A Internet na escola: o site da Estação Ciência

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Costa, Maria Cristina Castilho
Data de Publicação: 2001
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36965
Resumo: The author treats the computer and the Internet as teaching tools to be used in the classroom, and claims that the main barriers to their greater usage are related to budgets and training. She argues that these resources can lead to distance learning, since the virtual space that the Internet allows for, brings students and teachers closer together. Through it experiences can be simulated and exercises can be monitored in real time. She also emphasizes the Estação Ciência site that belongs to USP's Culture and University Extension Pro-Rectorship's Scientific, Technological and Cultural Diffusion Center. The domain is http://www.eciencia.usp.br
id USP-71_31f59f6b9c248ab9588330eeae688a84
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/36965
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling A Internet na escola: o site da Estação Ciênciacomputer scienceInternetdistance learningteaching practicesEstação CiênciainformáticaInterneteducação a distânciapráticas pedagógicasEstação CiênciaThe author treats the computer and the Internet as teaching tools to be used in the classroom, and claims that the main barriers to their greater usage are related to budgets and training. She argues that these resources can lead to distance learning, since the virtual space that the Internet allows for, brings students and teachers closer together. Through it experiences can be simulated and exercises can be monitored in real time. She also emphasizes the Estação Ciência site that belongs to USP's Culture and University Extension Pro-Rectorship's Scientific, Technological and Cultural Diffusion Center. The domain is http://www.eciencia.usp.br A autora trata do computador e da Internet como ferramentas pedagógicas importantes para o trabalho em sala de aula, afirmando que os empecilhos para sua maior utilização são de ordem orçamentária e de capacitação. Ela discute estes recursos como potencializadores da educação a distância, à medida que o espaço virtual, possibilitado pela Internet, aproxima professor e alunos, simulando experiências e exercícios monitorados em tempo real. Dá destaque, ainda, ao site da Estação Ciência, Centro de difusão científica, tecnológica e cultural da Pró-Reitoria de Cultura e Extensão Universitária da USP, cujo domínio é http://www.eciencia.usp.brUniversidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2001-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3696510.11606/issn.2316-9125.v0i20p109-114Comunicação & Educação; n. 20 (2001): As mediações e a perspectiva do receptor, Comunicação na União Européia, Trabalho e educação a distância; 109-114Comunicação & Educação; No. 20 (2001): As mediações e a perspectiva do receptor, Comunicação na União Européia, Trabalho e educação a distância; 109-114Comunicação & Educação; Núm. 20 (2001): As mediações e a perspectiva do receptor, Comunicação na União Européia, Trabalho e educação a distância; 109-1142316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36965/39687Costa, Maria Cristina Castilhoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:28:08Zoai:revistas.usp.br:article/36965Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:41.101152Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv A Internet na escola: o site da Estação Ciência
title A Internet na escola: o site da Estação Ciência
spellingShingle A Internet na escola: o site da Estação Ciência
Costa, Maria Cristina Castilho
computer science
Internet
distance learning
teaching practices
Estação Ciência
informática
Internet
educação a distância
práticas pedagógicas
Estação Ciência
title_short A Internet na escola: o site da Estação Ciência
title_full A Internet na escola: o site da Estação Ciência
title_fullStr A Internet na escola: o site da Estação Ciência
title_full_unstemmed A Internet na escola: o site da Estação Ciência
title_sort A Internet na escola: o site da Estação Ciência
author Costa, Maria Cristina Castilho
author_facet Costa, Maria Cristina Castilho
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Costa, Maria Cristina Castilho
dc.subject.por.fl_str_mv computer science
Internet
distance learning
teaching practices
Estação Ciência
informática
Internet
educação a distância
práticas pedagógicas
Estação Ciência
topic computer science
Internet
distance learning
teaching practices
Estação Ciência
informática
Internet
educação a distância
práticas pedagógicas
Estação Ciência
description The author treats the computer and the Internet as teaching tools to be used in the classroom, and claims that the main barriers to their greater usage are related to budgets and training. She argues that these resources can lead to distance learning, since the virtual space that the Internet allows for, brings students and teachers closer together. Through it experiences can be simulated and exercises can be monitored in real time. She also emphasizes the Estação Ciência site that belongs to USP's Culture and University Extension Pro-Rectorship's Scientific, Technological and Cultural Diffusion Center. The domain is http://www.eciencia.usp.br
publishDate 2001
dc.date.none.fl_str_mv 2001-04-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36965
10.11606/issn.2316-9125.v0i20p109-114
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36965
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v0i20p109-114
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36965/39687
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; n. 20 (2001): As mediações e a perspectiva do receptor, Comunicação na União Européia, Trabalho e educação a distância; 109-114
Comunicação & Educação; No. 20 (2001): As mediações e a perspectiva do receptor, Comunicação na União Européia, Trabalho e educação a distância; 109-114
Comunicação & Educação; Núm. 20 (2001): As mediações e a perspectiva do receptor, Comunicação na União Européia, Trabalho e educação a distância; 109-114
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047088947658752