Ação política e propaganda eleitoral: instrumentos da democracia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2000 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36935 |
Resumo: | Abstract: The texts attempts to analyze the differences between professional activities involved with the political marketing practice and theoretical reflection aimed at studies on the several facets of Political Communications. After examining the most important criticism made against marketing professionals, the author analyzes the importance of the communicative process for political life and evaluates a few tendencies in the relationship between the media and politics in the United States, in Europe and in Brazil. It also discusses the importance of Political Communications for democracy and indicates the need for Political Communications researchers and political marketing professionals to search for alternatives to reduce the gap there is between practice and reflection on the role of the media on the directions taken on by politics. |
id |
USP-71_0d6d2bb6898a42f2dc51eb35b2876c0a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/36935 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Ação política e propaganda eleitoral: instrumentos da democraciacomunicação políticamarketing políticodemocraciaeleiçõespolitical communicationpolitical marketingdemocracyelections Abstract: The texts attempts to analyze the differences between professional activities involved with the political marketing practice and theoretical reflection aimed at studies on the several facets of Political Communications. After examining the most important criticism made against marketing professionals, the author analyzes the importance of the communicative process for political life and evaluates a few tendencies in the relationship between the media and politics in the United States, in Europe and in Brazil. It also discusses the importance of Political Communications for democracy and indicates the need for Political Communications researchers and political marketing professionals to search for alternatives to reduce the gap there is between practice and reflection on the role of the media on the directions taken on by politics. O texto procura analisar as diferenças existentes entre as atividades profissionais envolvidas com a prática do marketing político e a reflexão teórica, voltada para os estudos sobre as diversas facetas da Comunicação Política. Após examinar as críticas mais contundentes aos profissionais do marketing, a autora analisa a importância do processo comunicativo para a vida política e avalia algumas tendências das relações entre mídia e política nos Estados Unidos, na Europa e no Brasil. Discute também a importância da Comunicação Política para a democracia e indica a necessidade de os pesquisadores da Comunicação Política e os profissionais do marketing político atuarem em busca de alternativas para diminuir o fosso existente entre a prática e a reflexão sobre o papel da mídia nos rumos da política.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2000-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3693510.11606/issn.2316-9125.v0i19p25-31Comunicação & Educação; n. 19 (2000): 50 anos de televisão, Jornalismo, agenda pública e propaganda eleitoral, Comunicação na administração pública; 25-31Comunicação & Educação; No. 19 (2000): 50 anos de televisão, Jornalismo, agenda pública e propaganda eleitoral, Comunicação na administração pública; 25-31Comunicação & Educação; Núm. 19 (2000): 50 anos de televisão, Jornalismo, agenda pública e propaganda eleitoral, Comunicação na administração pública; 25-312316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36935/39657Matos, Heloizainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:28:10Zoai:revistas.usp.br:article/36935Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:39.312473Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ação política e propaganda eleitoral: instrumentos da democracia |
title |
Ação política e propaganda eleitoral: instrumentos da democracia |
spellingShingle |
Ação política e propaganda eleitoral: instrumentos da democracia Matos, Heloiza comunicação política marketing político democracia eleições political communication political marketing democracy elections |
title_short |
Ação política e propaganda eleitoral: instrumentos da democracia |
title_full |
Ação política e propaganda eleitoral: instrumentos da democracia |
title_fullStr |
Ação política e propaganda eleitoral: instrumentos da democracia |
title_full_unstemmed |
Ação política e propaganda eleitoral: instrumentos da democracia |
title_sort |
Ação política e propaganda eleitoral: instrumentos da democracia |
author |
Matos, Heloiza |
author_facet |
Matos, Heloiza |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Matos, Heloiza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comunicação política marketing político democracia eleições political communication political marketing democracy elections |
topic |
comunicação política marketing político democracia eleições political communication political marketing democracy elections |
description |
Abstract: The texts attempts to analyze the differences between professional activities involved with the political marketing practice and theoretical reflection aimed at studies on the several facets of Political Communications. After examining the most important criticism made against marketing professionals, the author analyzes the importance of the communicative process for political life and evaluates a few tendencies in the relationship between the media and politics in the United States, in Europe and in Brazil. It also discusses the importance of Political Communications for democracy and indicates the need for Political Communications researchers and political marketing professionals to search for alternatives to reduce the gap there is between practice and reflection on the role of the media on the directions taken on by politics. |
publishDate |
2000 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2000-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36935 10.11606/issn.2316-9125.v0i19p25-31 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36935 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i19p25-31 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36935/39657 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 19 (2000): 50 anos de televisão, Jornalismo, agenda pública e propaganda eleitoral, Comunicação na administração pública; 25-31 Comunicação & Educação; No. 19 (2000): 50 anos de televisão, Jornalismo, agenda pública e propaganda eleitoral, Comunicação na administração pública; 25-31 Comunicação & Educação; Núm. 19 (2000): 50 anos de televisão, Jornalismo, agenda pública e propaganda eleitoral, Comunicação na administração pública; 25-31 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047088881598464 |