Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mauro, Rosana
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Trindade, Eneus
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signos do Consumo
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105706
Resumo: This paper aims to contextualize the telenovela in studies about the mediatization, in general, and more specifically, the mediatization of consumption. The intent is to bring possible research developments about the subject by the perspective of representation of the daily rituals of consumption in telenovelas. We intend to discuss, briefly, studies that bring new research horizons in the area, as the research of Andreas Hepp (2014), and its possible applicability in the Brazilian telenovelas.
id USP-63_9b4b44efb1cf9957f5379f06bc835a14
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/105706
network_acronym_str USP-63
network_name_str Signos do Consumo
repository_id_str
spelling Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelasDirectrices para pensar la mediatización de los rituales de consumo en las telenovelas brasileñasDiretrizes para pensar a midiatização dos rituais de consumo nas telenovelas brasileirastelenovelamidiatizaçãoconsumorituais de consumomídiatelenovelasmediatizaciónrituales de consumomediostelenovelamediatizationconsumptionconsumption ritualsmediaThis paper aims to contextualize the telenovela in studies about the mediatization, in general, and more specifically, the mediatization of consumption. The intent is to bring possible research developments about the subject by the perspective of representation of the daily rituals of consumption in telenovelas. We intend to discuss, briefly, studies that bring new research horizons in the area, as the research of Andreas Hepp (2014), and its possible applicability in the Brazilian telenovelas.El artículo pretende contextualizar los estudios de telenovelas que tratan de la mediatización, en general, y más específicamente, la mediatización de consumo. El objetivo es traer posibles desarrollos de investigación a través de la perspectiva de la representación de los rituales cotidianos de consumo en las telenovelas. La intención es discutir, brevemente, los estudios que traen nuevos horizontes de investigación sobre el tema, como Andreas Hepp (2014), y su posible aplicación en la telenovela brasileña.O artigo busca contextualizar a telenovela nos estudos que abordam a midiatização, de modo geral, e, mais especificamente, a midiatização do consumo. O objetivo é trazer possíveis desdobramentos de pesquisa sobre o assunto pela perspectiva da representação dos rituais cotidianos de consumo nas telenovelas. Pretende-se discutir, brevemente, estudos que trazem novos horizontes de pesquisa na área, como o do pesquisador Andreas Hepp (2014), e suas possíveis aplicabilidades na telenovela brasileira.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2014-12-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/10570610.11606/issn.1984-5057.v6i2p255-260Signos do Consumo; v. 6 n. 2 (2014): Os signos do consumo, discurso, circulação e apropriações; 255-2601984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105706/104440Copyright (c) 2018 Rosana Mauro, Eneus Trindadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessMauro, RosanaTrindade, Eneus2019-04-01T12:55:50Zoai:revistas.usp.br:article/105706Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-04-01T12:55:50Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas
Directrices para pensar la mediatización de los rituales de consumo en las telenovelas brasileñas
Diretrizes para pensar a midiatização dos rituais de consumo nas telenovelas brasileiras
title Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas
spellingShingle Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas
Mauro, Rosana
telenovela
midiatização
consumo
rituais de consumo
mídia
telenovelas
mediatización
rituales de consumo
medios
telenovela
mediatization
consumption
consumption rituals
media
title_short Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas
title_full Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas
title_fullStr Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas
title_full_unstemmed Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas
title_sort Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas
author Mauro, Rosana
author_facet Mauro, Rosana
Trindade, Eneus
author_role author
author2 Trindade, Eneus
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mauro, Rosana
Trindade, Eneus
dc.subject.por.fl_str_mv telenovela
midiatização
consumo
rituais de consumo
mídia
telenovelas
mediatización
rituales de consumo
medios
telenovela
mediatization
consumption
consumption rituals
media
topic telenovela
midiatização
consumo
rituais de consumo
mídia
telenovelas
mediatización
rituales de consumo
medios
telenovela
mediatization
consumption
consumption rituals
media
description This paper aims to contextualize the telenovela in studies about the mediatization, in general, and more specifically, the mediatization of consumption. The intent is to bring possible research developments about the subject by the perspective of representation of the daily rituals of consumption in telenovelas. We intend to discuss, briefly, studies that bring new research horizons in the area, as the research of Andreas Hepp (2014), and its possible applicability in the Brazilian telenovelas.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-12-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo não avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105706
10.11606/issn.1984-5057.v6i2p255-260
url https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105706
identifier_str_mv 10.11606/issn.1984-5057.v6i2p255-260
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105706/104440
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Rosana Mauro, Eneus Trindade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Rosana Mauro, Eneus Trindade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Signos do Consumo; v. 6 n. 2 (2014): Os signos do consumo, discurso, circulação e apropriações; 255-260
1984-5057
reponame:Signos do Consumo
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Signos do Consumo
collection Signos do Consumo
repository.name.fl_str_mv Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br
_version_ 1797068855893295104