In the name of the right to be a child: the avant-guard role of the legal framework for early childhood in combating consumer pressure and marketing communication

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Paulo Roberto Nassar de
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Andreucci, Ana Claudia Pompeu Torezan
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signos do Consumo
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/150731
Resumo: El presente trabajo tiene por objetivo analizar el papel vanguardista de la Ley 13.257/2016 denominada de Marco Legal de la Primera Infancia, y que disciplina mecanismos de regulación de la exposición precoz a la comunicación mercadológica y presión consumista a los niños de 0 a 6 años de edad
id USP-63_86ea77067e4a03358c57bb6a5cb9ce40
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/150731
network_acronym_str USP-63
network_name_str Signos do Consumo
repository_id_str
spelling In the name of the right to be a child: the avant-guard role of the legal framework for early childhood in combating consumer pressure and marketing communicationEn nombre del derecho de ser niño: el papel vanguardista del marco legal de la primera infancia en el combate a la presión consumista y la comunicación mercadológicaEm nome do direito de ser criança: o papel vanguardista do marco legal da primeira infância no combate à pressão consumista e a comunicação mercadológicaVulnerabilityConsumer pressureLegal framework for early childhoodLegislative vanguardismVulnerabilidadPresión consumistaMarco legal de la primera infanciaVanguardismo legislativoVulnerabilidadePressão consumistaMarco legal da primeira infânciaVanguardismo legislativoEl presente trabajo tiene por objetivo analizar el papel vanguardista de la Ley 13.257/2016 denominada de Marco Legal de la Primera Infancia, y que disciplina mecanismos de regulación de la exposición precoz a la comunicación mercadológica y presión consumista a los niños de 0 a 6 años de edadThis study aims to analyze the avant-garde role of Law 13,257/2016 called the Legal Framework for Early Childhood, which regulates mechanisms of early exposure to marketing communication and consumer pressure for children from 0 to 6 years old.Este trabalho tem por objetivo analisar o papel vanguardista da Lei nº 13.257/2016, denominada de Marco Legal da Primeira Infância e que disciplina mecanismos de regulação da exposição precoce à comunicação mercadológica e pressão consumista às crianças de zero a seis anos de idade.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2018-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos parestextoapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/15073110.11606/issn.1984-5057.v11i1p26-33Signos do Consumo; v. 11 n. 1 (2019): Consumos midiáticos, consumidores em debate; 26-331984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/150731/150677Copyright (c) 2018 Paulo Roberto Nassar de Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Paulo Roberto Nassar deAndreucci, Ana Claudia Pompeu Torezan2019-04-01T12:51:52Zoai:revistas.usp.br:article/150731Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-04-01T12:51:52Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv In the name of the right to be a child: the avant-guard role of the legal framework for early childhood in combating consumer pressure and marketing communication
En nombre del derecho de ser niño: el papel vanguardista del marco legal de la primera infancia en el combate a la presión consumista y la comunicación mercadológica
Em nome do direito de ser criança: o papel vanguardista do marco legal da primeira infância no combate à pressão consumista e a comunicação mercadológica
title In the name of the right to be a child: the avant-guard role of the legal framework for early childhood in combating consumer pressure and marketing communication
spellingShingle In the name of the right to be a child: the avant-guard role of the legal framework for early childhood in combating consumer pressure and marketing communication
Oliveira, Paulo Roberto Nassar de
Vulnerability
Consumer pressure
Legal framework for early childhood
Legislative vanguardism
Vulnerabilidad
Presión consumista
Marco legal de la primera infancia
Vanguardismo legislativo
Vulnerabilidade
Pressão consumista
Marco legal da primeira infância
Vanguardismo legislativo
title_short In the name of the right to be a child: the avant-guard role of the legal framework for early childhood in combating consumer pressure and marketing communication
title_full In the name of the right to be a child: the avant-guard role of the legal framework for early childhood in combating consumer pressure and marketing communication
title_fullStr In the name of the right to be a child: the avant-guard role of the legal framework for early childhood in combating consumer pressure and marketing communication
title_full_unstemmed In the name of the right to be a child: the avant-guard role of the legal framework for early childhood in combating consumer pressure and marketing communication
title_sort In the name of the right to be a child: the avant-guard role of the legal framework for early childhood in combating consumer pressure and marketing communication
author Oliveira, Paulo Roberto Nassar de
author_facet Oliveira, Paulo Roberto Nassar de
Andreucci, Ana Claudia Pompeu Torezan
author_role author
author2 Andreucci, Ana Claudia Pompeu Torezan
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Paulo Roberto Nassar de
Andreucci, Ana Claudia Pompeu Torezan
dc.subject.por.fl_str_mv Vulnerability
Consumer pressure
Legal framework for early childhood
Legislative vanguardism
Vulnerabilidad
Presión consumista
Marco legal de la primera infancia
Vanguardismo legislativo
Vulnerabilidade
Pressão consumista
Marco legal da primeira infância
Vanguardismo legislativo
topic Vulnerability
Consumer pressure
Legal framework for early childhood
Legislative vanguardism
Vulnerabilidad
Presión consumista
Marco legal de la primera infancia
Vanguardismo legislativo
Vulnerabilidade
Pressão consumista
Marco legal da primeira infância
Vanguardismo legislativo
description El presente trabajo tiene por objetivo analizar el papel vanguardista de la Ley 13.257/2016 denominada de Marco Legal de la Primera Infancia, y que disciplina mecanismos de regulación de la exposición precoz a la comunicación mercadológica y presión consumista a los niños de 0 a 6 años de edad
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo não avaliado pelos pares
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/150731
10.11606/issn.1984-5057.v11i1p26-33
url https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/150731
identifier_str_mv 10.11606/issn.1984-5057.v11i1p26-33
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/150731/150677
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Paulo Roberto Nassar de Oliveira
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Paulo Roberto Nassar de Oliveira
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Signos do Consumo; v. 11 n. 1 (2019): Consumos midiáticos, consumidores em debate; 26-33
1984-5057
reponame:Signos do Consumo
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Signos do Consumo
collection Signos do Consumo
repository.name.fl_str_mv Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br
_version_ 1797068856349425664