The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model:

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Ronaldo Aparecido da
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798
Resumo: This article aims to investigate the impact of the forced transposition of the face-to-face physical education program degree to emergency remote education. We have studied 138 students, which received information, the informed consent term, and completed the questionnaire on the opinion of the change of the course. Results show that the students did not approve the change and did not consider professors prepared to act remotely. The most valuable technological assets were the ones synchronous with the teachers, who taught remote classes. As a conclusion, we verified the forced transposition was necessary due to the pandemic but was not well accepted by the students. Thus, courses transferred to the remote modality need to be improved and professors better trained.
id USP-71_0a9ff4ad30b084598fdf99a7500d1f70
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/174798
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model: O impacto da pandemia da covid-19 na transposição forçada do curso de Educação Física presencial para um modelo de ensino remoto emergencial: O impacto da pandemia da covid-19 na transposição forçada do curso de Educação Física presencial para um modelo de ensino remoto emergencial: EnsinoAprendizagemVirtualTecnologiaPedagogiaEnsinoAprendizagemVirtualTecnologiaPedagogiaTeachingVirtual learningTechnologyPedagogyThis article aims to investigate the impact of the forced transposition of the face-to-face physical education program degree to emergency remote education. We have studied 138 students, which received information, the informed consent term, and completed the questionnaire on the opinion of the change of the course. Results show that the students did not approve the change and did not consider professors prepared to act remotely. The most valuable technological assets were the ones synchronous with the teachers, who taught remote classes. As a conclusion, we verified the forced transposition was necessary due to the pandemic but was not well accepted by the students. Thus, courses transferred to the remote modality need to be improved and professors better trained.O objetivo desse artigo é investigar o impacto da transposição forçada do curso presencial de licenciatura em educação física para o ensino remoto emergencial. Foram estudados 138, que receberam as informações, o termo de consentimento livre e esclarecido e preencheram questionário sobre a opinião da mudança do curso. Os resultados demonstraram que os alunos não aprovaram a mudança e não consideraram os docentes preparados para atuar remotamente. As ferramentas tecnológicas mais bem avaliadas foram as síncronas com os docentes, que proporcionavam aulas remotas. Como conclusão, verificamos que a transposição forçada foi necessária devido à pandemia, mas não foi bem aceita pelos alunos. Assim, é preciso aprimorar os cursos transferidos para a modalidade remota e formar melhor os professores.O objetivo desse artigo é investigar o impacto da transposição forçada do curso presencial de licenciatura em educação física para o ensino remoto emergencial. Foram estudados 138, que receberam as informações, o termo de consentimento livre e esclarecido e preencheram questionário sobre a opinião da mudança do curso. Os resultados demonstraram que os alunos não aprovaram a mudança e não consideraram os docentes preparados para atuar remotamente. As ferramentas tecnológicas mais bem avaliadas foram as síncronas com os docentes, que proporcionavam aulas remotas. Como conclusão, verificamos que a transposição forçada foi necessária devido à pandemia, mas não foi bem aceita pelos alunos. Assim, é preciso aprimorar os cursos transferidos para a modalidade remota e formar melhor os professores.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2022-07-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/17479810.11606/issn.2316-9125.v27i1p152-166Comunicação & Educação; v. 27 n. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 152-166Comunicação & Educação; Vol. 27 No. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 152-166Comunicação & Educação; Vol. 27 Núm. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 152-1662316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798/184050https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798/185402Copyright (c) 2022 Ronaldo Aparecido da Silvahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Ronaldo Aparecido da2022-07-19T19:20:21Zoai:revistas.usp.br:article/174798Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:31.518335Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model:
O impacto da pandemia da covid-19 na transposição forçada do curso de Educação Física presencial para um modelo de ensino remoto emergencial:
O impacto da pandemia da covid-19 na transposição forçada do curso de Educação Física presencial para um modelo de ensino remoto emergencial:
title The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model:
spellingShingle The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model:
Silva, Ronaldo Aparecido da
Ensino
Aprendizagem
Virtual
Tecnologia
Pedagogia
Ensino
Aprendizagem
Virtual
Tecnologia
Pedagogia
Teaching
Virtual learning
Technology
Pedagogy
title_short The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model:
title_full The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model:
title_fullStr The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model:
title_full_unstemmed The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model:
title_sort The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model:
author Silva, Ronaldo Aparecido da
author_facet Silva, Ronaldo Aparecido da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Ronaldo Aparecido da
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino
Aprendizagem
Virtual
Tecnologia
Pedagogia
Ensino
Aprendizagem
Virtual
Tecnologia
Pedagogia
Teaching
Virtual learning
Technology
Pedagogy
topic Ensino
Aprendizagem
Virtual
Tecnologia
Pedagogia
Ensino
Aprendizagem
Virtual
Tecnologia
Pedagogia
Teaching
Virtual learning
Technology
Pedagogy
description This article aims to investigate the impact of the forced transposition of the face-to-face physical education program degree to emergency remote education. We have studied 138 students, which received information, the informed consent term, and completed the questionnaire on the opinion of the change of the course. Results show that the students did not approve the change and did not consider professors prepared to act remotely. The most valuable technological assets were the ones synchronous with the teachers, who taught remote classes. As a conclusion, we verified the forced transposition was necessary due to the pandemic but was not well accepted by the students. Thus, courses transferred to the remote modality need to be improved and professors better trained.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798
10.11606/issn.2316-9125.v27i1p152-166
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v27i1p152-166
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798/184050
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798/185402
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Ronaldo Aparecido da Silva
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Ronaldo Aparecido da Silva
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 27 n. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 152-166
Comunicação & Educação; Vol. 27 No. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 152-166
Comunicação & Educação; Vol. 27 Núm. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 152-166
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047092686880768