Consumo/crédito: una configuración de esta relación desde la publicidad

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Corcione, Andréa Cristina de C. B.
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Drigo, Maria Ogécia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signos do Consumo
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/123198
Resumo: In order to verify how the consumption/credit relationship is engendered by advertising, we present reflections on consumption and credit; on advertising, and an analysis – from Peirce’s semiotics – of one advertising piece of the 2010 Master Card Brazil campaign Não tem preço (It is priceless). The credit card, by providing the credit consumption, eliminates the waiting desire and, via advertising, provides the experiencing of emotions and feelings by proposing meanings and values related to family and football.
id USP-63_1021eb91cc31c6498693ec632195ab9f
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/123198
network_acronym_str USP-63
network_name_str Signos do Consumo
repository_id_str
spelling Consumo/crédito: una configuración de esta relación desde la publicidadConsumo/crédito: uma configuração dessa relação pela publicidadeConsumption/credit: a configuration of this relationship through advertisingConsumoCréditoPublicidadeConsumo de crédito.ConsumptionCreditAdvertisingCredit consumption.ConsumoCréditoPublicidadConsumo de crédito.In order to verify how the consumption/credit relationship is engendered by advertising, we present reflections on consumption and credit; on advertising, and an analysis – from Peirce’s semiotics – of one advertising piece of the 2010 Master Card Brazil campaign Não tem preço (It is priceless). The credit card, by providing the credit consumption, eliminates the waiting desire and, via advertising, provides the experiencing of emotions and feelings by proposing meanings and values related to family and football.Com o objetivo averiguar como a relação consumo/crédito é engendrada pela publicidade, apresentam-se reflexões sobre consumo e crédito, sobre publicidade e análise de uma peça publicitária de 2010 da campanha “Não tem preço”, para a MasterCard Brasil, aplicando estratégias advindas da semiótica peirciana. O cartão de crédito, ao propiciar o consumo de crédito, elimina o desejo de espera e, via publicidade, propicia a vivência de emoções e sentimentos ao propor sentidos e valores vinculados à família e ao futebol.Con el objetivo de investigar como la relación consumo/crédito se engendra en la publicidad, se presentan reflexiones sobre consumo y crédito, sobre publicidad y análisis de una pieza publicitaria en 2010 de la campaña “No tiene precio”, para MasterCard Brasil, en la cual se aplican estrategias que vienen de la semiótica peirciana. La tarjeta de crédito, cuando propicia el consumo de crédito, elimina el deseo de espera y, vía publicidad, propicia también la vivencia de emociones y sentimientos cuando propone sentidos y valores vinculados a la familia y al futbol.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2017-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/12319810.11606/issn.1984-5057.v9i2p16-25Signos do Consumo; v. 9 n. 2 (2017): Consumo, Publicidade e Branding: conexões e especificidades; 16-251984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/123198/137062Copyright (c) 2018 Andréa Cristina de C. B. Corcione, Maria Ogécia Drigoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCorcione, Andréa Cristina de C. B.Drigo, Maria Ogécia2019-04-01T12:55:20Zoai:revistas.usp.br:article/123198Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-04-01T12:55:20Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Consumo/crédito: una configuración de esta relación desde la publicidad
Consumo/crédito: uma configuração dessa relação pela publicidade
Consumption/credit: a configuration of this relationship through advertising
title Consumo/crédito: una configuración de esta relación desde la publicidad
spellingShingle Consumo/crédito: una configuración de esta relación desde la publicidad
Corcione, Andréa Cristina de C. B.
Consumo
Crédito
Publicidade
Consumo de crédito.
Consumption
Credit
Advertising
Credit consumption.
Consumo
Crédito
Publicidad
Consumo de crédito.
title_short Consumo/crédito: una configuración de esta relación desde la publicidad
title_full Consumo/crédito: una configuración de esta relación desde la publicidad
title_fullStr Consumo/crédito: una configuración de esta relación desde la publicidad
title_full_unstemmed Consumo/crédito: una configuración de esta relación desde la publicidad
title_sort Consumo/crédito: una configuración de esta relación desde la publicidad
author Corcione, Andréa Cristina de C. B.
author_facet Corcione, Andréa Cristina de C. B.
Drigo, Maria Ogécia
author_role author
author2 Drigo, Maria Ogécia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Corcione, Andréa Cristina de C. B.
Drigo, Maria Ogécia
dc.subject.por.fl_str_mv Consumo
Crédito
Publicidade
Consumo de crédito.
Consumption
Credit
Advertising
Credit consumption.
Consumo
Crédito
Publicidad
Consumo de crédito.
topic Consumo
Crédito
Publicidade
Consumo de crédito.
Consumption
Credit
Advertising
Credit consumption.
Consumo
Crédito
Publicidad
Consumo de crédito.
description In order to verify how the consumption/credit relationship is engendered by advertising, we present reflections on consumption and credit; on advertising, and an analysis – from Peirce’s semiotics – of one advertising piece of the 2010 Master Card Brazil campaign Não tem preço (It is priceless). The credit card, by providing the credit consumption, eliminates the waiting desire and, via advertising, provides the experiencing of emotions and feelings by proposing meanings and values related to family and football.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo não avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/123198
10.11606/issn.1984-5057.v9i2p16-25
url https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/123198
identifier_str_mv 10.11606/issn.1984-5057.v9i2p16-25
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/123198/137062
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Andréa Cristina de C. B. Corcione, Maria Ogécia Drigo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Andréa Cristina de C. B. Corcione, Maria Ogécia Drigo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Signos do Consumo; v. 9 n. 2 (2017): Consumo, Publicidade e Branding: conexões e especificidades; 16-25
1984-5057
reponame:Signos do Consumo
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Signos do Consumo
collection Signos do Consumo
repository.name.fl_str_mv Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br
_version_ 1797068856268685312