Jornal na escola: conhecimento e auto-estima
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2000 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36906 |
Resumo: | An elementary school teacher, from the Vale do Ribeira region, in São Paulo, reports on an experience carried out with fourth-grade students, who, by manipulating newspapers, researching and exercising with verbal languages (informative), both graphic and plastic, produced the Classroom Newspaper (Jornal da classe) and the Sugarcane Newspaper (Jornal da cana), the main economic activity in the region. The multidisciplinary work contributed to student involvement with building knowledge in a happy and creative manner. The results demonstrate that the students profited well and that their self-esteem went up because of the project. |
id |
USP-71_5b827e10b086a179db77588861f16a94 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/36906 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Jornal na escola: conhecimento e auto-estimaKey wordsnewspapercommunication and expressionself-esteemelementary schooljornalcomunicação e expressãoautoestimaensino fundamental An elementary school teacher, from the Vale do Ribeira region, in São Paulo, reports on an experience carried out with fourth-grade students, who, by manipulating newspapers, researching and exercising with verbal languages (informative), both graphic and plastic, produced the Classroom Newspaper (Jornal da classe) and the Sugarcane Newspaper (Jornal da cana), the main economic activity in the region. The multidisciplinary work contributed to student involvement with building knowledge in a happy and creative manner. The results demonstrate that the students profited well and that their self-esteem went up because of the project. Professora do ensino fundamental, da região do Ribeira em São Paulo, relata experiência com alunos da quarta série que, a partir do manuseio de jornais, pesquisa e exercício com as linguagens verbal (informativa), gráfica e plástica, produziram o Jornal da classe e o Jornal da cana, principal atividade econômica da região. O trabalho multidisciplinar contribuiu para que os alunos se envolvessem com a construção do conhecimento de maneira alegre e criativa. Os resultados demonstraram o bom aproveitamento dos alunos e a elevação de sua auto-estima.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2000-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3690610.11606/issn.2316-9125.v0i17p110-112Comunicação & Educação; n. 17 (2000): Discurso da propaganda, Telenovela: nova linguagem, Comunicação e práticas escolares; 110-112Comunicação & Educação; No. 17 (2000): Discurso da propaganda, Telenovela: nova linguagem, Comunicação e práticas escolares; 110-112Comunicação & Educação; Núm. 17 (2000): Discurso da propaganda, Telenovela: nova linguagem, Comunicação e práticas escolares; 110-1122316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36906/39628Campanhão, Izilda Bueno Barriosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:28:27Zoai:revistas.usp.br:article/36906Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:37.460236Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Jornal na escola: conhecimento e auto-estima |
title |
Jornal na escola: conhecimento e auto-estima |
spellingShingle |
Jornal na escola: conhecimento e auto-estima Campanhão, Izilda Bueno Barrios Key words newspaper communication and expression self-esteem elementary school jornal comunicação e expressão autoestima ensino fundamental |
title_short |
Jornal na escola: conhecimento e auto-estima |
title_full |
Jornal na escola: conhecimento e auto-estima |
title_fullStr |
Jornal na escola: conhecimento e auto-estima |
title_full_unstemmed |
Jornal na escola: conhecimento e auto-estima |
title_sort |
Jornal na escola: conhecimento e auto-estima |
author |
Campanhão, Izilda Bueno Barrios |
author_facet |
Campanhão, Izilda Bueno Barrios |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Campanhão, Izilda Bueno Barrios |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Key words newspaper communication and expression self-esteem elementary school jornal comunicação e expressão autoestima ensino fundamental |
topic |
Key words newspaper communication and expression self-esteem elementary school jornal comunicação e expressão autoestima ensino fundamental |
description |
An elementary school teacher, from the Vale do Ribeira region, in São Paulo, reports on an experience carried out with fourth-grade students, who, by manipulating newspapers, researching and exercising with verbal languages (informative), both graphic and plastic, produced the Classroom Newspaper (Jornal da classe) and the Sugarcane Newspaper (Jornal da cana), the main economic activity in the region. The multidisciplinary work contributed to student involvement with building knowledge in a happy and creative manner. The results demonstrate that the students profited well and that their self-esteem went up because of the project. |
publishDate |
2000 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2000-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36906 10.11606/issn.2316-9125.v0i17p110-112 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36906 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i17p110-112 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36906/39628 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 17 (2000): Discurso da propaganda, Telenovela: nova linguagem, Comunicação e práticas escolares; 110-112 Comunicação & Educação; No. 17 (2000): Discurso da propaganda, Telenovela: nova linguagem, Comunicação e práticas escolares; 110-112 Comunicação & Educação; Núm. 17 (2000): Discurso da propaganda, Telenovela: nova linguagem, Comunicação e práticas escolares; 110-112 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047088503062528 |