Consumo/crédito: una configuración de esta relación desde la publicidad
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signos do Consumo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/123198 |
Resumo: | In order to verify how the consumption/credit relationship is engendered by advertising, we present reflections on consumption and credit; on advertising, and an analysis – from Peirce’s semiotics – of one advertising piece of the 2010 Master Card Brazil campaign Não tem preço (It is priceless). The credit card, by providing the credit consumption, eliminates the waiting desire and, via advertising, provides the experiencing of emotions and feelings by proposing meanings and values related to family and football. |
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Consumo/crédito: una configuración de esta relación desde la publicidadConsumo/crédito: uma configuração dessa relação pela publicidadeConsumption/credit: a configuration of this relationship through advertisingConsumoCréditoPublicidadeConsumo de crédito.ConsumptionCreditAdvertisingCredit consumption.ConsumoCréditoPublicidadConsumo de crédito.In order to verify how the consumption/credit relationship is engendered by advertising, we present reflections on consumption and credit; on advertising, and an analysis – from Peirce’s semiotics – of one advertising piece of the 2010 Master Card Brazil campaign Não tem preço (It is priceless). The credit card, by providing the credit consumption, eliminates the waiting desire and, via advertising, provides the experiencing of emotions and feelings by proposing meanings and values related to family and football.Com o objetivo averiguar como a relação consumo/crédito é engendrada pela publicidade, apresentam-se reflexões sobre consumo e crédito, sobre publicidade e análise de uma peça publicitária de 2010 da campanha “Não tem preço”, para a MasterCard Brasil, aplicando estratégias advindas da semiótica peirciana. O cartão de crédito, ao propiciar o consumo de crédito, elimina o desejo de espera e, via publicidade, propicia a vivência de emoções e sentimentos ao propor sentidos e valores vinculados à família e ao futebol.Con el objetivo de investigar como la relación consumo/crédito se engendra en la publicidad, se presentan reflexiones sobre consumo y crédito, sobre publicidad y análisis de una pieza publicitaria en 2010 de la campaña “No tiene precio”, para MasterCard Brasil, en la cual se aplican estrategias que vienen de la semiótica peirciana. La tarjeta de crédito, cuando propicia el consumo de crédito, elimina el deseo de espera y, vía publicidad, propicia también la vivencia de emociones y sentimientos cuando propone sentidos y valores vinculados a la familia y al futbol.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2017-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/12319810.11606/issn.1984-5057.v9i2p16-25Signos do Consumo; v. 9 n. 2 (2017): Consumo, Publicidade e Branding: conexões e especificidades; 16-251984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/123198/137062Copyright (c) 2018 Andréa Cristina de C. B. Corcione, Maria Ogécia Drigoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCorcione, Andréa Cristina de C. B.Drigo, Maria Ogécia2019-04-01T12:55:20Zoai:revistas.usp.br:article/123198Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-04-01T12:55:20Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false |
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