Mathematical skills and financial knowledge in high school

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Marcella Alves da
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Leal, Edvalda Araujo, Araujo, Tamires Sousa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de contabilidade e organizações
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/147269
Resumo: Financial education is essential in the daily lives of young Brazilians to plan a more conscious consumption. This article discusses the association of the financial knowledge of high school students of public schools in a metropolitan region with demographic and socioeconomic characteristics of about 970 young people. The research was applied to the adolescents enrolled in the eight public schools of different regions of the city, and the financial knowledge was measured by the incorrect answers given in themes such as interest and discounts, time value of money and investments.. In addition to family income and gender, usually already listed by the literature, this study shows that financial education has a direct relation with the mathematical skills of young people.
id USP-65_6b0562e4dacf7cde77a32d702d0be5a0
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/147269
network_acronym_str USP-65
network_name_str Revista de contabilidade e organizações
repository_id_str
spelling Mathematical skills and financial knowledge in high schoolHabilidades matemáticas e o conhecimento financeiro no ensino médioHigh schoolFinancial educationFinancial knowledgeMathematical skillsEnsino médioEducação FinanceiraConhecimento FinanceiroHabilidades metemáticasFinancial education is essential in the daily lives of young Brazilians to plan a more conscious consumption. This article discusses the association of the financial knowledge of high school students of public schools in a metropolitan region with demographic and socioeconomic characteristics of about 970 young people. The research was applied to the adolescents enrolled in the eight public schools of different regions of the city, and the financial knowledge was measured by the incorrect answers given in themes such as interest and discounts, time value of money and investments.. In addition to family income and gender, usually already listed by the literature, this study shows that financial education has a direct relation with the mathematical skills of young people.A educação financeira é essencial no cotidiano dos jovens brasileiros para planejar um consumo mais consciente. O artigo discute a associação do conhecimento financeiro dos estudantes do ensino médio de escolas públicas em uma região metropolitana com características demográficas e socioeconômicas de cerca de 970 jovens. A pesquisa foi aplicada para os jovens distribuídos em oito escolas públicas de diferentes regiões da cidade, e foi medido o conhecimento financeiro pelas respostas incorretas dadas em temáticas como juros e descontos, valor do dinheiro no tempo e investimentos. Além da relação com renda familiar e gênero, usualmente encontradas já na literatura, este estudo mostra que a educação financeira tem relação direta com habilidades matemáticas dos jovens.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto2018-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/xmlhttps://www.revistas.usp.br/rco/article/view/14726910.11606/issn.1982-6486.rco.2018.147269Revista de Contabilidade e Organizações; Vol. 12 (2018); e147269Revista de Contabilidade e Organizações; Vol. 12 (2018); e147269Revista de Contabilidade e Organizações; v. 12 (2018); e1472691982-6486reponame:Revista de contabilidade e organizaçõesinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rco/article/view/147269/149848https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/147269/152920Copyright (c) 2018 Revista de Contabilidade e Organizaçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Marcella Alves daLeal, Edvalda AraujoAraujo, Tamires Sousa2020-06-25T13:36:09Zoai:revistas.usp.br:article/147269Revistahttps://www.revistas.usp.br/rcoPUBhttps://www.revistas.usp.br/rco/oairco@usp.br1982-64861982-6486opendoar:2020-06-25T13:36:09Revista de contabilidade e organizações - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Mathematical skills and financial knowledge in high school
Habilidades matemáticas e o conhecimento financeiro no ensino médio
title Mathematical skills and financial knowledge in high school
spellingShingle Mathematical skills and financial knowledge in high school
Silva, Marcella Alves da
High school
Financial education
Financial knowledge
Mathematical skills
Ensino médio
Educação Financeira
Conhecimento Financeiro
Habilidades metemáticas
title_short Mathematical skills and financial knowledge in high school
title_full Mathematical skills and financial knowledge in high school
title_fullStr Mathematical skills and financial knowledge in high school
title_full_unstemmed Mathematical skills and financial knowledge in high school
title_sort Mathematical skills and financial knowledge in high school
author Silva, Marcella Alves da
author_facet Silva, Marcella Alves da
Leal, Edvalda Araujo
Araujo, Tamires Sousa
author_role author
author2 Leal, Edvalda Araujo
Araujo, Tamires Sousa
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Marcella Alves da
Leal, Edvalda Araujo
Araujo, Tamires Sousa
dc.subject.por.fl_str_mv High school
Financial education
Financial knowledge
Mathematical skills
Ensino médio
Educação Financeira
Conhecimento Financeiro
Habilidades metemáticas
topic High school
Financial education
Financial knowledge
Mathematical skills
Ensino médio
Educação Financeira
Conhecimento Financeiro
Habilidades metemáticas
description Financial education is essential in the daily lives of young Brazilians to plan a more conscious consumption. This article discusses the association of the financial knowledge of high school students of public schools in a metropolitan region with demographic and socioeconomic characteristics of about 970 young people. The research was applied to the adolescents enrolled in the eight public schools of different regions of the city, and the financial knowledge was measured by the incorrect answers given in themes such as interest and discounts, time value of money and investments.. In addition to family income and gender, usually already listed by the literature, this study shows that financial education has a direct relation with the mathematical skills of young people.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/147269
10.11606/issn.1982-6486.rco.2018.147269
url https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/147269
identifier_str_mv 10.11606/issn.1982-6486.rco.2018.147269
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/147269/149848
https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/147269/152920
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista de Contabilidade e Organizações
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista de Contabilidade e Organizações
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Contabilidade e Organizações; Vol. 12 (2018); e147269
Revista de Contabilidade e Organizações; Vol. 12 (2018); e147269
Revista de Contabilidade e Organizações; v. 12 (2018); e147269
1982-6486
reponame:Revista de contabilidade e organizações
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista de contabilidade e organizações
collection Revista de contabilidade e organizações
repository.name.fl_str_mv Revista de contabilidade e organizações - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv rco@usp.br
_version_ 1797054145605140480