A Internet na escola: o site da Estação Ciência
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2001 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36965 |
Resumo: | The author treats the computer and the Internet as teaching tools to be used in the classroom, and claims that the main barriers to their greater usage are related to budgets and training. She argues that these resources can lead to distance learning, since the virtual space that the Internet allows for, brings students and teachers closer together. Through it experiences can be simulated and exercises can be monitored in real time. She also emphasizes the Estação Ciência site that belongs to USP's Culture and University Extension Pro-Rectorship's Scientific, Technological and Cultural Diffusion Center. The domain is http://www.eciencia.usp.br |
id |
USP-71_31f59f6b9c248ab9588330eeae688a84 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/36965 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
A Internet na escola: o site da Estação Ciênciacomputer scienceInternetdistance learningteaching practicesEstação CiênciainformáticaInterneteducação a distânciapráticas pedagógicasEstação CiênciaThe author treats the computer and the Internet as teaching tools to be used in the classroom, and claims that the main barriers to their greater usage are related to budgets and training. She argues that these resources can lead to distance learning, since the virtual space that the Internet allows for, brings students and teachers closer together. Through it experiences can be simulated and exercises can be monitored in real time. She also emphasizes the Estação Ciência site that belongs to USP's Culture and University Extension Pro-Rectorship's Scientific, Technological and Cultural Diffusion Center. The domain is http://www.eciencia.usp.br A autora trata do computador e da Internet como ferramentas pedagógicas importantes para o trabalho em sala de aula, afirmando que os empecilhos para sua maior utilização são de ordem orçamentária e de capacitação. Ela discute estes recursos como potencializadores da educação a distância, à medida que o espaço virtual, possibilitado pela Internet, aproxima professor e alunos, simulando experiências e exercícios monitorados em tempo real. Dá destaque, ainda, ao site da Estação Ciência, Centro de difusão científica, tecnológica e cultural da Pró-Reitoria de Cultura e Extensão Universitária da USP, cujo domínio é http://www.eciencia.usp.brUniversidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2001-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3696510.11606/issn.2316-9125.v0i20p109-114Comunicação & Educação; n. 20 (2001): As mediações e a perspectiva do receptor, Comunicação na União Européia, Trabalho e educação a distância; 109-114Comunicação & Educação; No. 20 (2001): As mediações e a perspectiva do receptor, Comunicação na União Européia, Trabalho e educação a distância; 109-114Comunicação & Educação; Núm. 20 (2001): As mediações e a perspectiva do receptor, Comunicação na União Européia, Trabalho e educação a distância; 109-1142316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36965/39687Costa, Maria Cristina Castilhoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:28:08Zoai:revistas.usp.br:article/36965Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:41.101152Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A Internet na escola: o site da Estação Ciência |
title |
A Internet na escola: o site da Estação Ciência |
spellingShingle |
A Internet na escola: o site da Estação Ciência Costa, Maria Cristina Castilho computer science Internet distance learning teaching practices Estação Ciência informática Internet educação a distância práticas pedagógicas Estação Ciência |
title_short |
A Internet na escola: o site da Estação Ciência |
title_full |
A Internet na escola: o site da Estação Ciência |
title_fullStr |
A Internet na escola: o site da Estação Ciência |
title_full_unstemmed |
A Internet na escola: o site da Estação Ciência |
title_sort |
A Internet na escola: o site da Estação Ciência |
author |
Costa, Maria Cristina Castilho |
author_facet |
Costa, Maria Cristina Castilho |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Maria Cristina Castilho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
computer science Internet distance learning teaching practices Estação Ciência informática Internet educação a distância práticas pedagógicas Estação Ciência |
topic |
computer science Internet distance learning teaching practices Estação Ciência informática Internet educação a distância práticas pedagógicas Estação Ciência |
description |
The author treats the computer and the Internet as teaching tools to be used in the classroom, and claims that the main barriers to their greater usage are related to budgets and training. She argues that these resources can lead to distance learning, since the virtual space that the Internet allows for, brings students and teachers closer together. Through it experiences can be simulated and exercises can be monitored in real time. She also emphasizes the Estação Ciência site that belongs to USP's Culture and University Extension Pro-Rectorship's Scientific, Technological and Cultural Diffusion Center. The domain is http://www.eciencia.usp.br |
publishDate |
2001 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2001-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36965 10.11606/issn.2316-9125.v0i20p109-114 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36965 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i20p109-114 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36965/39687 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 20 (2001): As mediações e a perspectiva do receptor, Comunicação na União Européia, Trabalho e educação a distância; 109-114 Comunicação & Educação; No. 20 (2001): As mediações e a perspectiva do receptor, Comunicação na União Européia, Trabalho e educação a distância; 109-114 Comunicação & Educação; Núm. 20 (2001): As mediações e a perspectiva do receptor, Comunicação na União Européia, Trabalho e educação a distância; 109-114 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047088947658752 |