La nueva audiencia para la industria musical: la que compra o la que escucha?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signos do Consumo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/115002 |
Resumo: | The structural changes in the way music is consumed, with an increase in digital sales and piracy transitioning to streaming, culminate in a paradigm shift about who is the target audience of the music industry: it is not anymore the audience that will actually purchase a phonographic product, but it is the audience that listens to it and might generate income in other manners. |
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La nueva audiencia para la industria musical: la que compra o la que escucha?The new audience for the musical industry: one that buys or one that listens?O novo público da indústria musical: aquele que compra ou aquele que escuta?Indústria fonográficaStreamingDigitalYouTubeIndustria fonográficaStreamingDigitalYouTubePhonographic industryStreamingDigitalYouTubeThe structural changes in the way music is consumed, with an increase in digital sales and piracy transitioning to streaming, culminate in a paradigm shift about who is the target audience of the music industry: it is not anymore the audience that will actually purchase a phonographic product, but it is the audience that listens to it and might generate income in other manners.Los cambios estructurales en la forma en que se consume la música, con el aumento de las ventas digitales y la transición a la piratería en streaming, culminan en un cambio de paradigma acerca de quién es el público objetivo de la industria de la música. No es el público que realmente comprar un producto fonográfico más, pero la audiencia que lo escucha y podría generar ingresos de otras maneras.As mudanças estruturais no modo de consumo de música, com o crescimento das vendas digitais e a transição da pirataria para o streaming, culminam numa alteração de paradigma sobre quem é o público-alvo da indústria musical: não mais o público que de fato compra um produto fonográfico, e sim o público que o escuta e gera renda de outras maneiras.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2016-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/11500210.11606/issn.1984-5057.v8i2p44-53Signos do Consumo; v. 8 n. 2 (2016): Estratégias de construção de vínculos nas redes sociais digitais e as novas formas de hidribrização de conteúdos audiovisuais; 44-531984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/115002/120220Copyright (c) 2018 Dani Gurgelinfo:eu-repo/semantics/openAccessGurgel, Dani2019-04-01T12:55:32Zoai:revistas.usp.br:article/115002Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-04-01T12:55:32Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false |
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