Brincante: the meeting of popular and classic in service of culture and education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Winkel, Juliana
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43833
Resumo: The dancer and musician Antonio Carlos Nobrega uses the practiceacquired along a trajectory of nearly four decades in the stage to create a new spectacle, in which he shows, through text and music, the history of the main Brazilian dances. In this interview, hetalks about his artistic influences, on the challenge of joining classical and popular elements in the shows that he has alreadycreated and his work with Brincante Institute, created to spread the popular culture and form artists in the style developed by his artistic company.
id USP-71_29b65267d1d778e55b00846af9c20877
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/43833
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Brincante: the meeting of popular and classic in service of culture and educationBrincante: o encontro do popular e do erudito a serviço da cultura e da educaçãoartdancemusicpopular cultureeducation.artedançamúsicacultura populareducação.The dancer and musician Antonio Carlos Nobrega uses the practiceacquired along a trajectory of nearly four decades in the stage to create a new spectacle, in which he shows, through text and music, the history of the main Brazilian dances. In this interview, hetalks about his artistic influences, on the challenge of joining classical and popular elements in the shows that he has alreadycreated and his work with Brincante Institute, created to spread the popular culture and form artists in the style developed by his artistic company.O músico e dançarino Antônio Carlos Nóbrega usa a prática adquirida durante a trajetória de quase quatro décadas à frentedos palcos para criar um novo espetáculo, em que mostra, através de texto e música, a história das principais danças brasileiras.Nesta entrevista, ele comenta sobre suas influências artísticas, sobre o desafio de unir elementos clássicos e populares nosespetáculos que já criou e sobre o trabalho à frente do Instituto Brincante, criado para disseminar a cultura popular e formar artistas de acordo com o estilo desenvolvido por sua companhia artística.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2009-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4383310.11606/issn.2316-9125.v14i3p85-93Comunicação & Educação; v. 14 n. 3 (2009): Comunicação & educação; 85-93Comunicação & Educação; Vol. 14 No. 3 (2009): Comunicação & educação; 85-93Comunicação & Educação; Vol. 14 Núm. 3 (2009): Comunicação & educação; 85-932316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43833/47454Winkel, Julianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:38:41Zoai:revistas.usp.br:article/43833Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:03.931379Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Brincante: the meeting of popular and classic in service of culture and education
Brincante: o encontro do popular e do erudito a serviço da cultura e da educação
title Brincante: the meeting of popular and classic in service of culture and education
spellingShingle Brincante: the meeting of popular and classic in service of culture and education
Winkel, Juliana
art
dance
music
popular culture
education.
arte
dança
música
cultura popular
educação.
title_short Brincante: the meeting of popular and classic in service of culture and education
title_full Brincante: the meeting of popular and classic in service of culture and education
title_fullStr Brincante: the meeting of popular and classic in service of culture and education
title_full_unstemmed Brincante: the meeting of popular and classic in service of culture and education
title_sort Brincante: the meeting of popular and classic in service of culture and education
author Winkel, Juliana
author_facet Winkel, Juliana
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Winkel, Juliana
dc.subject.por.fl_str_mv art
dance
music
popular culture
education.
arte
dança
música
cultura popular
educação.
topic art
dance
music
popular culture
education.
arte
dança
música
cultura popular
educação.
description The dancer and musician Antonio Carlos Nobrega uses the practiceacquired along a trajectory of nearly four decades in the stage to create a new spectacle, in which he shows, through text and music, the history of the main Brazilian dances. In this interview, hetalks about his artistic influences, on the challenge of joining classical and popular elements in the shows that he has alreadycreated and his work with Brincante Institute, created to spread the popular culture and form artists in the style developed by his artistic company.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43833
10.11606/issn.2316-9125.v14i3p85-93
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43833
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v14i3p85-93
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43833/47454
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 14 n. 3 (2009): Comunicação & educação; 85-93
Comunicação & Educação; Vol. 14 No. 3 (2009): Comunicação & educação; 85-93
Comunicação & Educação; Vol. 14 Núm. 3 (2009): Comunicação & educação; 85-93
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047090779521024