Marketing político, democracia e capitalismo
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2002 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Mediações - Revista de Ciências Sociais |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/9099 |
Resumo: | This article intends to analyze the use of political marketing in current political processes not from its origins itself, but relating its pactice and the development of democratic idea in 20'h century, wich get it closer to idea of a simple competition for population votes, what makes possible the aplication of marketing techniques to electoral processes and analyzing the subjects of the largest current critics, like depolitization and superficiality of campaigns as logical products of this kind of democratic thought development. |
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Marketing político, democracia e capitalismoMarketing político, democracia e capitalismoDemocracyElectionsPolitical marketingDemocraciaEleiçõesMarketing políticoThis article intends to analyze the use of political marketing in current political processes not from its origins itself, but relating its pactice and the development of democratic idea in 20'h century, wich get it closer to idea of a simple competition for population votes, what makes possible the aplication of marketing techniques to electoral processes and analyzing the subjects of the largest current critics, like depolitization and superficiality of campaigns as logical products of this kind of democratic thought development.O presente artigo pretende analisar a utilização do marketing político nos processos eleitorais atuais a partir das origens não apenas do marketing político per se, mas relacionando sua prática e o desenvolvimento da idéia de democracia no século XX, que aproximou o conceito de democracia ao de urna simples luta competitiva pelos votos da população o que abriu caminho para a aplicação das técnicas de marketing aos processos eleitorais e analisando os alvos das maiores críticas atuais, como a despolitização e a superficialização das campanhas como produtos lógicos deste desenvolvimento do pensamento democrático.Universidade Estadual de Londrina2002-11-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/909910.5433/2176-6665.2002v7n2p87Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 7 No. 2 (2002); 87-102Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 7 Núm. 2 (2002); 87-102Mediações - Revista de Ciências Sociais; v. 7 n. 2 (2002); 87-1022176-66651414-0543reponame:Mediações - Revista de Ciências Sociaisinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/9099/7653Copyright (c) 2002 Sidney Tanaka de Souza Matosinfo:eu-repo/semantics/openAccessMatos, Sidney Tanaka de Souza2022-06-08T13:53:32Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/9099Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/oaimediacoes@uel.br2176-66652176-6665opendoar:2023-01-13T10:37:43.157023Mediações - Revista de Ciências Sociais - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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