ao mercado brasileiro
Fonseca, Jairo Simon da
title_short Análise temporal das vendas de televisores preto e branco ao mercado brasileiro
title_full Análise temporal das vendas de televisores preto e branco ao mercado brasileiro
title_fullStr Análise temporal das vendas de televisores preto e branco ao mercado brasileiro
title_full_unstemmed Análise temporal das vendas de televisores preto e branco ao mercado brasileiro
title_sort Análise temporal das vendas de televisores preto e branco ao mercado brasileiro
author Fonseca, Jairo Simon da
author_facet Fonseca, Jairo Simon da
Mazzon, Jose Afonso
author_role author
author2 Mazzon, Jose Afonso
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fonseca, Jairo Simon da
Mazzon, Jose Afonso
description Adequate quantitative evaluation of demand can be used to analyze oportunities in the market, plan the market effort and control the enterprise performance in the markets in which it operate. So the authors formulate, from a theoretical framework, two descriptive models — the logistic and the Gompertz — to study the sales behavior of a product. From a historical serie of black and white TV sales the two models were applicated. Some important conclusions were obtained from the analysis of the results, which can be considered as a additional element for the decision-making process.
publishDate 1978
dc.date.none.fl_str_mv 1978-10-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166545
10.1016/rausp.v13i4.166545
url https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166545
identifier_str_mv 10.1016/rausp.v13i4.166545
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/166545/159235
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 1978 Revista de Administração
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 1978 Revista de Administração
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Administração; v. 13 n. 4 (1978); 21-46
Revista de Administração; Vol. 13 No. 4 (1978); 21-46
Revista de Administração; Vol. 13 Núm. 4 (1978); 21-46
1984-6142
0080-2107
reponame:Revista de Administração (São Paulo)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista de Administração (São Paulo)
collection Revista de Administração (São Paulo)
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv rausp@usp.br||reinhard@usp.br
_version_ 1800222890859167744