Perfis de ouvintes: perspectivas e desafios no panorama radiofônico
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Matrizes (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/122896 |
Resumo: | The main purpose of this paper is to consider possible radio listeners’ profiles that can be used in a converging communication context. Based on literature review, we observe listeners’ role, as well as communication exchanges over radio’s history, and we think over reception in the age of convergence. We work with the habitus concept, according to Pierre Bourdieu and Norbert Elias, to analyze listeners and their relations towards radio. We also rely on Reception and on Digital Communication Studies to complement the theoretical discussion. Eight listeners categories have been created to understand these types of action regarding conventional and expanded radio. |
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Perfis de ouvintes: perspectivas e desafios no panorama radiofônicoListeners’ profiles: perspectives and challenges in radio sceneryListenersaudiencestransformationsconvergenceOuvintespúblicostransformaçõesconvergênciaThe main purpose of this paper is to consider possible radio listeners’ profiles that can be used in a converging communication context. Based on literature review, we observe listeners’ role, as well as communication exchanges over radio’s history, and we think over reception in the age of convergence. We work with the habitus concept, according to Pierre Bourdieu and Norbert Elias, to analyze listeners and their relations towards radio. We also rely on Reception and on Digital Communication Studies to complement the theoretical discussion. Eight listeners categories have been created to understand these types of action regarding conventional and expanded radio.A preocupação central deste artigo é refletir sobre possíveis perfis de radiouvinte que tenham validade em uma realidade comunicacional convergente. A partir de uma revisão teórica, procuramos observar o papel do ouvinte e as trocas comunicacionais ao longo da história do rádio, refletindo sobre a recepção na Era da Convergência. Utilizamos o conceito de habitus de Pierre Bourdieu e de Norbert Elias para analisar o ouvinte e suas relações com o rádio. Os estudos de recepção e de comunicação digital complementam a base teórica da pesquisa. Para compreender as ações do consumidor no rádio convencional e no rádio expandido, apresentamos oito categorias.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes, Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação2017-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/12289610.11606/issn.1982-8160.v11i1p189-209MATRIZes; v. 11 n. 1 (2017); 189-209MATRIZes; Vol. 11 No 1 (2017); 189-209MATRIZes; V. 11 N. 1 (2017); 189-209MATRIZes; Vol. 11 No. 1 (2017); 189-209MATRIZes; Vol. 11 Núm. 1 (2017); 189-2091982-81601982-2073reponame:Matrizes (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/122896/127924https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/122896/127925Copyright (c) 2017 Matrizesinfo:eu-repo/semantics/openAccessBianchi, Graziela Soaresde Quadros, Cláudia IreneBespalhok, Flávia BazanKaseker, Mônica2020-06-16T20:07:07Zoai:revistas.usp.br:article/122896Revistahttps://www.revistas.usp.br/matrizesPUBhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/oaimatrizes@usp.br1982-81601982-2073opendoar:2023-01-12T16:39:31.066510Matrizes (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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