Impact of a participatory program to reduce noise in a Neonatal Unit

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Zamberlan-Amorim, Nelma Ellen
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Fujinaga, Cristina Ide, Hass, Vanderlei José, Fonseca, Luciana Mara Monti, Fortuna, Cinira Magali, Scochi, Carmen Gracinda Silvan
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
por
spa
Título da fonte: Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/4485
Resumo: This study evaluated the impact of a participatory program to reduce noise in a neonatal intermediate care unit of a university hospital. A time-series quasi-experimental design was used, in which sound pressure levels were measured before and after the intervention was implemented using the Quest-400 dosimeter. Non-parametric statistical tests were used to compare noise with the level of significance fixed at 5%. Results showed significant reduction of sound pressure levels in the neonatal unit after the intervention program was implemented (p
id USP-38_45cf45e730d436bf7007739a970157aa
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/4485
network_acronym_str USP-38
network_name_str Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
repository_id_str
spelling Impact of a participatory program to reduce noise in a Neonatal Unit Impacto de un programa participativo de reducción de ruido en una unidad neonatal Impacto de um programa participativo de redução do ruído em unidade neonatal NoiseEffectivenessNeonatal NursingSpeechLanguage and Hearing SciencesRuídoEfetividadeEnfermagem NeonatalFonoaudiologiaRuidoEfectividadEnfermería NeonatalFonoaudiología This study evaluated the impact of a participatory program to reduce noise in a neonatal intermediate care unit of a university hospital. A time-series quasi-experimental design was used, in which sound pressure levels were measured before and after the intervention was implemented using the Quest-400 dosimeter. Non-parametric statistical tests were used to compare noise with the level of significance fixed at 5%. Results showed significant reduction of sound pressure levels in the neonatal unit after the intervention program was implemented (p El objetivo fue evaluar el impacto de un programa participativo en la reducción del ruido ambiente en una unidad neonatal de un hospital universitario. Se utilizó delineamiento casi-experimental del tipo tiempo-serie, en el cual los niveles de presión sonora fueron mensurados antes y después de la implantación del programa de intervención, utilizando el dosímetro Quest-400. Para el análisis comparativo del ruido, se utilizaron las pruebas estadísticas no paramétricas (α=0,05). Se constató reducción significativa de los niveles de presión sonora de la unidad neonatal después de la implantación del programa de intervención (p O objetivo deste estudo foi avaliar o impacto de um programa participativo na redução do ruído ambiente em uma unidade neonatal, de um hospital universitário. Utilizou-se delineamento quase-experimental do tipo tempo-série, no qual os níveis de pressão sonora foram dimensionados antes e após a implantação do programa de intervenção, utilizando o dosímetro Quest-400. Para a análise comparativa do ruído, utilizaram-se os testes estatísticos não-paramétricos (α=0,05). Constatou-se redução significativa dos níveis de pressão sonora da unidade neonatal, após a implantação do programa de intervenção (pUniversidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto2012-02-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/448510.1590/S0104-11692012000100015Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 20 n. 1 (2012); 109-116 Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 20 No. 1 (2012); 109-116 Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 20 Núm. 1 (2012); 109-116 1518-83450104-1169reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPengporspahttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/4485/5990https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/4485/5991https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/4485/5992Zamberlan-Amorim, Nelma EllenFujinaga, Cristina IdeHass, Vanderlei JoséFonseca, Luciana Mara MontiFortuna, Cinira MagaliScochi, Carmen Gracinda Silvaninfo:eu-repo/semantics/openAccess2012-04-27T15:01:02Zoai:revistas.usp.br:article/4485Revistahttp://www.scielo.br/rlaePUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br1518-83450104-1169opendoar:2012-04-27T15:01:02Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Impact of a participatory program to reduce noise in a Neonatal Unit
Impacto de un programa participativo de reducción de ruido en una unidad neonatal
Impacto de um programa participativo de redução do ruído em unidade neonatal
title Impact of a participatory program to reduce noise in a Neonatal Unit
spellingShingle Impact of a participatory program to reduce noise in a Neonatal Unit
Zamberlan-Amorim, Nelma Ellen
Noise
Effectiveness
Neonatal Nursing
Speech
Language and Hearing Sciences
Ruído
Efetividade
Enfermagem Neonatal
Fonoaudiologia
Ruido
Efectividad
Enfermería Neonatal
Fonoaudiología
title_short Impact of a participatory program to reduce noise in a Neonatal Unit
title_full Impact of a participatory program to reduce noise in a Neonatal Unit
title_fullStr Impact of a participatory program to reduce noise in a Neonatal Unit
title_full_unstemmed Impact of a participatory program to reduce noise in a Neonatal Unit
title_sort Impact of a participatory program to reduce noise in a Neonatal Unit
author Zamberlan-Amorim, Nelma Ellen
author_facet Zamberlan-Amorim, Nelma Ellen
Fujinaga, Cristina Ide
Hass, Vanderlei José
Fonseca, Luciana Mara Monti
Fortuna, Cinira Magali
Scochi, Carmen Gracinda Silvan
author_role author
author2 Fujinaga, Cristina Ide
Hass, Vanderlei José
Fonseca, Luciana Mara Monti
Fortuna, Cinira Magali
Scochi, Carmen Gracinda Silvan
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Zamberlan-Amorim, Nelma Ellen
Fujinaga, Cristina Ide
Hass, Vanderlei José
Fonseca, Luciana Mara Monti
Fortuna, Cinira Magali
Scochi, Carmen Gracinda Silvan
dc.subject.por.fl_str_mv Noise
Effectiveness
Neonatal Nursing
Speech
Language and Hearing Sciences
Ruído
Efetividade
Enfermagem Neonatal
Fonoaudiologia
Ruido
Efectividad
Enfermería Neonatal
Fonoaudiología
topic Noise
Effectiveness
Neonatal Nursing
Speech
Language and Hearing Sciences
Ruído
Efetividade
Enfermagem Neonatal
Fonoaudiologia
Ruido
Efectividad
Enfermería Neonatal
Fonoaudiología
description This study evaluated the impact of a participatory program to reduce noise in a neonatal intermediate care unit of a university hospital. A time-series quasi-experimental design was used, in which sound pressure levels were measured before and after the intervention was implemented using the Quest-400 dosimeter. Non-parametric statistical tests were used to compare noise with the level of significance fixed at 5%. Results showed significant reduction of sound pressure levels in the neonatal unit after the intervention program was implemented (p
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-02-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/4485
10.1590/S0104-11692012000100015
url https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/4485
identifier_str_mv 10.1590/S0104-11692012000100015
dc.language.iso.fl_str_mv eng
por
spa
language eng
por
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/4485/5990
https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/4485/5991
https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/4485/5992
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto
dc.source.none.fl_str_mv Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 20 n. 1 (2012); 109-116
Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 20 No. 1 (2012); 109-116
Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 20 Núm. 1 (2012); 109-116
1518-8345
0104-1169
reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
collection Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv rlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br
_version_ 1748936652292620288