Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signos do Consumo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105706 |
Resumo: | This paper aims to contextualize the telenovela in studies about the mediatization, in general, and more specifically, the mediatization of consumption. The intent is to bring possible research developments about the subject by the perspective of representation of the daily rituals of consumption in telenovelas. We intend to discuss, briefly, studies that bring new research horizons in the area, as the research of Andreas Hepp (2014), and its possible applicability in the Brazilian telenovelas. |
id |
USP-63_9b4b44efb1cf9957f5379f06bc835a14 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/105706 |
network_acronym_str |
USP-63 |
network_name_str |
Signos do Consumo |
repository_id_str |
|
spelling |
Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelasDirectrices para pensar la mediatización de los rituales de consumo en las telenovelas brasileñasDiretrizes para pensar a midiatização dos rituais de consumo nas telenovelas brasileirastelenovelamidiatizaçãoconsumorituais de consumomídiatelenovelasmediatizaciónrituales de consumomediostelenovelamediatizationconsumptionconsumption ritualsmediaThis paper aims to contextualize the telenovela in studies about the mediatization, in general, and more specifically, the mediatization of consumption. The intent is to bring possible research developments about the subject by the perspective of representation of the daily rituals of consumption in telenovelas. We intend to discuss, briefly, studies that bring new research horizons in the area, as the research of Andreas Hepp (2014), and its possible applicability in the Brazilian telenovelas.El artículo pretende contextualizar los estudios de telenovelas que tratan de la mediatización, en general, y más específicamente, la mediatización de consumo. El objetivo es traer posibles desarrollos de investigación a través de la perspectiva de la representación de los rituales cotidianos de consumo en las telenovelas. La intención es discutir, brevemente, los estudios que traen nuevos horizontes de investigación sobre el tema, como Andreas Hepp (2014), y su posible aplicación en la telenovela brasileña.O artigo busca contextualizar a telenovela nos estudos que abordam a midiatização, de modo geral, e, mais especificamente, a midiatização do consumo. O objetivo é trazer possíveis desdobramentos de pesquisa sobre o assunto pela perspectiva da representação dos rituais cotidianos de consumo nas telenovelas. Pretende-se discutir, brevemente, estudos que trazem novos horizontes de pesquisa na área, como o do pesquisador Andreas Hepp (2014), e suas possíveis aplicabilidades na telenovela brasileira.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2014-12-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/10570610.11606/issn.1984-5057.v6i2p255-260Signos do Consumo; v. 6 n. 2 (2014): Os signos do consumo, discurso, circulação e apropriações; 255-2601984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105706/104440Copyright (c) 2018 Rosana Mauro, Eneus Trindadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessMauro, RosanaTrindade, Eneus2019-04-01T12:55:50Zoai:revistas.usp.br:article/105706Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-04-01T12:55:50Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas Directrices para pensar la mediatización de los rituales de consumo en las telenovelas brasileñas Diretrizes para pensar a midiatização dos rituais de consumo nas telenovelas brasileiras |
title |
Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas |
spellingShingle |
Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas Mauro, Rosana telenovela midiatização consumo rituais de consumo mídia telenovelas mediatización rituales de consumo medios telenovela mediatization consumption consumption rituals media |
title_short |
Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas |
title_full |
Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas |
title_fullStr |
Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas |
title_full_unstemmed |
Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas |
title_sort |
Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas |
author |
Mauro, Rosana |
author_facet |
Mauro, Rosana Trindade, Eneus |
author_role |
author |
author2 |
Trindade, Eneus |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mauro, Rosana Trindade, Eneus |
dc.subject.por.fl_str_mv |
telenovela midiatização consumo rituais de consumo mídia telenovelas mediatización rituales de consumo medios telenovela mediatization consumption consumption rituals media |
topic |
telenovela midiatização consumo rituais de consumo mídia telenovelas mediatización rituales de consumo medios telenovela mediatization consumption consumption rituals media |
description |
This paper aims to contextualize the telenovela in studies about the mediatization, in general, and more specifically, the mediatization of consumption. The intent is to bring possible research developments about the subject by the perspective of representation of the daily rituals of consumption in telenovelas. We intend to discuss, briefly, studies that bring new research horizons in the area, as the research of Andreas Hepp (2014), and its possible applicability in the Brazilian telenovelas. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-12-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo não avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105706 10.11606/issn.1984-5057.v6i2p255-260 |
url |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105706 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1984-5057.v6i2p255-260 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105706/104440 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Rosana Mauro, Eneus Trindade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Rosana Mauro, Eneus Trindade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signos do Consumo; v. 6 n. 2 (2014): Os signos do consumo, discurso, circulação e apropriações; 255-260 1984-5057 reponame:Signos do Consumo instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Signos do Consumo |
collection |
Signos do Consumo |
repository.name.fl_str_mv |
Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br |
_version_ |
1797068855893295104 |