Activities with articles of Comunicação & Educação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45499 |
Resumo: | The purpose of the proposed activities is bringing dialog to classroom as a democratic way to knowledge building and discuss the necessary pedagogic actions in the information society. Fromthe perspective of critical formation, dialog allows the identification of issues relevant to educational process, but also raises thereflection on the ambiguous meaning of democracy, and the rhetoric convenience of that ambiguity to justify almost all thatpeople want to do. However, democracy has a powerful meaning, mainly to maintain freedom and human dignity in our social life. |
id |
USP-71_4b62675c53035231c38e7a2ec767cfc1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/45499 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Activities with articles of Comunicação & EducaçãoAtividades com Comunicação & Educaçãoeducaçãolinguagemrecepçãosociedade da informaçãodemocracia.educationlanguagereceptioninformation societydemocracy.The purpose of the proposed activities is bringing dialog to classroom as a democratic way to knowledge building and discuss the necessary pedagogic actions in the information society. Fromthe perspective of critical formation, dialog allows the identification of issues relevant to educational process, but also raises thereflection on the ambiguous meaning of democracy, and the rhetoric convenience of that ambiguity to justify almost all thatpeople want to do. However, democracy has a powerful meaning, mainly to maintain freedom and human dignity in our social life.As atividades propostas têm como objetivo trazer o diálogo para a sala de aula como meio democrático da construção do conhecimento e discutir ações pedagógicas necessárias na sociedade da informação. Na perspectiva da formação crítica, o diálogo permite a identificação de assuntos relevantes para o processo educacional, e também nos faz refletir sobre o significado ambíguo de democracia e a conveniência retórica dessa ambigüidade para justificar quase tudo o que as pessoas querem fazer. Entretanto, a democracia tem um significado poderoso, principalmente para manter a liberdade e a dignidade humanas em nossa vida social.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4549910.11606/issn.2316-9125.v13i1p121-125Comunicação & Educação; v. 13 n. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 121-125Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 121-125Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 121-1252316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45499/49108Itacarambi, Ruth Ribasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:54:07Zoai:revistas.usp.br:article/45499Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:12.848038Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Activities with articles of Comunicação & Educação Atividades com Comunicação & Educação |
title |
Activities with articles of Comunicação & Educação |
spellingShingle |
Activities with articles of Comunicação & Educação Itacarambi, Ruth Ribas educação linguagem recepção sociedade da informação democracia. education language reception information society democracy. |
title_short |
Activities with articles of Comunicação & Educação |
title_full |
Activities with articles of Comunicação & Educação |
title_fullStr |
Activities with articles of Comunicação & Educação |
title_full_unstemmed |
Activities with articles of Comunicação & Educação |
title_sort |
Activities with articles of Comunicação & Educação |
author |
Itacarambi, Ruth Ribas |
author_facet |
Itacarambi, Ruth Ribas |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Itacarambi, Ruth Ribas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação linguagem recepção sociedade da informação democracia. education language reception information society democracy. |
topic |
educação linguagem recepção sociedade da informação democracia. education language reception information society democracy. |
description |
The purpose of the proposed activities is bringing dialog to classroom as a democratic way to knowledge building and discuss the necessary pedagogic actions in the information society. Fromthe perspective of critical formation, dialog allows the identification of issues relevant to educational process, but also raises thereflection on the ambiguous meaning of democracy, and the rhetoric convenience of that ambiguity to justify almost all thatpeople want to do. However, democracy has a powerful meaning, mainly to maintain freedom and human dignity in our social life. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45499 10.11606/issn.2316-9125.v13i1p121-125 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45499 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v13i1p121-125 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45499/49108 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 13 n. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 121-125 Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 121-125 Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 121-125 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091325829120 |