The word that stimulates the learning process
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estilos da Clínica (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46087 |
Resumo: | This paper approaches the learning process from the theoretical psychoanalytic referential. It will�discuss this process considering the word, which constitutes a Being and stimulates the movement of learning, related here, to the Freudian concept of Aufhebung. The first register marks the constitution of knowledge, as well as the importance of not knowing, will be some of the aspects considered in the proposed reading made over the one who learns in order to understand those who do not always learn. |
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The word that stimulates the learning processLa palabra que impulsiona el aprendizajeA palavra que impulsiona a aprendizagempsicanálisepalavraaprendizagemAufhebung freudianapsicoanálisispalabraaprendizajeAufhebung freudianapsychoanalysiswordlearningAufhebung freudianThis paper approaches the learning process from the theoretical psychoanalytic referential. It will�discuss this process considering the word, which constitutes a Being and stimulates the movement of learning, related here, to the Freudian concept of Aufhebung. The first register marks the constitution of knowledge, as well as the importance of not knowing, will be some of the aspects considered in the proposed reading made over the one who learns in order to understand those who do not always learn.Este artículo aborda el proceso de aprendizaje a partir del referencial psicoanalítico. Hace una reflexión sobre ese proceso a partir de la palabra, que constituye un referencial para el sujeto e impulsiona el movimiento del aprender, relacionado aqui com el concepto de la Aufhebung freudiana. Las marcas de los primeros registros, la constitución del saber, la importancia del desconocer serán algunos aspectos considerados en la lectura que buscaremos hacer del sujeto que aprende para que posamos comprender mejor aquellos que ni siempre aprenden.Este artigo aborda o processo de aprendizagem a partir do referencial teórico psicanalítico. Faz uma reflexão sobre esse processo a partir da palavra, que constitui um Sujeito e que impulsiona o movimento do aprender, relacionado, aqui, ao conceito da Aufhebung freudiana. As relações entre saber e conhecer, bem como a importância do desconhecer, são alguns aspectos considerados na leitura que é feita sobre o Sujeito que aprende para que se possa compreender melhor aqueles que nem sempre aprendem.Universidade de São Paulo2010-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/4608710.11606/issn.1981-1624.v15i1p218-227Estilos da Clinica; v. 15 n. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 218-227Estilos da Clinica; ##issue.vol## 15 ##issue.no## 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 218-227Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 15 N. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 218-227Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 15 No. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 218-227Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 15 No 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 218-227Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 15 Núm. 1 (2010): Dossiê: Experiências inclusivas; 218-2271981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46087/49712Duarte, Lélis Terezinha MarinoFrej, Nanette ZmeriMelo, Maria de Fátima Vilar deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:00:23Zoai:revistas.usp.br:article/46087Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:00:23Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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