The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model:
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798 |
Resumo: | This article aims to investigate the impact of the forced transposition of the face-to-face physical education program degree to emergency remote education. We have studied 138 students, which received information, the informed consent term, and completed the questionnaire on the opinion of the change of the course. Results show that the students did not approve the change and did not consider professors prepared to act remotely. The most valuable technological assets were the ones synchronous with the teachers, who taught remote classes. As a conclusion, we verified the forced transposition was necessary due to the pandemic but was not well accepted by the students. Thus, courses transferred to the remote modality need to be improved and professors better trained. |
id |
USP-71_0a9ff4ad30b084598fdf99a7500d1f70 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/174798 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model: O impacto da pandemia da covid-19 na transposição forçada do curso de Educação Física presencial para um modelo de ensino remoto emergencial: O impacto da pandemia da covid-19 na transposição forçada do curso de Educação Física presencial para um modelo de ensino remoto emergencial: EnsinoAprendizagemVirtualTecnologiaPedagogiaEnsinoAprendizagemVirtualTecnologiaPedagogiaTeachingVirtual learningTechnologyPedagogyThis article aims to investigate the impact of the forced transposition of the face-to-face physical education program degree to emergency remote education. We have studied 138 students, which received information, the informed consent term, and completed the questionnaire on the opinion of the change of the course. Results show that the students did not approve the change and did not consider professors prepared to act remotely. The most valuable technological assets were the ones synchronous with the teachers, who taught remote classes. As a conclusion, we verified the forced transposition was necessary due to the pandemic but was not well accepted by the students. Thus, courses transferred to the remote modality need to be improved and professors better trained.O objetivo desse artigo é investigar o impacto da transposição forçada do curso presencial de licenciatura em educação física para o ensino remoto emergencial. Foram estudados 138, que receberam as informações, o termo de consentimento livre e esclarecido e preencheram questionário sobre a opinião da mudança do curso. Os resultados demonstraram que os alunos não aprovaram a mudança e não consideraram os docentes preparados para atuar remotamente. As ferramentas tecnológicas mais bem avaliadas foram as síncronas com os docentes, que proporcionavam aulas remotas. Como conclusão, verificamos que a transposição forçada foi necessária devido à pandemia, mas não foi bem aceita pelos alunos. Assim, é preciso aprimorar os cursos transferidos para a modalidade remota e formar melhor os professores.O objetivo desse artigo é investigar o impacto da transposição forçada do curso presencial de licenciatura em educação física para o ensino remoto emergencial. Foram estudados 138, que receberam as informações, o termo de consentimento livre e esclarecido e preencheram questionário sobre a opinião da mudança do curso. Os resultados demonstraram que os alunos não aprovaram a mudança e não consideraram os docentes preparados para atuar remotamente. As ferramentas tecnológicas mais bem avaliadas foram as síncronas com os docentes, que proporcionavam aulas remotas. Como conclusão, verificamos que a transposição forçada foi necessária devido à pandemia, mas não foi bem aceita pelos alunos. Assim, é preciso aprimorar os cursos transferidos para a modalidade remota e formar melhor os professores.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2022-07-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/17479810.11606/issn.2316-9125.v27i1p152-166Comunicação & Educação; v. 27 n. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 152-166Comunicação & Educação; Vol. 27 No. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 152-166Comunicação & Educação; Vol. 27 Núm. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 152-1662316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798/184050https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798/185402Copyright (c) 2022 Ronaldo Aparecido da Silvahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Ronaldo Aparecido da2022-07-19T19:20:21Zoai:revistas.usp.br:article/174798Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:31.518335Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model: O impacto da pandemia da covid-19 na transposição forçada do curso de Educação Física presencial para um modelo de ensino remoto emergencial: O impacto da pandemia da covid-19 na transposição forçada do curso de Educação Física presencial para um modelo de ensino remoto emergencial: |
title |
The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model: |
spellingShingle |
The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model: Silva, Ronaldo Aparecido da Ensino Aprendizagem Virtual Tecnologia Pedagogia Ensino Aprendizagem Virtual Tecnologia Pedagogia Teaching Virtual learning Technology Pedagogy |
title_short |
The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model: |
title_full |
The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model: |
title_fullStr |
The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model: |
title_full_unstemmed |
The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model: |
title_sort |
The impact of the covid-19 pandemic on the forced transposition of the face-to-face Physical Education course to an emergency remote teaching model: |
author |
Silva, Ronaldo Aparecido da |
author_facet |
Silva, Ronaldo Aparecido da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Ronaldo Aparecido da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino Aprendizagem Virtual Tecnologia Pedagogia Ensino Aprendizagem Virtual Tecnologia Pedagogia Teaching Virtual learning Technology Pedagogy |
topic |
Ensino Aprendizagem Virtual Tecnologia Pedagogia Ensino Aprendizagem Virtual Tecnologia Pedagogia Teaching Virtual learning Technology Pedagogy |
description |
This article aims to investigate the impact of the forced transposition of the face-to-face physical education program degree to emergency remote education. We have studied 138 students, which received information, the informed consent term, and completed the questionnaire on the opinion of the change of the course. Results show that the students did not approve the change and did not consider professors prepared to act remotely. The most valuable technological assets were the ones synchronous with the teachers, who taught remote classes. As a conclusion, we verified the forced transposition was necessary due to the pandemic but was not well accepted by the students. Thus, courses transferred to the remote modality need to be improved and professors better trained. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798 10.11606/issn.2316-9125.v27i1p152-166 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v27i1p152-166 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798/184050 https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/174798/185402 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Ronaldo Aparecido da Silva https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Ronaldo Aparecido da Silva https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 27 n. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 152-166 Comunicação & Educação; Vol. 27 No. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 152-166 Comunicação & Educação; Vol. 27 Núm. 1 (2022): Para além das experiências educomunicativas: transmetodologia, censura, jornalismo infantojuvenil, tecnologias e cinema; 152-166 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047092686880768 |