Semiótica de la marca de los productos de Procter & Gamble en la película “Minha Mãe é uma peça”
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signos do Consumo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/101401 |
Resumo: | This paper analyzes the advertisement strategy of branded content (DONATON, 2007) that stand out in "Minha Mãe é uma peça", most watched domestic brazilian film in 2013, using as analytical instrument the Peirce's semiotics. Brazilian cinema passes, since the last 20 years, for a period of growth, arriving in 2000's with a significant presence in the national culture. Year after year, Brazilian films stand out among the most watched in the country. That has contributed to the organization of cinema as industry, as in the case of movies made by Globo Filmes, for example. With a Brazilian film industry in formation, has been increasingly frequent integration of products, brands and advertising in the content of national films. The study analyzes the Branded Content strategy of Procter & Gamble products in the story. It is intended to verify the contribution of this strategy in expressivity of brand (PEREZ, 2004), in the construction of symbolic values to consumers. |
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Semiótica de la marca de los productos de Procter & Gamble en la película “Minha Mãe é uma peça”Semiótica da marca dos produtos Procter & Gamble no filme “minha mãe é uma peça”Semiotics of brand of Procter & Gamble products in the movie “Minha Mãe é uma peça”publicidad-entretenimientosemiótica de la marcacinemaadvertisementsemiotics of brandcinemapublicidade-entretenimentosemiótica da marcacinemaThis paper analyzes the advertisement strategy of branded content (DONATON, 2007) that stand out in "Minha Mãe é uma peça", most watched domestic brazilian film in 2013, using as analytical instrument the Peirce's semiotics. Brazilian cinema passes, since the last 20 years, for a period of growth, arriving in 2000's with a significant presence in the national culture. Year after year, Brazilian films stand out among the most watched in the country. That has contributed to the organization of cinema as industry, as in the case of movies made by Globo Filmes, for example. With a Brazilian film industry in formation, has been increasingly frequent integration of products, brands and advertising in the content of national films. The study analyzes the Branded Content strategy of Procter & Gamble products in the story. It is intended to verify the contribution of this strategy in expressivity of brand (PEREZ, 2004), in the construction of symbolic values to consumers.Este artículo analiza los productos de publicidad-entretenimiento integrados en películas (DONATON, 2007), que se destacan en "Minha Mãe é uma peça" más vistos película nacional en los cines brasileños en 2013, utilizando como herramienta de análisis semiótico Peirce. Cine brasileño pasa, ya que los últimos 20 años, por un período de crecimiento, llegando en el año 2000 con una presencia significativa en la cultura nacional. Año tras año, las películas brasileñas destacan entre los más vistos en el país. Esto ha contribuido a la organización del cine como industria, como en el caso de las películas producidas por Globo Filmes, por ejemplo. Con una industria cinematográfica en formación, ha sido cada vez más frecuente la integración de productos, marcas y publicidad en el contenido de las películas nacionales. Examina la estrategia de integración de los productos de Procter & Gamble en la historia. El objetivo es verificar la contribución de esta estrategia como elemento expresivo de la marca (PEREZ, 2004), en la construcción de valores simbólicos a los consumidores.Este artigo analisa a estratégia de publicidade-entretenimento de integração de produtos em filmes (DONATON, 2007), que se destacam em “Minha Mãe é uma peça”, filme nacional mais assistido nos cinemas brasileiros em 2013, usando como instrumento de análise semiótica de Peirce. O cinema brasileiro passa, desde os últimos 20 anos, por um período de crescimento, chegando em 2000 Com uma presença significativa na cultura nacional. Ano após ano, os filmes brasileiros se destacam entre os mais assistidos no país. Isso tem contribuído para a organização do cinema como indústria, como no caso de filmes produzidos pela Globo Filmes, por exemplo. Com uma indústria cinematográfica em formação, tem sido cada vez mais frequente integração de produtos, marcas e publicidade no conteúdo dos filmes nacionais. O estudo analisa a estratégia de integrações de produtos da Procter & Gamble na história. Pretende-se verificar a contribuição dessa estratégia como elemento de expressividade da marca (PEREZ, 2004), na construção de valores simbólicos para os consumidores.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2014-06-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/10140110.11606/issn.1984-5057.v6i1p71-92Signos do Consumo; v. 6 n. 1 (2014): Signos do consumo, experiência em foco; 71-921984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/101401/100016Copyright (c) 2018 Pablo Moreno Fernandes Vianainfo:eu-repo/semantics/openAccessViana, Pablo Moreno Fernandes2019-04-01T12:52:59Zoai:revistas.usp.br:article/101401Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-04-01T12:52:59Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false |
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