Pensando o fã e o consumo: dinâmicas e relações em franquias transmidiáticas
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Signos do Consumo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/150767 |
Resumo: | This paper aims to address the fan culture and its relationship with contemporary transmedia franchises through the notion of immersive consumption. For doing that, we visited the ideas of Henry Jenkins, Carlos Alberto Scolari, Frank Rose, Arnoud and Thompson. Our intention, then, is to propose a possible category built from the inside of the fan culture, as well as to propose an analysis model of the dynamics of the fan within transmedia franchises. |
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Pensando o fã e o consumo: dinâmicas e relações em franquias transmidiáticasReflections about the fan and the consumption: dynamics and relationships in transmedia franchisesReflexión sobre el fan y el consumo: dinámicas y relaciones en concesiones transmediáticasConsumptionTransmedia franchiseFanDeep mediaConsumoConcesión transmediáticaFanMedios profundosConsumoFranquia transmidiáticaFãMídia profundaThis paper aims to address the fan culture and its relationship with contemporary transmedia franchises through the notion of immersive consumption. For doing that, we visited the ideas of Henry Jenkins, Carlos Alberto Scolari, Frank Rose, Arnoud and Thompson. Our intention, then, is to propose a possible category built from the inside of the fan culture, as well as to propose an analysis model of the dynamics of the fan within transmedia franchises.El siguiente trabajo pretende tratar de la cultura fan y su relación con franquicias transmidiáticas contemporáneas, pasando por la idea de un consumo inmersivo. Para ello, visitamos las ideas de Henry Jenkins, Carlos Alberto Scolari, Frank Rose, Arnoud y Thompson. Nuestra pretensión, entonces, es la de proponer una posible categoría proveniente de la cultura fan, así como un modelo de análisis de la dinámica del fan, dentro de franquicias transmidiáticas.Este trabalho pretende tratar da cultura fã e a sua relação com franquias transmidiáticas contemporâneas, passando pela noção de consumo imersivo. Para tal, visitamos as ideias de Henry Jenkins, Carlos Alberto Scolari, Frank Rose, Arnoud e Thompson. Nossa pretensão, então, é propor uma possível categoria advinda da cultura fã, bem como um modelo de análise da dinâmica do fã, dentro de franquias transmidiáticas.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2019-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos parestextoapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/15076710.11606/issn.1984-5057.v11i2p40-51Signos do Consumo; v. 11 n. 2 (2019): Signos do consumo em suas publicizações; 40-511984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/150767/154762Copyright (c) 2019 Diego Figueiredo, Ana Carolina Almeida Souza, Fernanda Alves Ramos Cabralinfo:eu-repo/semantics/openAccessFigueiredo, DiegoSouza, Ana Carolina AlmeidaCabral, Fernanda Alves Ramos2019-08-09T17:35:58Zoai:revistas.usp.br:article/150767Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-08-09T17:35:58Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false |
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