Activities with articles of Comunicação & Educação

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Itacarambi, Ruth Ribas
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45499
Resumo: The purpose of the proposed activities is bringing dialog to classroom as a democratic way to knowledge building and discuss the necessary pedagogic actions in the information society. Fromthe perspective of critical formation, dialog allows the identification of issues relevant to educational process, but also raises thereflection on the ambiguous meaning of democracy, and the rhetoric convenience of that ambiguity to justify almost all thatpeople want to do. However, democracy has a powerful meaning, mainly to maintain freedom and human dignity in our social life.
id USP-71_4b62675c53035231c38e7a2ec767cfc1
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/45499
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Activities with articles of Comunicação & EducaçãoAtividades com Comunicação & Educaçãoeducaçãolinguagemrecepçãosociedade da informaçãodemocracia.educationlanguagereceptioninformation societydemocracy.The purpose of the proposed activities is bringing dialog to classroom as a democratic way to knowledge building and discuss the necessary pedagogic actions in the information society. Fromthe perspective of critical formation, dialog allows the identification of issues relevant to educational process, but also raises thereflection on the ambiguous meaning of democracy, and the rhetoric convenience of that ambiguity to justify almost all thatpeople want to do. However, democracy has a powerful meaning, mainly to maintain freedom and human dignity in our social life.As atividades propostas têm como objetivo trazer o diálogo para a sala de aula como meio democrático da construção do conhecimento e discutir ações pedagógicas necessárias na sociedade da informação. Na perspectiva da formação crítica, o diálogo permite a identificação de assuntos relevantes para o processo educacional, e também nos faz refletir sobre o significado ambíguo de democracia e a conveniência retórica dessa ambigüidade para justificar quase tudo o que as pessoas querem fazer. Entretanto, a democracia tem um significado poderoso, principalmente para manter a liberdade e a dignidade humanas em nossa vida social.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4549910.11606/issn.2316-9125.v13i1p121-125Comunicação & Educação; v. 13 n. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 121-125Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 121-125Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 121-1252316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45499/49108Itacarambi, Ruth Ribasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:54:07Zoai:revistas.usp.br:article/45499Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:12.848038Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Activities with articles of Comunicação & Educação
Atividades com Comunicação & Educação
title Activities with articles of Comunicação & Educação
spellingShingle Activities with articles of Comunicação & Educação
Itacarambi, Ruth Ribas
educação
linguagem
recepção
sociedade da informação
democracia.
education
language
reception
information society
democracy.
title_short Activities with articles of Comunicação & Educação
title_full Activities with articles of Comunicação & Educação
title_fullStr Activities with articles of Comunicação & Educação
title_full_unstemmed Activities with articles of Comunicação & Educação
title_sort Activities with articles of Comunicação & Educação
author Itacarambi, Ruth Ribas
author_facet Itacarambi, Ruth Ribas
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Itacarambi, Ruth Ribas
dc.subject.por.fl_str_mv educação
linguagem
recepção
sociedade da informação
democracia.
education
language
reception
information society
democracy.
topic educação
linguagem
recepção
sociedade da informação
democracia.
education
language
reception
information society
democracy.
description The purpose of the proposed activities is bringing dialog to classroom as a democratic way to knowledge building and discuss the necessary pedagogic actions in the information society. Fromthe perspective of critical formation, dialog allows the identification of issues relevant to educational process, but also raises thereflection on the ambiguous meaning of democracy, and the rhetoric convenience of that ambiguity to justify almost all thatpeople want to do. However, democracy has a powerful meaning, mainly to maintain freedom and human dignity in our social life.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-04-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45499
10.11606/issn.2316-9125.v13i1p121-125
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45499
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v13i1p121-125
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45499/49108
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 13 n. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 121-125
Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 121-125
Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 121-125
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047091325829120